Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

    Ik zou graag een lens rond 50mm en groot diafragma willen voor een panasonic E-P3. Nu bestaat er de Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 maar die is met zijn 600+ euro's toch wel een dure aankoop.

    Iemand ervaring met deze lens ?

    beetje off-topic ...maar euhm ...leica maakt toch geen lenzen ? Die maken toch alleen maar camera's dus waarom noemen ze dan een lens ook "leica" ??? of is dat gewoon een excuus om er 50% bovenop de prijs te doen.

  • #2
    Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    beetje off-topic ...maar euhm ...leica maakt toch geen lenzen ? Die maken toch alleen maar camera's dus waarom noemen ze dan een lens ook "leica" ??? of is dat gewoon een excuus om er 50% bovenop de prijs te doen.
    Leica, groep Leitz, maken van het beste glaswerk ter wereld.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

      Sorry, klein sub-vraagje :
      Wordt Leitz nog in Duitsland geproduceerd ? Kocht onlangs een Carl Zeiss made in Japan , erg goed maar toch
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

        Ik dacht dat dat Pana Leica spul 'approved by' was.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

          nu ja, als ik een 50mm wil op een MFT mount zal het deze wel moeten worden

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

            Of deze: http://www.lenstip.com/276.1-Lens_re...roduction.html
            Maar die kost ongeveer even veel als de Pana-Leica en is overigens in dezelfde fabrieken gebouwd als de moderne Zeiss Z lenzen als ik me niet vergis: Cosina.

            De moderne 'echte' Leica lenzen worden dacht ik in Canada en en Duitsland gefabriceerd, deze Pana-Leica zal mss een ontwerp van Leica zijn, gefabriceerd onder licentie in Japan, maar daar ben ik dus ook al niet zeker van
            Ik verschiet er wel van dat ze dan de prestigieuze naam Summilux zouden mogen gebruiken, hoewel dat mss ook maar gewoon voor 1.4 lenzen staat.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Of deze: http://www.lenstip.com/276.1-Lens_re...roduction.html
              Maar die kost ongeveer even veel als de Pana-Leica en is overigens in dezelfde fabrieken gebouwd als de moderne Zeiss Z lenzen als ik me niet vergis: Cosina.

              De moderne 'echte' Leica lenzen worden dacht ik in Canada en en Duitsland gefabriceerd, deze Pana-Leica zal mss een ontwerp van Leica zijn, gefabriceerd onder licentie in Japan, maar daar ben ik dus ook al niet zeker van
              Ik verschiet er wel van dat ze dan de prestigieuze naam Summilux zouden mogen gebruiken, hoewel dat mss ook maar gewoon voor 1.4 lenzen staat.
              nog een prijziger beestje ...en ik denk dat je dan wel moet zo'n VF viewfinder nog eens moet bijkomen omdat het MF only is.
              Nu op die link stond ook een test van de leica ...hmmmm ook niet echt super om naar huis te schrijven precies

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

                Ahja, ik had niet gedacht dat die Leica AF zou hebben, dan weet ik het ook niet welke opties je nog hebt.
                Nu ik er eens verder naar kijk is die Leica toch geen micro 4/3 lens, maar gewoon voor 4/3? Voor welke camera is het juist, de Olympus EP3 ipv Panasonic?
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Ahja, ik had niet gedacht dat die Leica AF zou hebben, dan weet ik het ook niet welke opties je nog hebt.
                  Nu ik er eens verder naar kijk is die Leica toch geen micro 4/3 lens, maar gewoon voor 4/3? Voor welke camera is het juist, de Olympus EP3 ipv Panasonic?
                  dat is inderdaad het voordeel van die leica dat die AF heeft.
                  Ik heb me een olympus EP3 besteld met de kit lens 14-42 en zou dus nog iets willen rond 50mm met groot diafragma opening
                  De Leica DG Summilux 25mm F1.4 ASPH is een vastbrandpunt lens voor het G Micro Systeem... dus ja, een micro 4/3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

                    In september komt de Oly 45 / 1.8 in de rekken. Vergeet ook de 43 "50 mm 2.0" (wel met adapter op EP3) niet.

                    grtz
                    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Leica DG Summilux 25mm F1.4 de moeite ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plimsol Bekijk bericht
                      In september komt de Oly 45 / 1.8 in de rekken. Vergeet ook de 43 "50 mm 2.0" (wel met adapter op EP3) niet.

                      grtz
                      Dat is niet wat ik zoek. Die 45 komt overeen in 35mm formaat met een 90mm lens.
                      ik zoek een lens die het dichts bij 50mm in 35mmformaat komt.
                      Vandaar dat ik een beetje spijtig vind dat die panasonic pancake maar op "40"mm omgerekend komt. Is me net iets te wijd (ik heb ervaring met de 41mm DP2)

                      Comment

                      Working...
                      X