Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Bridge toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies Bridge toestel

    Beste,

    ik beschik sinds enkele jaren over een Panasonic Lumix TZ1 en ben daar zeer tevreden over, ik zou ze nog niet vervangen ware het niet dat de flits niet meer werkt en ik een zoeker toch wel handig vind om vooral in zonnige locatie goede foto's te nemen.

    Welk toestel zouden jullie me aanraden met een budget tot maximaal ergens rond de 350,- € ?

    Zoeker en flits zijn gewenst, veel zoom, filmpjes maken ook.
    Waar let ik nog best op bij de aankoop van dergelijk toestel ?
    Last edited by Flip69; 10 augustus 2011, 15:10.

  • #2
    Re: Aankoopadvies Bridge toestel

    Ik heb zelf de Panasonic Lumix TZ5 gehad en heb nu de Panasonic Lumix TZ20, perfect toestel met vele mogelijkheden, met 16x (21x) zoom, flits, GPS en filmen in full HD

    http://www.letsgodigital.org/nl/2823...ic-lumix-tz20/

    http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-C...59_137_172244/
    Last edited by HereIsTom; 10 augustus 2011, 15:18.
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies Bridge toestel

      Voor ik de keuze gemaakt heb voor een DSLR was ik van plan de Fujifilm FinePix HS20EXR te bestellen.
      Aan de hand van de verschillende reviews die ik gelezen had leek me dit een zeer degelijk toestel, zoek even wat reviews, dan heb je al een idee hoe dit toestel presteert en als het aan jou eisen voldoet.
      Dit was ook een reden voor mijn keuze, even naar beneden scrollen tot aan de fujifilm foto's die ik toch indrukwekkend vond gezien de prijs.
      Nikon D5100 + 18-105mm VR
      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies Bridge toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
        Voor ik de keuze gemaakt heb voor een DSLR was ik van plan de Fujifilm FinePix HS20EXR te bestellen.
        Aan de hand van de verschillende reviews die ik gelezen had leek me dit een zeer degelijk toestel, zoek even wat reviews, dan heb je al een idee hoe dit toestel presteert en als het aan jou eisen voldoet.
        Dit was ook een reden voor mijn keuze, even naar beneden scrollen tot aan de fujifilm foto's die ik toch indrukwekkend vond gezien de prijs.
        Even vlug gekeken en dit lijkt me wel een super toestel, bedankt voor de tip !

        Comment


        • #5
          Re: Aankoopadvies Bridge toestel

          Ik zou deze review toch ook eens eerst bekijken...

          For the complete Fujifilm Finepix HS20 EXR review, go to http://www.infosyncworld.com/reviews/digital-cameras/fujifilm-finepix-hs20-exr/11934.htmlFujifilm is...

          Comment


          • #6
            Re: Aankoopadvies Bridge toestel

            Sony 100dsc hxv

            Comment


            • #7
              Re: Aankoopadvies Bridge toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Flip69 Bekijk bericht
              Even vlug gekeken en dit lijkt me wel een super toestel, bedankt voor de tip !
              Ik heb nogal wat reviews gelezen van bridge toestellen, dat toestel was mijn eerste keuze dus kan ik evengoed iemand anders mijn bevindingen laten weten
              Er gaan hier zeker nog andere toestellen aangeraden worden waar je zeker ook rekening moet mee houden. Lees van de toestellen die anderen aanraden ook meerdere reviews, op het einde van de rit ga je dan het perfecte toestel voor jou eisen hebben.

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Ik zou deze review toch ook eens eerst bekijken...

