Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corsica Ferry

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corsica Ferry

    Hallo, mijn geplande reis naar Corsica in Juni is niet doorgegaan, nu willen we in september gaan met de caravan, mijn vraag : moet ik reserveren (en betalen) op voorhand ? traject : Nice - Bastia , overdag, dus geen kabine nodig.
    Om vrij de vertrek en terug datum te kiezen.
    Wie heeft ervaring ?

  • #2
    Re: Corsica Ferry

    In Corsica is het in september al minder druk maar je gaat toch het risico niet nemen daar in de haven aan te komen en dan niet aan boord te mogen omdat je niet gereserveerd hebt. Ik heb bovendien gemerkt dat de prijs van de overtocht alleen maar gestegen is nadat ik geboekt had.

    Wat je traject betreft, waarom wil je Nice - Bastia? Ik ben enkele jaren geleden geweest en toen was het goedkoopste en snelste: Toulon - Ile Rousse. Toulon is trouwens een pak minder ver rijden dan Nice.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Corsica Ferry

      Geen ervaring met het reizen vanuit frankrijk, wij zijn altijd vanuit Italië gegaan Livorno
      http://www.mobylines.com/

      Heb mij dit jaar nog laten vertellen dat het goedkoopste is, met het vliegtuig "Ryanair" naar Sardinië, daar een auto huren, de overzet naar Bonifacio??
      Kan zelfs rechtstreeks met Ryanair naar Figari dacht voor 39€/p enkel.
      Mvg,
      www.de-busschere-wolfs.net
      D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

      Comment


      • #4
        Re: Corsica Ferry

        Wij hebben Marseille-Ajaccio gedaan, is ook niet zo heel ver rijden. We hebben wel een kajuit genomen omdat we 's nachts reisden. Reserveren zou ik zeker doen.

        Waarom wil je overdag? Is toch 12 uren op de boot van daaruit en 's nachts win je een dag van je verlof. Bij ons was dat van 19u tot 7u. Een prachtig zicht op Marseille en zijn 2 kathredralen en dat eiland met de gevangenis (graaf van Monte Cristo) én een machtige zonsondergang en -opgang.

        Comment


        • #5
          Re: Corsica Ferry

          De boten die de trip overdag doen, gaan een beetjes sneller. Toulon - Ile Rousse was in 5 uur geklaard.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Corsica Ferry

            Hoi,

            deze zomer de overtocht heen en terug gedaan met Corsica Ferries.
            Van Savona (noord Italië) naar Bastia, retour omgekeerd.
            Vaartijd een uurtje of 6,5. Kosten €154,- kompleet (2 personen+auto).
            Vrijdag, Zaterdag en Zondag liggen de prijzen beduidend hoger.
            Omdat wij midden in het hoogseizoen zaten, hadden wij voorruit geboekt via Internet.

            Have fun, het is er prachtig.
            Adrie

            Comment

            Working...
            X