Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround lens voor canon

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een allround lens voor mijn canon EOS 400D
    Ik twijfel tussen een sigma, tamron en canon lens.
    Na een aantal reacties van jullie te lezen zou ik eerder voor de sigma gaan omdat de lichtsterkte beter is en het gewicht minder is.
    Graag wil ik een bereik van 18-200mm, nu heb ik een 18-55mm lens (standaardlens dus)
    En zoals iedereen wil ik natuurlijk een goeie lens voor een kleine prijs (want mijn budget is ook beperkt).

    Ik wil graag een lens waar ik buiten mee kan fotograferen, maar waar ik ook beweging mee kan registreren en waar ik 's avonds ook foto's mee kan nemen. Maar de standaardflits van die canon is natuurlijk niet veel waard, dus als ik meer lichtsterkte zou kunnen hebben dan kan dat ook wel al wat oplossen denk ik.

    Iemand wat tips of raad voor mij om mijn keuze beter te kunnen maken?
    Alleszinds al ferm bedankt!

  • #2
    Re: allround lens voor canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Leen1990 Bekijk bericht
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een allround lens voor mijn canon EOS 400D
    En zoals iedereen wil ik natuurlijk een goeie lens voor een kleine prijs (want mijn budget is ook beperkt).
    kijk dan eens op de tweedehands/markt.
    maar de 18-200mm valt zo wie zo af, daar kan je alleen maar binnen mee fotograferen)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: allround lens voor canon

      Weet niet of het in je budget valt, anders nog even doorsparen: de Canon 24-105mm f4 L

      Comment


      • #4
        Re: allround lens voor canon

        Waarom koop je er geen 55-200 van Canon bij. Dan heb je voor die prijs een prima lens en
        je geheel is goedkoper en beter. Zo eenvoudig kan het soms zijn.

        Comment


        • #5
          Re: allround lens voor canon

          buiten fotograferen kan je met elke lens als er voldoende licht is

          wil je actie fotograferen, dan hangt het ervan af wat voor actie je wil fotograferen en waar deze actie doorgaat

          wil je 's avonds fotograferen, heb je lichtsterkte nodig

          1 lens voor de 3 dingen die je wilt doen mag je dus vergeten, simpel

          je had dan beter geen reflex gekocht maar een goeie compact of bridge als je niet van lensen wou wisselen, zo simpel kan het zijn

          en ook weinig budget, dan zal niks lukken om je doeleinden te bereiken want de lensen die je zou kunnen nodig hebben, kosten een aardige duit

          wat idd een mogelijkheid is, als je wilt zoomen, zoals doudeke zegt: de 55-250 IS kitlens van canon, prijs kwaliteit zijn dit altijd degelijke lenzen om te beginnen

          wil je een lichtsterke walkaround lens, dan kan je opteren voor de 28-75 2.8 van tamron als je je budget onder controle wil houden

          is de breedhoek dan ook weer belangrijk, ja, dan ga je moeten leven met een minder grote diafragma opening op het eindpunt van je lens en bvb moeten gaan naar de 17-70 van sigma of de 17-85/15-85 van canon
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: allround lens voor canon

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Waarom koop je er geen 55-200 van Canon bij. Dan heb je voor die prijs een prima lens en
            je geheel is goedkoper en beter. Zo eenvoudig kan het soms zijn.
            Doudeke: hopelijk bedoel je de EF-s 55-250 IS (zoals Userke trouwens suggereert), die stukken beter is dan de oudere telekitlens (55-200)?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: allround lens voor canon

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Doudeke: hopelijk bedoel je de EF-s 55-250 IS (zoals Userke trouwens suggereert), die stukken beter is dan de oudere telekitlens (55-200)?
              Ja ja, uiteraard. 50-250. Sorry. Het gaat over de lens waar meneer Duindistel destijds een
              topic over gestart is. Ach, hoe zou het nog zijn met die brave man(nen)?

              Comment


              • #8
                Re: allround lens voor canon

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ja ja, uiteraard. 50-250. Sorry. Het gaat over de lens waar meneer Duindistel destijds een
                topic over gestart is. Ach, hoe zou het nog zijn met die brave man(nen)?
                Nu doe je het nogsteeds fout

                Comment


                • #9
                  Re: allround lens voor canon

                  Tja, neem het doudeke niet kwalijk.
                  Voor eens en voor altijd, den deze:
                  Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: allround lens voor canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leen1990 Bekijk bericht
                    Graag wil ik een bereik van 18-200mm, nu heb ik een 18-55mm lens (standaardlens dus)
                    En zoals iedereen wil ik natuurlijk een goeie lens voor een kleine prijs (want mijn budget is ook beperkt).

                    Ik wil graag een lens waar ik buiten mee kan fotograferen, maar waar ik ook beweging mee kan registreren en waar ik 's avonds ook foto's mee kan nemen. Maar de standaardflits van die canon is natuurlijk niet veel waard, dus als ik meer lichtsterkte zou kunnen hebben dan kan dat ook wel al wat oplossen denk ik.
                    Zoiets bestaat dus niet.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: allround lens voor canon

                      En als die lens al zou bestaan zou ze of té duur, of té zwaar en té groot zijn. En als dat allemaal toch in orde zou blijken, zouden er geen andere meer verkocht worden!! ;-))
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: allround lens voor canon

                        Bedankt voor de tips,
                        ik denk dat ik voor de 55-200mm van canon ga gaan,
                        als ik beslis om mijn oude kennis op te rapen van fotografie en er dan weer toch mee verder gaan, kan ik altijd nog iets anders aanschaffen.
                        Maar een flits zal ik er wellicht ook binnenkort nog bijkopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: allround lens voor canon

                          Als je de 55-250van Canon bedoelt, dan doe je (denk ik) voor zijn prijsje een goede zaak. Zoniet zou ik deze toch ook eens even overwegen.

                          Alvast veel plezier met de nieuwe aankoop
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: allround lens voor canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leen1990 Bekijk bericht
                            Bedankt voor de tips,
                            ik denk dat ik voor de 55-200mm van canon ga gaan,
                            als ik beslis om mijn oude kennis op te rapen van fotografie en er dan weer toch mee verder gaan, kan ik altijd nog iets anders aanschaffen.
                            Maar een flits zal ik er wellicht ook binnenkort nog bijkopen.
                            Ga aub niet voor de oude telekitlens 55-200, maar voor de nieuwere gestabiliseerde 55-250 IS (in mijn vorige post heb ik een linkje gegeven), zoals hier al een paar keer is aangehaald.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: allround lens voor canon

                              Die bedoel ik dus ook!!!
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X