Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

    Ik twijfel tussen de volgende 2 lenzen voor een toekomstige aankoop:

    Tokina 12-24mm F4.0 AT-X Pro DX II Canon

    of

    Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC

    Ik ben momenteel al in het het bezig van een tamron 28-75 f2.8

    Nu overlapt de andere tamron de huidige tamron en gaat die tamron dan mijn sigma 18-50 f2.8-4.5 vervangen.
    Ik hou van de lichtsterkte / DOF vooral van 2.8 maar toch neig ik ook naar de 12-24 F4 die ook nog vrij lichtsterk is en ik ben veelal bezig met strobisme dus licht op zich is niet echt het grootste probleem dan.
    De Tokina mist wel 4mm om aan te sluiten maar dit is maar een klein stapje zetten natuurlijk maar wel 5mm meer UWA voor eventuele architectuur of foto's in de stad van gebouwen etc. Ook bij locatie-shoots kan dit wel leuk zijn om wide van personen foto's te nemen met veel omgeving.

    Nu had ik graag meningen gehoord van mensen die ze gebruikt hebben.
    Ik denk wel dat ik op de tokina geen filters kan plaatsen als ik de specs goed gezien heb wat ik wel spijtig vindt
    Website: http://www.svisimaging.be

  • #2
    Re: twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

    Het lijkt me dat de Tokina je mogelijkheden meer uitbreidt dan een standaardzoom, inderdaad het "gat" van 4mm is echt geen probleem.
    De filtermaat van de Tokina is 77mm, dus filters kunnen wel, maar bij UWA lenzen moet je met pola filters altijd oppassen voor een "vlag" effect.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

      Ik heb de 17-50 zonder VC en die zou scherper zijn dan die met VC. Ik ben ook met strobisme bezig en vindt voor modelfotografie de 85 mm 1.8 veel beter en overweeg een 50 mm 1.4 te kopen voor de plaatsen die te klein zijn voor 85 mm.
      De dof van een 1.8 of 1.4 lens is veel mooier dan van mijn 17-50 2.8.

      I.v.m. de Tokina. Dat lijkt mij geen lens die je veel zal gebruiken voor modelfotografie want dan ga je dikke neuzen krijgen. De vraag is gaat ze opbrengen wat ze kost. Voor gebouwen is ze uiteraard heel geschikt, voor model niet.
      Ze vult wel een bereik dat je nu niet hebt. Persoonlijk zou ik o.w.v. die reden de Tokina kopen.
      Last edited by Tim76; 9 augustus 2011, 22:28.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
        Ik heb de 17-50 zonder VC en die zou scherper zijn dan die met VC. Ik ben ook met strobisme bezig en vindt voor modelfotografie de 85 mm 1.8 veel beter en overweeg een 50 mm 1.4 te kopen voor de plaatsen die te klein zijn voor 85 mm.
        De dof van een 1.8 of 1.4 lens is veel mooier dan van mijn 17-50 2.8.

        I.v.m. de Tokina. Dat lijkt mij geen lens die je veel zal gebruiken voor modelfotografie want dan ga je dikke neuzen krijgen. De vraag is gaat ze opbrengen wat ze kost. Voor gebouwen is ze uiteraard heel geschikt, voor model niet.
        Ze vult wel een bereik dat je nu niet hebt. Persoonlijk zou ik o.w.v. die reden de Tokina kopen.
        voor pure modelfotografie ga ik akkoord maar soms wil je ook al eens experimenteren met bepaalde dingen he, en daar kan dan bvb zo ergens een model in een urbex locatie staan zonder dat ze echt gaat opvallen

        Ook zou ik deze lens kopen vnl voor het bereik en dan de gebouwen inderdaad

        die 85mm zal mss ooit ook wel is volgen en de 50mm heb ik al in 1.8 en moet toegeven dat ik die al amper gebruik dus zie me de 85mm ook niet direct gebruiken moest ik hem hebben.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: twijfel tussen 2 len,zen voor de volgende aankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Het lijkt me dat de Tokina je mogelijkheden meer uitbreidt dan een standaardzoom, inderdaad het "gat" van 4mm is echt geen probleem.
          De filtermaat van de Tokina is 77mm, dus filters kunnen wel, maar bij UWA lenzen moet je met pola filters altijd oppassen voor een "vlag" effect.
          de standaardzoom heb ik al deels he, de 28-75
          de 17-50 vind ik persoonlijk nu al met een groothoek/standaardzoom

          Van die filtermaat had ik dus overgekeken. Pola-filters zou niet direct het doel zijn maar bvb wel een UV/beschermingsfilter voor het glas
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment

          Working...
          X