Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic GF 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic GF 3

    De GF3 lijkt interessant om er als tweede toestel naast mijn DSLR bij te hebben. Handig klein maar niet te klein ( ik heb er ééntje in handen gehad).
    Volgens meeste reviews goede beeldkwaliteit.
    Eigenlijk ben ik aan het wachten op de opvolger van de Sony Nex 5 omdat hier ook geruchten gaan dat deze een ingebouwde EVF zou krijgen.

    Maar als tweede toestel zie ik de GF3 ook wel zitten en ik vraag me af of hier al mensen zijn die zo'n toestel in het bezit hebben ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Panasonic GF 3

    Waarom niet de Panasonic TZ20 naast je DSLR, dit is een mooie compact camera met vele mogelijkheden!
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic GF 3

      Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Waarom niet de Panasonic TZ20 naast je DSLR, dit is een mooie compact camera met vele mogelijkheden!
      De TZ20 is idd een kleine compacte camera maar voor mij een te kleine sensor met vele tekortkomingen, ik heb trouwens al een Canon 95s die een betere beeldkwaliteit heeft dan de TZ20.

      Mijn voorkeur valt op een systeemcamera omdat die s95 mij geen voldoening genoeg geeft.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic GF 3

        ik luister niet zozeer naar reviews maar kijk naar beelden, en ik moet zeggen dat ik weinig DSLR gezien heb, die volgende kwaliteit kunnen evenaren

        combi zal niet goedkoop zijn maar de kwaliteit loopt zo van de beelden.
        is ook momenteel toestel met betere video functie binnen fototoestel categorie, geloof ook 3d mogelijkheden met aangepast objectief

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic GF 3

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          ik luister niet zozeer naar reviews maar kijk naar beelden, en ik moet zeggen dat ik weinig DSLR gezien heb, die volgende kwaliteit kunnen evenaren

          combi zal niet goedkoop zijn maar de kwaliteit loopt zo van de beelden.
          is ook momenteel toestel met betere video functie binnen fototoestel categorie, geloof ook 3d mogelijkheden met aangepast objectief
          De bruine tint typisch voor Panasonic is aanwezig en hou er minder van. Ik kijk ook altijd naar beelden en in de kleine systeem-Camera's vind ik de Nex net iets beter. De GF3 geeft al ruis bij iso 160 in de effen oppervlakken te zien (meer dan pakweg een 550D).
          De 25mm is wel leuk objectief en volgens de samples op Dpreview. Bokeh vrij mooi maar spijtig geen afgeronde lamellen ( volgens de samples dat ik zie 8 lamellen niet afgerond)..

          Algemeen is G3 vrij interessante Camera rekeninghoudend met de compactheid en natuurlijk het kleinere formaat van de sensor.

          Verwacht wel meer van de volgende NEx. De C3 vind ik een betere output hebben dan deze G3. Beelden op Dpreview met 30mm zijn super. Uiteraard geen 1.4.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic GF 3

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            De TZ20 is idd een kleine compacte camera maar voor mij een te kleine sensor met vele tekortkomingen, ik heb trouwens al een Canon 95s die een betere beeldkwaliteit heeft dan de TZ20.

            Mijn voorkeur valt op een systeemcamera omdat die s95 mij geen voldoening genoeg geeft.
            De kwaliteit van de Panasonic TZ20 is veel beter dan van de s95.
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic GF 3

              Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              De kwaliteit van de Panasonic TZ20 is veel beter dan van de s95.
              Canon s95(S90) is superieur tegenover TZ20. Sensor is 50 percent groter.

              Enige Compact van Panasonic is LX5 (LX3) met vergelijkbare kwaliteit.

              Grote probleem is ruis bij hogere iso's zowel s95 als LX5 en laat staan de TZ20 die op dat vlak nog slechter scoort.

