Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag nog ee paar tips.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag nog ee paar tips.

    Heb nu dus een Canon 7d

    Een van mijn lenzen die ik nu heb is een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM .

    Zou graag toch wat meer bereik hebben en had daarom aan een Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II met 2,0 extender gedacht.

    Of zou ik mijn 70-300 houden en bv een Sigma 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM bijkopen?

    Weet het niet goed meer.
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Graag nog ee paar tips.

    Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
    Heb nu dus een Canon 7d

    Een van mijn lenzen die ik nu heb is een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM .

    Zou graag toch wat meer bereik hebben en had daarom aan een Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II met 2,0 extender gedacht.

    Of zou ik mijn 70-300 houden en bv een Sigma 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM bijkopen?

    Weet het niet goed meer.


    Met de 7D heb je met deze lens op de 300mm nu al een bereik van 480mm, das toch al een eindje, dus wil je eigenlijk 800mm.
    Ben je natuurliefhebber, vogels spotten enz... dan zal de sigma 50-500 je goed van pas komen, weegt wel 2 kilo..
    Heb deze eens mogen testen, bangelijk maar niets voor mij.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Graag nog ee paar tips.

      waarom niet enkel de 2x extender?

      das dan op het uiterste 300x2 => 600 x 1.6 = 920mm op een maximum opening op het einde van 2 stops minder licht als f5.6 dus 11 op het uiterste punt
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Graag nog ee paar tips.

        Op die nieuwe 70-300 L kan men geen extender plaatsen.
        Anders wist ik het natuurlijk wel.

        GRoeten
        http://www.wimbosch.be

        Comment


        • #5
          Re: Graag nog ee paar tips.

          Dus je ziet wel brood in een 600mm F11?

          Comment


          • #6
            Re: Graag nog ee paar tips.

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            waarom niet enkel de 2x extender?

            das dan op het uiterste 300x2 => 600 x 1.6 = 920mm op een maximum opening op het einde van 2 stops minder licht als f5.6 dus 11 op het uiterste punt
            Zelf al geprobeerd om een 2x converter op een 70-300 zoom te zetten? Ook al is die nog zo goed, de kwaliteit wordt echt abominabel. Bovendien geen AF. Het is misschien aan te raden ergens iets van af te weten alvorens op een forum iets voor te stellen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Graag nog ee paar tips.

              Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
              Op die nieuwe 70-300 L kan men geen extender plaatsen.
              Anders wist ik het natuurlijk wel.

              GRoeten
              Er is echt een reden waarom dat door canon fysiek is uitgesloten (zie hierboven).

              Als de 70-300L je te weinig bereik geeft is de 100-400L wellicht een optie.

              Behalve het bereik is de draagbaarheid ook een factor.
              De beste resultaten bereik je met een 2.8 300L + de nieuwe versie iii 2x converter of een 400mm met 1,4x converter. (of hoger natuurlijk)
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Graag nog ee paar tips.

                voordat je jouw 70-300 zou wegdoen .... probeer iemand te vinden met een 400mm ...neem vanop een zelfde positie een foto van 300 en dan eentje op 400 mm en dan ga je teleurgesteld zijn hoe weinig verschil er is
                (in termen van zoom)

                HIer, iets waarvoor nikon dan toch goed voor is

                Comment


                • #9
                  Re: Graag nog ee paar tips.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Zelf al geprobeerd om een 2x converter op een 70-300 zoom te zetten? Ook al is die nog zo goed, de kwaliteit wordt echt abominabel. Bovendien geen AF. Het is misschien aan te raden ergens iets van af te weten alvorens op een forum iets voor te stellen.
                  ik geef / opper enkel een voorstel en ben ook iemand die een fout zal toegeven als ik deze maak
                  men kan ook niet alles weten
                  daarom dat ik dan ook wel een vraagteken plaatste na de 2x extender

                  Maar goed, blijkbaar is hier tegenwoordig nog weinig te appreciëren want velen beginnen hier wel fameus uit de hoogte te doen
                  Elke eventuele commentaar is blijkbaar als iemand hem niet kan pruimen, de persoon die de 1ste commentaar zet een leek of weet ik wat in die persoon zijn ogen.

                  Dit bewijst eigenlijk voor mij hoe meer en meer dat mensen fameus onverdraagzaam zijn / worden en eigenlijk geen reactie of opbouwende kritiek nog kunnen verdagen.
                  En er dan ook nog eens bovendien voor zorgen dat een informatief forum, dat mensen wil informeren / stimuleren / kennis proberen te laten vergaren, door deze voor mij rotte appels de kwaliteit van dit forum naar beneden haalt

                  EN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: DIT IS MIJN!!!!!!!!!!!!!!!! GEDACHT, om het nogmaals maar heel even te stellen. Ik spreek vnl in de IK-vorm net daar waar velen iets van kunnen leren.
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag nog ee paar tips.

                    Je moet wel heel goed oppassen dat je niet iemand spullen laat kopen terwijl het niet werkt....maw zeker zijn voor je zoiets post of anders formuleren (als vraag b.v.)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag nog ee paar tips.

                      Ik heb de 100 400 maar voor vogels is die soms toch niet tele genoeg en er is mij hier indertijd afgeraden om er een teleconvertor op te zetten.De resiltaten van de 70/200 de laatste versie zou zelfs met convertor heel goed moeten zijn. Is hier wel terug te vinden .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag nog ee paar tips.

                        Ik zou ofwel de 70-300(L) kopen, ofwel zorgen dat je een heel goed exemplaar van de 100-400 te pakken krijgt (zij het nieuw, zij het tweedehands) . Of als je het er wil aan geven: een 300/2.8 met 2x III teleconverter. Of een andere lange prime...Maar dat is buiten het budget van de meeste stervelingen, mezelf inbegrepen .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Het is misschien aan te raden ergens iets van af te weten alvorens op een forum iets voor te stellen.
                        Rob, hoe goed je het ook bedoelt/bedoelde, zo'n dingen ...Je hebt misschien wel ergens gelijk, maar de manier waarop keur ik ten zeerste af .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag nog ee paar tips.

                          De Sigma 50-500 is een goede lens, moet je niet aan twijfelen. De Canon 100-400L is dat ook maar iets minder bereik. Als je dingen echt dichtbij wilt halen, is elke millimeter meer wenselijk. Het verschil tussen 400mm en 500mm is niet groot, maar het is er wel en kan in bepaalde gevallen toch het verschil maken.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag nog ee paar tips.

                            zou de 150/500 niet beter zijn?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag nog ee paar tips.

                              Ze zegen van niet de 50 500 zou scherper zijn
                              sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                              Comment

                              Working...
                              X