Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor concerten, momenteel heb ik enkel een Nikkor 35mm f1.8 maar ik mis toch een kleine zoom. Is de Tamron 28-75mm f2.8 geschikt voor concerten? Want ik had gelezen dat hij nogal traag focust (die met built in motor). Mijn camera is een Nikon D3000 dus ik ben me wel bewust van de crop factor maar dat vind ik niet erg. Ik heb testjes gedaan met mijn kitlens 18-55mm en ik wil nog een beetje verder dus in dat opzicht komt die lens wel van pas. Ik zou die lens enkel gebruiken voor close ups van de bandleden, voor het totaal beeld heb ik mijn prime.

    Hebben jullie ervaring met deze lens voor concerten? En zo ja zou je dan een resultaat willen tonen?

    Vriendelijke groeten,

    Florefien

  • #2
    Re: Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

    Ik vind ze voor zijn prijs een goede lens, je zal ze wel niet kunnen vergelijken met de 24-70 F/2.8, maar het prijsverschil is dan ook immens groot.
    Voor een concertje gebruik altijd diene Tamron naast m'n Canon 85 F/1.8, meer moet dat voor mij niet zijn en tvalt zeker goed mee.

    Ps: ik heb je een privéberichtje verstuurd met een linkje waar je foto's kan bekijken
    van een concert
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      je zal ze wel niet kunnen vergelijken met de 24-70 F/2.8,
      Waarom zou dat niet kunnen? Als je dat doet zal je er achter komen dat de Tamron beter is als de Sigma non HSM en minder als de Nikkor. Je kan altijd 2 verschillende producten vergelijken.

      Ik weet niet hoe traag de Tamron AF is, maar ik had een AF 80-200 2.8, ook geen wereldkampioen snel AFfen, maar daar ging het ook mee.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

        Ik heb de tamron 28-75 f 2.8 met interne scherpstelmotor, ben er zeer tevreden over .AF zeker snel genoeg.

        mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

          Hartelijk dank voor de reacties. Hij is momenteel in bestelling en daarna mag ik hem gaan uittesten bij de fotograaf. Ben eens benieuwd

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75 f2.8 voor concerten?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Waarom zou dat niet kunnen? Als je dat doet zal je er achter komen dat de Tamron beter is als de Sigma non HSM en minder als de Nikkor. Je kan altijd 2 verschillende producten vergelijken.

            Ik weet niet hoe traag de Tamron AF is, maar ik had een AF 80-200 2.8, ook geen wereldkampioen snel AFfen, maar daar ging het ook mee.

            Ik had het over de Canon 24-70 f/2.8
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment

            Working...
            X