Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soligor 35-105mm C/D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soligor 35-105mm C/D

    Ik heb hier thuis een Soligor 35-105mm C/D liggen, die nu nog aan een Chinon CS-4 camera hangt.
    Weet iemand misschien of deze lens nog compatibel is met huidige DSLR's en eventueel met welke adapter je deze nog kan gebruiken?

    Ik ben nog aan het kiezen tussen een Pentax k-x of k-r, een Nikon 31000 of de Canon 1100D!

    Alvast erg bedankt!

  • #2
    Re: Soligor 35-105mm C/D

    Dat is een M42 of P-draad lens , kan met een adapter op Pentax of Canon (met veel bepekingen, maar je kan er foto's mee maken) , met Nikon gaat het minder
    De Soligor CD lenzen waren het puikje van dat merk , je mag er wek redelijke beelden van verwachten.

    Comment


    • #3
      Re: Soligor 35-105mm C/D

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Dat is een M42 of P-draad lens , kan met een adapter op Pentax of Canon (met veel bepekingen, maar je kan er foto's mee maken) , met Nikon gaat het minder
      De Soligor CD lenzen waren het puikje van dat merk , je mag er wek redelijke beelden van verwachten.
      Bedankt voor je reactie!
      Ik ga hoogst waarschijnlijk de Pentax k-r of k-x nemen!
      Dus dan moet ik een m42 adapter op een k-mount, op de Pentax body zetten? Of is dat helemaal verkeerd?

      Comment


      • #4
        Re: Soligor 35-105mm C/D

        Dat kan , maar handiger is de adapter op de lens en dan het geheel op de body...

        Comment


        • #5
          Re: Soligor 35-105mm C/D

          Erg bedankt voor je hulp!
          Ik ken er zelf (nog) nix van dus dank je wel!

          Comment

          Working...
          X