              http://www.youtube.com/watch?v=xm23SKOgyEs
              Die review heb ik ook gezien.
              Voor je een conclusie trekt aan de hand van één review, lees eerst elke Nederlandstalige en Engelstalige review die je kan vinden, zoals ik gedaan heb, en vergelijk die dan met alle reviews van andere toestellen die je gelezen hebt.
              Elk toestel heeft z'n gebreken, ook DSLR's, en TS aan de hand van 1 review proberen overtuigen dat dit of dat toestel waardeloos is is geen goede raad imo.
              Neen ik probeer de HS20EXR niet te promoten maar zoals gezegd heb ik veel bridge-toestellen-reviews gelezen, ook van andere toestellen, voor ik de keuze gemaakt had voor dit toestel.
              (Ik heb dan hier nog raad gevraagd en hier hebben ze me kunnen overtuigen toch voor een DSLR te kiezen, met weliswaar het dubbele van mn originele budget.)
              Last edited by CIB; 10 augustus 2011, 16:16.
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                Voor je een conclusie trekt aan de hand van één review, lees eerst elke Nederlandstalige en Engelstalige review die je kan vinden, zoals ik gedaan heb, en vergelijk die dan met alle reviews van andere toestellen die je gelezen hebt.
                Elk toestel heeft z'n gebreken, ook DSLR's, en TS aan de hand van 1 review proberen overtuigen dat dit of dat toestel waardeloos is is geen goede raad imo.
                Neen ik probeer de HS20EXR niet te promoten maar zoals gezegd heb ik veel bridge-toestellen-reviews gelezen, ook van andere toestellen, voor ik de keuze gemaakt had voor dit toestel.
                (Ik heb dan hier nog raad gevraagd en hier hebben ze me kunnen overtuigen toch voor een DSLR te kiezen, met weliswaar het dubbele van mn originele budget.)
                Ik trek helemaal geen conclusie, ik wil de TS enkel maar informeren... Ik zou ook graag op voorhand de slechtere reviews willen zien...
                Ik heb totaal geen ervaring met dit toestel... hopelijk is deze reviewer totaal verkeerd of had hij een maandagmorgend toestel...

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                  Wat ik precies in bijna alle reviews terug vind, is dat de HS20EXR uitblinkt op gebied van foto's, maar serieeeuuussss de bal mis slaat op gebied van filmkwaliteit.

                  Ik vind de Panasonic dmc-fz45 erggg interessant! ben zelf ook nog aan het rondkijken voor een nieuw toestel en die Panasonic fz45 bridge staat heel hoog op mijn lijst!
                  En je kan die bv bij Vandenborre krijgen voor een €320 geloof ik, dus binnen je budget!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                    Sony 100dsc hxv
                    Ziet er goed uit, maar wel een stuk boven budget.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pookie Bekijk bericht
                      Wat ik precies in bijna alle reviews terug vind, is dat de HS20EXR uitblinkt op gebied van foto's, maar serieeeuuussss de bal mis slaat op gebied van filmkwaliteit.

                      Ik vind de Panasonic dmc-fz45 erggg interessant! ben zelf ook nog aan het rondkijken voor een nieuw toestel en die Panasonic fz45 bridge staat heel hoog op mijn lijst!
                      En je kan die bv bij Vandenborre krijgen voor een €320 geloof ik, dus binnen je budget!
                      Dit is een interessante site : http://snapsort.com/compare/Fujifilm...Lumix_DMC-FZ45.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Ik zou deze review toch ook eens eerst bekijken...

                        http://www.youtube.com/watch?v=xm23SKOgyEs
                        Bedankt voor de link, had er niet aan gedacht om reviews te zoeken via YouTube, ben de andere toestellen aan het bekijken op die manier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                          Dit lijkt wel een goed toestel te zijn :

                          Canon powershot SX30 IS


                          Iemand ervaring mee ?

                          Of deze : Panasonic Lumix FZ100 http://www.infosyncworld.com/reviews...100/11143.html
                          Last edited by Flip69; 10 augustus 2011, 21:58.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Flip69 Bekijk bericht
                            Ziet er goed uit, maar wel een stuk boven budget.
                            Niet per se.
                            Ik heb die aan 409 euro gekocht (eens Frans de Smet googelen) en nog kunnen profiteren van de cashback actie van 25 euro van sony.
                            En ik moet zeggen dat de filmkwaliteit schitterend is: heel stabiel en ook nog heel goed in het donker! Mijn broer (die mega veel fotografeert en filmt, wel met DSLR) was jaloers erop.
                            Foto's zijn natuurlijk ook heel goed, ook panoramafunctie is mooi.
                            Foto's nemen tijdens het filmen levert wel minder kwalitatieve foto's op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoopadvies Bridge toestel

                              Oorspronkelijk geplaatst door JTTT Bekijk bericht
                              Niet per se.
                              Ik heb die aan 409 euro gekocht (eens Frans de Smet googelen) en nog kunnen profiteren van de cashback actie van 25 euro van sony.
                              En ik moet zeggen dat de filmkwaliteit schitterend is: heel stabiel en ook nog heel goed in het donker! Mijn broer (die mega veel fotografeert en filmt, wel met DSLR) was jaloers erop.
                              Foto's zijn natuurlijk ook heel goed, ook panoramafunctie is mooi.
                              Foto's nemen tijdens het filmen levert wel minder kwalitatieve foto's op.
                              Bedankt voor de tip , site gevonden en mail voor de scherpste prijs is onderweg

                              Comment

                              Working...
                              X