Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera op AA batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera op AA batterijen

    Hoi iedereen

    ik ben op zoek naar een compact camera met de volgende specs:

    -draait op AA batterijen (het is een reiscamera en ik wil onderweg nieuwe batterijen kunnen kopen)

    -budget: max 200 euro

    -deftige groothoeklens


    Iemand ideeën?

  • #2
    Re: Compact camera op AA batterijen

    ik wil je nu niet per sé van je ideeën vanaf brengen, maar voor het geld van een hoop AA batterijen die je op reis koopt, kan je makkelijk enkele extra li-ion batterijen op Ebay op de kop tikken waarmee je een pak meer foto's zal kunnen nemen...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera op AA batterijen

      De toestelletjes waar maar twee AA batterijtjes in gaan, daar moet je heel goede accu's in gebruiken, anders heb je problemen.
      Omdat alle stroom uit maar twee batterijtjes komt worden die heel zwaar belast. Een alkalinebatterij zal dan vrij snel een te grote inwendige weerstand krijgen, en dan valt de camera uit na misschien maar 100 foto's.
      Het wordt dan een heel dure zaak om foto's te maken.
      Met degelijke herlaadbare AA's gaat het doorgaans wel beter, maar dan heb je ook een lader nodig.

      Voor de meeste compactjes op lithium-ion accu's zijn er heel goedkope compatibele accu's te vinden, die doorgaans net zo goed werken als de originele.
      Soms zijn die zelfs nog goedkoper dan een setje van 4 AA accu's.

      Koop dus zo een paar reserve accu's, en laad die elke keer bij als je in de buurt van een stopcontact komt.
      Vergeet geen adapter mee te nemen, want ze hebben lang niet overal dezelfde stopcontacten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera op AA batterijen

        Hmm, da's wel een punt natuurlijk...

        Waar vind je die goedkope extra accu's?

        Ik vertrek maandag namelijk, dus internetshoppen is er niet bij.

        Comment


        • #5
          Re: Compact camera op AA batterijen

          Als je maandag al vertrekt, en je moet nu nog een camera kiezen, dan is er bijzonder weinig kans dat de accu's op tijd bij jou geraken als je ze nog online moet bestellen.
          Wat dat betreft ben je dus al te laat.

          De enige optie die er dan nog overblijft is accu's kopen in dezelfde winkel waar je ook de camera koopt.
          Maar dan zal het goedkoopste alternatief toch nog ongeveer de helft kosten van de prijs van een originele accu (meestal zijn dat de Lenmar accu's).
          Als je op internet een beetje zoekt, dan vind je soms alternatieven voor 1/4 van de prijs van een originele.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Compact camera op AA batterijen

            Oorspronkelijk geplaatst door B M Bekijk bericht
            Hmm, da's wel een punt natuurlijk...

            Waar vind je die goedkope extra accu's?

            Ik vertrek maandag namelijk, dus internetshoppen is er niet bij.
            dat is ook op tijd
            in dat geval vrees ik er toch voor

            tenzij je zoals BB zegt doet, accu's in de winkel erbij kopen, maar dan zal je wel wat centen kwijt zijn. Ik heb onlangs een batterij gekocht voor de camera op mn werk en in de winkel was die 55 euro, op Ebay betaalde ik 8 euro (met verzending bij) én die van Ebay gaat nog eens langer mee ook
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Compact camera op AA batterijen

              Canon a1200 ziet er anders een leuk toestelletje uit, werkt op 2 AA batterijen, en heeft ook nog een optische zoeker.
              Gaat echter slechts tot 28 mm in de groothoek.

              Ik heb een Fuji A170, ook op 2 AA batterijtjes en ben daar tevreden over.

              Comment


              • #8
                Re: Compact camera op AA batterijen

                AA baterijen zijn helemaal niet duurder je neemt gewoon oplaadbare AAbaterijen en denk dat de fuji's daar allemaal mee werken

                Comment


                • #9
                  Re: Compact camera op AA batterijen

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  AA baterijen zijn helemaal niet duurder je neemt gewoon oplaadbare AAbaterijen en denk dat de fuji's daar allemaal mee werken
                  Dan kan je net zo goed accu's nemen, die kun je ook opladen
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact camera op AA batterijen

                    als je NIMH van 2600 mah neemt niet he, die gaan even lang mee , want die AA baterijen evolueren ook mee , veel compacten zijn daar mee uitgerust

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact camera op AA batterijen

                      Ja inderdaad met goede batterijen kom je ook en heel eind, zeker als je de Eneloop batterijen van Sanyo gebruikt;

                      http://www.nkon.nl/4-aa-sanyo-xx-250...y-eneloop.html
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment

                      Working...
                      X