Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

135 film = 35mm film?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 135 film = 35mm film?

    Dag iedereen!
    Geen idee of het juist staat, maar anders....

    Normaal gezien ga ik binnen een paar dagen voor 5 euro een Agfa Optima 535 Sensor (analoog) halen. Deze camera dient voor lomography, maar ook normale (hopelijk) foto's met de analoge sfeer.

    Op internet zag ik dat deze 135 film ondersteund, maar is dit (al dan niet bijna) hetzelfde als 35mm film?

    Kan dus een 35mm rolletje gewoon in een 135 film camera?
    Is daarnaast 135 film duurder in aankoop en/of ontwikkeling? En is het nog goed te krijgen?


    Mvg,
    Swisi
    (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

  • #2
    Re: 135 film = 35mm film?

    135 film is inderdaad gewoon de oude benaming voor 35mm film of "gewone filmrollekes".

    Comment


    • #3
      Re: 135 film = 35mm film?

      Dank je!
      (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

      Comment


      • #4
        Re: 135 film = 35mm film?

        Deze bedoel je


        Uploaded with ImageShack.us

        Comment


        • #5
          Re: 135 film = 35mm film?

          35mm (film) is de breedte van de film deze kan zowel voor gebruik in fotografie (8 perforaties per beeld 24mm*36mm) als in gebruik van film (cinema film bedoel ik) (4 perforaties per beeld 22mm*16mm) voorkomen.
          135 is de benaming van deze 35mm film op het (gesloten) spoeltje zoals we kennen voor de meeste fotocamera's.

          Comment


          • #6
            Re: 135 film = 35mm film?

            Dank je. Meende zoiets op Wikipedia (ENG) te hadden gelezen.
            Agfa gisteren opgehaald, in uitstekende (!) staat, geen krasje.
            (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

            Comment

            Working...
            X