Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sync speed RF 602 hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sync speed RF 602 hulp gevraagd

    Dag allemaal

    Ik heb sinds een maand een setje yungnuo RF 602 voor mijn nikon SB 600 en YN560. (Nikon D3000)
    Nu haal ik maar een sync speed van 1/50 s

    Ik heb ook eens de exif van mijn eerdere foto's (met de draadloze aansturing) bekeken en toen haalde ik zeker 1/125s

    Ik heb wel gemerkt dat er een pinnetje van zender "gëoxideerd" is. (zie foto)



    Kan iemand mij helpen?

    Ook gaat mijn flits vaak af als ik de ontspanknop van mijn toestel de helft in druk om te focussen..


    Bedankt voor jullie hulp
    Groeten Thomas
    Flickr

    Nikon, NIKKOR AF 50 1.8D, NIKKOR AF 85 1.8D, NIKKOR 35mm 1.8, SB 600

  • #2
    Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

    eens testen mss met een andere transmitter?

    de pin die geoxideert is, lijkt me ook de middelste pin te zijn die het meeste gebruikt wordt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

      1/125 moet je zeker halen idd.
      probeer eens dat pinnetje zuiver te maken met een harde gom of "schuren" met een gewoon stukje dik papier (geen schuurpapier e !!).

      Comment


      • #4
        Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        1/125 moet je zeker halen idd.
        bij een correct werkende set, moet je zelfs 1/200ste halen of zelfs 1/250ste

        ik kan op mijn canon tot 1/250ste gaan maar ik weet dat bij een deel nikons de max ligt op 1/200ste
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          bij een correct werkende set, moet je zelfs 1/200ste halen of zelfs 1/250ste

          ik kan op mijn canon tot 1/250ste gaan maar ik weet dat bij een deel nikons de max ligt op 1/200ste
          Met een nikon d40 kan je zelfs nog veel korter gaan (heb al 1/640ste gelezen)!!

          Greets,

          Ben
          Wat nikon materiaal

          Comment


          • #6
            Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

            Ik heb de vriendelijke chinees gecontacteerd en hem hetzelfde gemaild..

            Hij zal me een nieuwe zender opsturen hopelijk werkt het dan beter!

            Toch bedankt voor jullie reactie's.

            Groeten Thomas
            Flickr

            Nikon, NIKKOR AF 50 1.8D, NIKKOR AF 85 1.8D, NIKKOR 35mm 1.8, SB 600

            Comment


            • #7
              Re: sync speed RF 602 hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
              Met een nikon d40 kan je zelfs nog veel korter gaan (heb al 1/640ste gelezen)!!
              Inderdaad, met mijn D70s backup haal ik 1/800s met een RF-602. (min of meer dezelfde sensor/sluiter combinatie en dus mogelijkheid als D1/D70/D50/D40)

              Met een standaardflitskabel ipv RF-602 tussen D70s en gelijk welke flits + stukje plakband haal ik 1/8000s

              Geen nood aan 800w studiospots om de zon te overwinnen

              Artikel: http://strobist.blogspot.com/2008/01...high-sync.html

              Blijft jammer dat Nikon alleen in z'n 6MP CCD's electronisch sluiters stak
              Moest m'n D700 dit kunnen, ik was in fotografie-hemel.
              Zou echt een deal-sealer zijn, mocht Nikon dit herintroduceren in bijvoorbeeld de nieuwe D800/D4. Maar er zal wel een technische reden voor zijn dat ze het niet doen.

              Comment

              Working...
              X