Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opzetlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opzetlenzen

    beste iedereen,

    ik ben een beginneling met fotografie en heb sinds een tijdje een canon eos20 en 55-250 objectief met IS. nu wil ik graag nog een wat groter zoom bereik. ik heb op verschillende sites opzetlenzen gezien voor op je telelens die van bijvoorbeeld 250mm 500mm maken, zijn dit soort lenzen aan te raden?

    ps, ik snap dat de kwaliteit van de foto's achteruit zal gaan, maar ik hoef ook geen haarscherpe foto's. ik wil alleen weten of ze een beetje werken. ik had bijvoorbeeld deze gezien: http://www.dealextreme.com/p/sakar-5...lter-set-29631


    Groet Gertjan
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

  • #2
    Re: opzetlenzen

    voor die prijs vrees ik dat je niet veel zal mogen verwachten

    Comment


    • #3
      Re: opzetlenzen

      Die dingen zijn bedoeld voor compactcamera;s en geven geen bevredigend resultaat.
      Wil je goedkoop veel tele, probeer een spiegellens te vinden van b.v. 500mm , daar kan je nog redelijke foto's mee maken.

      Comment


      • #4
        Re: opzetlenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Die dingen zijn bedoeld voor compactcamera;s en geven geen bevredigend resultaat.
        Wil je goedkoop veel tele, probeer een spiegellens te vinden van b.v. 500mm , daar kan je nog redelijke foto's mee maken.
        zoiets had ik idd ook al gevonden op marktplaats, een 500mm voor 150 euro. maar dan heb je geen zoom en geen stabelizer...
        Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: opzetlenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
          zoiets had ik idd ook al gevonden op marktplaats, een 500mm voor 150 euro. maar dan heb je geen zoom en geen stabelizer...
          Tja, alle opties en kwaliteiten van dure lenzen, voor een fractie van de prijs bestaat jammer genoeg niet. Ik denk dat jij maar 2 keuzes hebt, nl. ofwel een tijdje sparen en dan veel euro's uitgeven, ofwel tevreden zijn met een pak minder dan je eigenlijk wil...
          Ik behoor tot de laatste categorie
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: opzetlenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
            zoiets had ik idd ook al gevonden op marktplaats, een 500mm voor 150 euro. maar dan heb je geen zoom en geen stabelizer...
            Een stabilizer kan je missen, met een monopod kan je vrij veel aan, en als je veel tele wil dan heb je doorgaans geen zoom nodig.
            Met een Sigma 50-500 heb je dat laatste wel.....
            Vergeet in ieder geval die converters.

            Comment

            Working...
            X