Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 18-200 MM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 18-200 MM

    Ben van plan om mij deze allrounder aan te schaffen voor zowel breedhoek als bescheiden tele, heeft iemand ervaring met deze lens ?
    Freedom of Speech

  • #2
    Re: Canon EF-S 18-200 MM

    ik had ze, en vond ze voor de prijs en het grote zoombereik vrij goed presteren. Het is zeker geen toplens. Het is een zeer veelzijdige lens voor op reis als je beperkt materiaal wil meenemen. Op een crop heb je ook al behoorlijk tele-bereik.
    Beetje vervelend is soms dat ze vanzelf uitschuift als ze rond je nek hangt. Daar zit wel een blokkeerknopje op, maar dat zit dan een beetje onhandig geplaatst aan de onderkant van de lens.
    Ik heb ze verkocht aan een vriendin, omdat ik zelf intussen flink wat L-glas heb gekocht, en dat toch wel beter presteert. Ik zou aan iemand uit de directe kring ook geen 'slechte' lens doorverkopen, begrijp je.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 18-200 MM

      De scherpte in de hoeken vind ik bij de Canon EF-S 18-200 mm/3.5-5.6 IS tegenvallen. Het objectief is lichtzwak en mij is opgevallen dat de opgegeven lichtsterkte bij 200 mm niet gehaald wordt. De vervorming en de lichtafval zijn hoog. Dat kan je natuurlijk wel bestrijden met de juiste sofware.

      Kortom, een uitstekend objectief indien je eisen laag zijn.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 18-200 MM

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Kortom, een uitstekend objectief indien je eisen laag zijn.
        Leuke uitdrukking

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 18-200 MM

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          ........

          Kortom, een uitstekend objectief indien je eisen laag zijn.
          inderdaad een leuke vakantielens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 18-200 MM

            Dit was men tweede lens, na de kitlens.
            Heb deze lens wel veel gebruikt, maar na een tijd beginnen de nadelen van deze lens toch door te wegen(trage AF, scherpte, vervorming), en heb ik ze dus terug verkocht.
            Maar prijs-kwaliteit valt dit te overwegen hé

            Kris,
            Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 18-200 MM

              bedankt iedereen voor de input, 'kzal ze maar kopen om mee te nemen op huwelijksreis naar Venetie, je ziet de resultaten later wel op
              het forum...
              Freedom of Speech

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 18-200 MM

                Oorspronkelijk geplaatst door wizie Bekijk bericht
                Dit was men tweede lens, na de kitlens.
                Heb deze lens wel veel gebruikt, maar na een tijd beginnen de nadelen van deze lens toch door te wegen(trage AF, scherpte, vervorming), en heb ik ze dus terug verkocht.
                Maar prijs-kwaliteit valt dit te overwegen hé

                Kris,
                Same!

                Heb deze lens gekocht als beginner. Heb er veel plezier aan beleefd en gebruik deze nog regelmatig op reizen.

                Maar als je inderdaad andere lenzen gewoon bent, storen de nadelen van de lens toch snel. Zoals reeds gezegd: zwak in scherpte, zwak in kleuren, traag,...

                Als beginner kan je er met vertrekken. Voordeel is dat je niet van lens moet wisselen en dat je het DSLR-werken kan verkennen... De 18-55 en de 55-250 zijn echter merkbaar beter.

                Als all-round lens voor reizen is deze ideaal (alles in één en weinig gewicht). Prijs-kwaliteit dus zeker geen slechte keuze. De beperkingen neem je er dan bij.

                Puur om te beginnen zou ik dus eerder de combi aanraden 18-55 en 55-250.

                Als all-round reislens kan ik deze alleen maar aanbevelen!

                Comment

                Working...
                X