Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viaduct van Millau

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Viaduct van Millau

    Het zien van dit viaduct stond op mijn verlanglijstje. De gelegenheid bij de terugreis vanuit Spanje aangegrepen om dit bouwkundig meesterwerk te mogen aanschouwen en platen. Als je ooit in de buurt bent, doen. De EUR 8,20 péage mag geen hinderpaal zijn.





    Last edited by Hasseltenaar; 7 augustus 2011, 08:27. Reden: Herwerkte foto
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Viaduct van Millau

    staat er goed op.
    even een vraagje:
    is er een gelegenheid ergens op de brug te stoppen met de auto?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Viaduct van Millau

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      staat er goed op.
      even een vraagje:
      is er een gelegenheid ergens op de brug te stoppen met de auto?
      grt,bouk.
      Er is speciaal een parking voor aangelegd met een gratis te bezoeken bezoekerscentrum. Dit bevat een streekmuseum, zelfbedieningsrestaurant en een boetiek. Er is een wandelweg naar een hoger punt zodat je een mooi zicht hebt op de brug. Hier een foto met zicht op de parking.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Viaduct van Millau

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Er is speciaal een parking voor aangelegd met een gratis te bezoeken bezoekerscentrum. Dit bevat een streekmuseum, zelfbedieningsrestaurant en een boetiek. Er is een wandelweg naar een hoger punt zodat je een mooi zicht hebt op de brug.
        bedankt voor de info.
        maar bedoel op de brug zelf, lijkt me eeen prachtge lokatie om vanaf de brug zelf te fotograferen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Viaduct van Millau

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          bedankt voor de info.
          maar bedoel op de brug zelf, lijkt me eeen prachtge lokatie om vanaf de brug zelf te fotograferen.
          grt,bouk.
          Dat is er niet voorzien. Je zou daar nogal een drukte en gevaarlijke toestanden krijgen.
          Ik twijfel er zelfs aan of je daar wel zo een speciaal zicht hebt. Ik denk dat je dan beter de afrit naar Millau neemt en de brug van beneden bekijkt. En dan is het zelfs gratis!
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Viaduct van Millau

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            is er een gelegenheid ergens op de brug te stoppen met de auto?
            grt,bouk.
            Bouk onder de brug is er ergens een Camping heel dicht bij dus je zou onder de brug kunnen slapen . Ik weet niet of je een caravan hebt ?

            Over de foto even , ik vind de lucht te uitgebrand , en een tip je kan de brug uit je Rechter onder hoek laten vertrekken dit is veel mooier probeer maar eens . Vraagje heb jij een polarisatie filter bij op vakantie ?

            Groeten

            Joeri
            Last edited by Pbj; 6 augustus 2011, 11:27. Reden: +link
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #7
              Re: Viaduct van Millau

              Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
              Over de foto even , ik vind de lucht te uitgebrand , en een tip je kan de brug uit je Rechter onder hoek laten vertrekken dit is veel mooier probeer maar eens . Vraagje heb jij een polarisatie filter bij op vakantie ?

              Groeten

              Joeri
              Jouw tip gevolgd en een andere crop gebruikt plus de hoge lichten wat verzacht.

              Daar ik geen enkele filter heb, kan ik ze moeilijk gebruiken. Ik zou ook niet weten hoe en wanneer ze te gebruiken.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Viaduct van Millau

                vind de update geen verbeterring hoor, het viaduct is nu de ruimte kwijt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Viaduct van Millau

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  vind de update geen verbeterring hoor, het viaduct is nu de ruimte kwijt.
                  grt,bouk.
                  Tja Bouk, de ene ziet het zo, de andere dan weer zo.
                  Maar ik vind de eerste ook beter, mooier.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Viaduct van Millau

                    Voor mij is de update ook niet echt beter dan de initiële foto.

                    @Bouk: ik meen ooit 'ns een reportage gezien te hebben over die brug. Elke vierkante meter van het bouwwerk wordt gemonitord en van zodra er een voertuig stopt rukt er een team uit om assistentie te verlenen bij panne, aan te manen door te rijden, zelfmoordenaars tegen te houden...

                    Palladio
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Viaduct van Millau

                      Mooie opname van een mooi stukje ingenieurswerk.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Viaduct van Millau

                        Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                        Voor mij is de update ook niet echt beter dan de initiële foto.

                        @Bouk: ik meen ooit 'ns een reportage gezien te hebben over die brug. Elke vierkante meter van het bouwwerk wordt gemonitord en van zodra er een voertuig stopt rukt er een team uit om assistentie te verlenen bij panne, aan te manen door te rijden, zelfmoordenaars tegen te houden...

                        Palladio
                        iemand zet je vlug af, trek je foto's, en basejump dan naar beneden ;-) Maar ik ga da nie doen zulle.

                        De eerste foto werkt voor mij beter dan de update.
                        Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Viaduct van Millau

                          De Update is ID niet beter er valt een gedeelte van diepte weg , maar het was het proberen waard

                          Groeten

                          Joeri
                          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Viaduct van Millau

                            De eerste is TOP. Niks aan doen behalve misschien de blauwe lucht een klein beetje donkerder (warmer) maken.

                            Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Viaduct van Millau

                              De één ziet graag viaducten, een ander graag meisjes. Maar goed te zien dat jij bij de
                              eerste groep behoort: ik vind dit bouwsel prachtig in beeld gebracht.

                              Comment

                              Working...
                              X