Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwater camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwater camera

    mijn volgende vakantie ga ik naar mozambique waar we verschillende excursies op zee zullen doen en gaan snorkelen tussen de walvishaaien, manta,zeekoeien,dolfijnen enz..
    Ik zou hier ook graag foto's van willen heeft iemand ervaring hiermee ik zoek een goedkope
    oplossing ,ik heb al duikbrillen gezien met ingebouwde 5mp camera voor iets meer dan 100 euro maar is dat wel iets of beter een waterdicht toestel tot 10meter van olympus of canon dat ik dan na mijn reis terug verkoop
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

  • #2
    Re: onderwater camera

    back to reality.
    je gaat naar mozambique. Ik raad even: tofo?
    leuk plekje, veel foto-opertunity, maar in zee....

    manta's ga je zien voorbijzoemen, maar verwacht geen foto's.
    dolfijnen met geluk aan de oppervlakte, maar weinig kan onderwater.
    zeekoeien? Ik denk het niet.

    Walvishaaien, als het weer goed is. (zeker minstens een week boeken dus)

    Je vertrekt in een rib (zodiac). De zee is meestal wat ruw. Let dus op dat wat je ook meeneemt, kan vastgemaakt worden aan je pols. Vergeet die plasticzak-toestanden.
    Begin met iets simpel en klein.
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: onderwater camera

      ps. olympus heeft meestal focusproblemen
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

      Comment


      • #4
        Re: onderwater camera

        Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
        mijn volgende vakantie ga ik naar mozambique waar we verschillende excursies op zee zullen doen en gaan snorkelen tussen de walvishaaien, manta,zeekoeien,dolfijnen enz..
        Ik heb speciaal voor het snorkelen aan de westkust van Australie verleden jaar een Powershot D10 (Canon) gekocht. Ik ben hier zeer tevreden van. We hebben ook (verschillende keren) met de "Whale sharks" gezwommen. Onvergetelijk. Er staan enkele foto's (onbewerkt maar wel verkleint) op mijn blog.
        Manta Ray moet je geluk hebben, ze zijn snel, dolfijnen ook
        Veel zal afhangen van de helderheid van het water en dat hangt dan weer af van het weer (tij en wind).

        Suc6.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: onderwater camera

          Vergeet in ieder geval die duikbril met ingebouwde camera.
          Waardeloos!
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #6
            Re: onderwater camera

            Vorige week is hier al een topic over gestart. Ik heb net de Panasonic FT-3 gekocht. Ik ben hier nu al zeer tevreden over. Het is wel geen goedkope onderwatercamera maar de beeldkwaliteit vind ik wel goed. Het gebruiksgemak is ook heel goed te noemen.
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

            Comment


            • #7
              Re: onderwater camera

              inderdaad 5dagen tofo in september en die duikbril kan ik dan ook gelijk schrappen,
              is tot 3meter waterdicht diep genoeg als je alleen ga snorkelen , en is anti vibratie nodig onderwater?
              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

              Comment


              • #8
                Re: onderwater camera

                Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                inderdaad 5dagen tofo in september en die duikbril kan ik dan ook gelijk schrappen,
                is tot 3meter waterdicht diep genoeg als je alleen ga snorkelen , en is anti vibratie nodig onderwater?
                Met anti-vibratie ben je niets of weinig onderwater.

                Ik vermoede dat je zult opteren voor een niet-SLR camera?
                Kijk dan wel naar ee camera met een zo kort mogelijke uitsteltijd, want dat kan je aardig parten spelen OW.

                Groeten,

                Fabrice,
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                Comment


                • #9
                  Re: onderwater camera

                  op die kleine toestelletjes zit meestal geen flits en als er eentje op zit: NIET GEBRUIKEN!
                  de flits zit zo dicht bij de lens dat je alleen maar stof zal hebben.

                  3m waterdicht is alleen OP de boot te gebruiken. Zoiets is SPATwaterdicht.
                  minstens 10 meter nemen als je het alleen aan de oppervlakte gebruikt.

                  vraag na bij de duikshop of er een voordracht doorgaat over de walvishaaien. altijd boeiend. die is in de cafe aan het rechter uiteinde van het strand (kijkend naar het water)
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: onderwater camera

                    ok bedankt dennis voor de tip van de duikshop en de flits,en fabrice wat bedoel je juist met een korte uitsteltijd?
                    groetjes jan.
                    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                    Comment

                    Working...
                    X