Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70 - 200 F4 Is L welke extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70 - 200 F4 Is L welke extender

    Heh,

    wil graag een extender aan kopen voor mijn lens...
    welke raden jullie aan?

    Canon EF 1.4x Extender II of Canon EF 2.0x Extender II

    Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

  • #2
    Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

    Geen enkele , gewoon croppen......

    Comment


    • #3
      Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

      Met een 1,4x heb je nog autofocus, en zal de beeldkwaliteit nog best meevallen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Met een 1,4x heb je nog autofocus, en zal de beeldkwaliteit nog best meevallen.
        Echt?
        had deze 1,4x bijna gekocht, maar de vrouw in de winkel vertelde me dat de autofocus ging wegvallen op de 70-200 L f4 usm.
        "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

        Comment


        • #5
          Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

          Die extenders dienen voor de nieuwste lichtsterke teles, maar zelfs met de 2x heb je op de 50d met jouw lens waarschijnlijk toch nog AF in live view,... voor nog mindere beeldkwaliteit. Bovendien verlies je twee stoppen licht, wat niet het geval is als je softwarematig ipv op je toestel de randen van je foto afknipt.

          Comment


          • #6
            Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

            De AF van je Canon werkt nog bij f/5.6. Een 1.4 TC is dus bruikbaar. Je moet wel minimaal 1 stop diafragmeren. En om optimale hoeken te krijgen wel 2 stops.

            Als alternatief vor de Canon kan je ook aan de Kenko denken. Ik heb deze wel eens gebruikt in combinatie met een 70-200/4.0 IS.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

              Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
              Echt?
              had deze 1,4x bijna gekocht, maar de vrouw in de winkel vertelde me dat de autofocus ging wegvallen op de 70-200 L f4 usm.
              Dan kent de vrouw in die winkel er niet veel van...

              Ik heb de Sigma 1,4x TC een paar keer gebruikt op de 70-200 f4 L IS, en dat ging prima, met behoud van AF.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

                Bedankt voor de info
                "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                Comment


                • #9
                  Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

                  Waarom versie II en niet III ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
                    Waarom versie II en niet III ?
                    Als ik mag raden speelt de prijs een rol. Met beide 1.4s krijg je echter maar een verschil in kijkhoek van ongeveer 3 graden, terwijl het met de voor deze lens meestal volledig afgeraden 2X toch al 6 zou zijn, om nog steeds maar bij de 400 te belanden. Want dat zou volgens sommigen nog te kort zijn voor bijvoorbeeld een kleine vogel op meer dan 6 meter.
                    Last edited by Poza; 20 augustus 2011, 20:11.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70 - 200 F4 Is L welke extender

                      Er staat een 100/400 te koop bij aangeboden ( niet van mij ) is misschien een oplossing ? Ik ben tevreden over deze lens .

                      Comment

                      Working...
                      X