Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje nieuwe lens

    Momenteel heb ik een kitlens (nikkor 18-55)
    Graag zou ik wat meer inzoomen en heb daarom
    mijn oog laten vallen op een 18-105

    Heb je dan bij het inzoomen kwaliteitsverlies?
    Omdat er wel veel mm tussen zit is ipv bij een 18-55..

  • #2
    Re: Vraagje nieuwe lens

    Nee, die lensjes presteren ongeveer even goed aan het lange eind, denk niet dat je verschil gaat zien.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje nieuwe lens

      Leuk om te horen! Dankje voor je reactie

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje nieuwe lens

        je kan ook altijd kijken voor een aansluitende lens zoals de 55-200/250, weet niet exact welke brandpunten de nikon telezoom kitlens heeft maar elke merk heeft 2 dergelijke instap/budgetlenzen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje nieuwe lens

          @userke: ja dat weet ik, daar heb ik al eens bij stilgestaan
          maar ik verwissel liever niet teveel van lens

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje nieuwe lens

            Oorspronkelijk geplaatst door youngera Bekijk bericht
            @userke: ja dat weet ik, daar heb ik al eens bij stilgestaan
            maar ik verwissel liever niet teveel van lens
            dan had je evengoed een compact of bridge kunnen kopen naar mijn mening

            nu is die 18-105 een goede lens bij nikon heb ik al begrepen maar als je echt vooruit wilt in je foto's, dan zal je toch op termijn moeten vaststellen dat je zal moeten investeren in degelijk glas en dus ook moeten wisselen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje nieuwe lens

              Ik heb er een gekocht voor mooiere fotos te nemen voor als ik ergens naartoe ga,
              Het is bedoeld om gemakkelijk mee te nemen en niet te overgeladen ergens naartoe te gaan. En ik 'denk' dat ik geholpen ben met enkel een lens van 18-105. Dat ik ver en dicht fotos kan nemen, of heb ik het toch mis?

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje nieuwe lens

                als je niet overladen ergens naartoe wil gaan en toch mooie foto's wil maken, kan dat naar m.i. ook perfect met een goeie bridge die een degelijke lens heeft waar je dan een bereik op kan hebben van 24mm tot 640mm

                dit zal dan ook nog eens minder de aandacht trekken van eventuele gauwdieven

                ook hangt het ervan af hoeveel je wenst in te zoomen he, als je gewoon huis-tuin-keuken fotografie wilt, kan die 105mm voldoende zijn maar op safari bvb in afrika of dergelijke als dat een interesse is, zal je zelfs met de 105mm niet veel zijn omdat je dan nog veel te veraf bent, hier zal zelfs een 250mm als verste punt niet voldoende zijn

                het hangt er allemaal vanaf wat je interesse is en wat je wenst te bereiken
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje nieuwe lens

                  Ik zal dit zeker gebruiken bij mij keuze van aankoop en er nog eens goed over nadenken. Bedankt voor je uitleg!

                  Comment

                  Working...
                  X