Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon, Sigma of Tamron ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon, Sigma of Tamron ??

    Hej,

    Ik ben op zoek naar een kortere lens met wat meer bereik dan men 18-55 kitlens van men 550D.
    Hierbij had ik gedacht aan onderstaande lenzen:
    Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM
    Sigma AF 17-70mm F:2.8-4 DC Macro OS Canon
    Tamron AF 17-50mm F:2.8 SP Di VC voor Canon

    Nu heb ik elke lens al eens bekeken hier opt forum en wat mij lijkt is dat de Canon 17-85 nog wat problemen vertoont, klopt dit? Of was dit nu opgelost?
    En wat denken jullie dat de beste keuze zou zijn?
    Alle hulp is welkom!
    Eventueel andere lenzen mogen ook aangehaald worden MAX budget is €450-€500.

    Alvast bedankt!
    Groetjes

  • #2
    Re: Canon, Sigma of Tamron ??

    De Tamron is vast en zeker de beste uit het rijtje en heeft bovendien 2.8 over het hele bereik...

    Hier ga je alleen wel niets aan bereik winnen (op de 1mm breedhoek na dan)...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Canon, Sigma of Tamron ??

      ja en door de reden dat ik niets aan bereik win zou deze al afvallen, want kom nu soms net niet ver genoeg met de 55mm van men kitlens en de tamron heeft maar 50 dus..
      Maar is de Canon aan te raden of niet? of is de sigma een betere keuze?

      Groetjes!

      Comment


      • #4
        Re: Canon, Sigma of Tamron ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
        ja en door de reden dat ik niets aan bereik win zou deze al afvallen, want kom nu soms net niet ver genoeg met de 55mm van men kitlens en de tamron heeft maar 50 dus..
        Maar is de Canon aan te raden of niet? of is de sigma een betere keuze?

        Groetjes!
        Als je niet voor de lichtsterke van Tamron gaat wegens te weinig bereik zou
        ik deze Canon 15-85 aanraden, wel iets duurder in aankoop al zal de sigma 17-70 ook wel niet slecht zijn, daar heb je toch de F/4 op 70mm en heb ik al hele goeie reviews over gelezen, de 17-85 is passé.







        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Canon, Sigma of Tamron ??

          Ik heb zelf een Sony maar een kennis heeft de 24-105 F4 L als ik me niet vergis.

          Je levert in bij groot hoek maar krijg er meer tele bij.
          Ik weet niet of je aan beide kanten bereik bij wilt?

          Verder weet ik niet of deze lens in de prijs ligt van de andere maar wilde het toch even gezegd hebben.
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment


          • #6
            Re: Canon, Sigma of Tamron ??

            De 15-85 ligt buiten het budget helaas..
            Aan groothoek zou ik niet willen inboeten, en tele is 70 genoeg want heb nog een Tamron 70-200 f2.8 ook dus
            Toch bedankt!

            Dus dan is de beste keuze de sigma 17-70?

            Groetjes!

            Comment


            • #7
              Re: Canon, Sigma of Tamron ??

              ik heb voor op mijn canon de sigma 17-70mm.
              en daar ben ik toch vrij content van.
              canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
              18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

              Comment


              • #8
                Re: Canon, Sigma of Tamron ??

                De Tamron 17-50 2.8 heeft zich al genoeg bewezen denk ik.. Die 20mm ga je niet missen t.o.v. je 70-200 en 2.8 over het hele bereik is mooi meegenomen. De meningen over de VC versie zijn wel verdeeld. Dat deze niet zo scherp zou zijn als de non-vc trek ik in twijfel, ik neem er iig superscherpe plaatjes mee.

                Ik heb wel geen ervaring met de 17-70 dus kan die vergelijking niet meteen maken voor je.
                500px

                Comment

                Working...
                X