Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Potgrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Potgrond

    Nu ik er bijna uit ben welke camera ik ga kopen (D90 of 550D, waarschijnlijk D90), ga ik mij nu steeds dieer verdiepen in de theoretische aspecten van fotograferen...

    Ik vraag mij af of er op dit forum ergens een basis staat mbt fotografie? Daarmee bedoel ik de verschillende lenzen, en wat 'al de cijferkes in een lensnaam betekenen', verschillende isowaarden te gebruiken in welke situatie? Welke sluitertijden men kan gebruiken... het gaat mij voorlopig vooral over de theorie, daar ik mijn camera nog niet heb ;-)

    Zo van die dingen... Of bestaat r een goed boek hiervoor? Ik snap gewoon niet altijd alles wat ik lees en zou daar graag verandering in brengen Ook zodat ik de tips die ik lees her en der kan plaatsen en proberen te onthouden...

    De naam van deze topic is gebaseerd op het fragment ui "alles moet weg" :-) de basis van die basis ;-)

  • #2
    Re: Potgrond

    hoi,

    eerst even de zoekfunctie van dit forum kun je al heel veel van leren

    op you tube even naar het adorama kanaal gaan 70+ video's (+/- 15 min elk) van de basis tot al wat leukere en gevorderde zaken. waarvan ongeveer 1-30 over de basis van fotografie gaan.

    http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

    groeten
    Jonathan De Keer
    Canon: 7D ; 400D 28-70/F2.8 L ~ 70-200/F2.8 L ~ 85/F 1.8
    sigma: 50/F 2.8 DG EX macro ~ 10-20/F 4-5.6 EX DC

    Comment


    • #3
      Re: Potgrond

      thanks man
      zalig

      Niet simpel maar wel leuk hehe zal het dan maar allemaal proberen te onthouden ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Potgrond

        Ik heb me bijna een jaar lang verdiept in de handleiding v.d. D90, prima toestel.
        Via deze website heb ik ook veel opgestoken.
        http://www.kenrockwell.com/index.htm

        Groeten,
        Eric

        Comment


        • #5
          Re: Potgrond

          Oorspronkelijk geplaatst door ando Bekijk bericht
          youtube even naar het adorama kanaal gaan 70+ video's (+/- 15 min elk) van de basis tot al wat leukere en gevorderde zaken. waarvan ongeveer 1-30 over de basis van fotografie gaan.
          Nog nooit gehoord van dat adorama maar het zijn super filmpjes voor een beginner zoals de TS en ik! Bedankt ando
          Merci en groetjes :)
          Insta | Flickr | Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Potgrond

            Ik heb veel geleerd van :
            1. http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ (zoals reeds hierboven vermeld)
            2. het boek : Scott Kelby's digitale fotografieboek (3 delen)
            Veel succes !
            Ervaring is de som van je fouten.
            Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

            Comment


            • #7
              Re: Potgrond

              Allright, tnx

              Ik heb in de fnac een boek gekocht : "Bewuster en beter fotograferen met een spiegelreflexcamera & bridge- en compactsysteemcamera's " van Pieter Dhaeze...

              Leuk boek, al bijgeleerd voorts leer ik ook wat bij op het net... Leuk zo

              Comment


              • #8
                Re: Potgrond

                Google eens naar 'D-town TV' daar staan al zo'n 80 video's over allerlei onderwerpen met Nikons.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X