              Daarom beter met G3. (vergelijkbaar met instap DSLR) maar ook weer groter dan Compact.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic GF 3

                Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                De kwaliteit van de Panasonic TZ20 is veel beter dan van de s95.
                Hola dat is een gedurfde bewering, en die zal snel afgeschoten worden
                aangezien je vrij fout zit
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic GF 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  ik luister niet zozeer naar reviews maar kijk naar beelden, en ik moet zeggen dat ik weinig DSLR gezien heb, die volgende kwaliteit kunnen evenaren

                  combi zal niet goedkoop zijn maar de kwaliteit loopt zo van de beelden.
                  is ook momenteel toestel met betere video functie binnen fototoestel categorie, geloof ook 3d mogelijkheden met aangepast objectief
                  Ik heb de panasonic 20 mm f1.7 en dit is mijn all time favorite lensje
                  zelfs mijn 135mm f2 L haalt zulke scherpte niet volopen

                  Ik ben verkocht aan de GF1 + 20mm f1.7. Nex mag dan wel betere kwaliteit bieden, de bediening is afgrijselijk als je een DSLR gewoon bent. De bediening van de GF3 is ook niet al te best als je zo weinig mogelijk in de menu's wil zitten...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic GF 3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Nex mag dan wel betere kwaliteit bieden, de bediening is afgrijselijk als je een DSLR gewoon bent.
                    Eerlijk gezegd, vind ik dat sterk overdreven, dat woord "afgrijselijk".

                    Ik gebruik ook voor andere dingen - vliegtuigen, wanneer ze in de lucht zijn, of opstijgen en landen - een DSLR, maar "afgrijselijk" zou ik de bediening bij de NEX zeker niet noemen.

                    Tuurlijk heb je met een DSLR meer directe controle, maar zo'n NEX valt erg goed mee.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic GF 3

                      Bediening is anders en ik vind die persoonlijk beter dan van DSLR, maar dat is ieder zijn goesting zekers.
                      In de menu's duiken is niet zo dikwijls nodig en gaat vrij snel met de NEX, zekers na de firmware update waarbij het mogelijk is van SW-keys te gebruiken.
                      Ook wordt positie in de menu's vd 6 hoofditems onthouden, dus je bepaalt zelf hoe vlug je kunt werken. Het Samsung systeem (NX10-11) vind ik wel handiger omdat je daar ook bediening aan de lens hebt.

                      GF3 MF systeem is wel knap met scherm in scherm venstertje , bij NEX heb je dan weer een systeem dat een fijn lijntje tekent (kun je instellen) dat de gebieden aftekent welke in focus zijn.

                      Er zijn meer m4/3 objectieven beschikbaar dan E-mount en daar zijn er heel goede tussen.

                      Weet niet hoe de nexc5 er gaat uitzien gaat die gelijk zijn aan de nex5 met enkel nieuwe sensor of gaat men er nieuwe functies bij steken, ik weet het niet.

                      Er is sprake van losse EVF voor NEXc5 (vind ik wel een noodzaak) en ook van een adapter met phase detection AF en ingebouwde AF motor (zo zouden DSLR objectieven snelle AF behouden op nex), wat er van waar is weet ik niet, kunnen ook verzinsels zijn.

                      Belangrijk is dat het modulaire systemen zijn, je kunt het gebruiken als compact, als DSLR, je hebt video systemen binnen zelfde mount (VG10/20, nx fs100) zelfde bij panasonic

                      Ik vind de GF3 persoonlijk heel knap, zou heel moeilijk zijn als ik moest kiezen tussen NEX5 en pana GF3.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic GF 3

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Eerlijk gezegd, vind ik dat sterk overdreven, dat woord "afgrijselijk".
                        Is dat dan niet mijn eigen mening?
                        alé, laat me dan zeggen, "onhandig"
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic GF 3

                          Tuurlijk, maar ik blijf het overdreven vinden...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic GF 3

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Tuurlijk, maar ik blijf het overdreven vinden...
                            Afgrijselijk was misschien iets te sterk gekozen...

                            Ik heb een tijdje terug eens een avond foto's moeten genomen met de NEX-3 (veel wisselende licht omstandigheden) en ik heb me de hele avond dood geërgerd, misschien daardoor mijn nogal hevige woordkeuze. Ik weet het, ik moet niet de instelmogelijkheden van een DSLR verwachten op zulke toestelletjes, maar mijn Panasonic GF1 (die ik ook bij had) voelde zich als een vis in het water.
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X