Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D portretlens - landschaplens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D portretlens - landschaplens

    Ik heb me onlangs een 50D aangeschaft met een 70-200 F4 Is L

    Ik zou me graag nog een lens aanschaffen voor portretjes te maken en landschappen te trekken.

    Wat raden jullie mij aan en waarom?
    Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

  • #2
    Re: 50D portretlens - landschaplens

    De 70-200 mm is een heel fijne portretlens, de beeldhoek is daar heel geschikt voor. Bijna al mijn portretwerk maak ik, in de studio of buiten, met een 70-200. Meestal ingesteld op 120 -150 mm full frame, bij een APS-C camera is dat pakweg 80 - 100 mm.

    Je kan niet zeggen wat de beste beeldhoek / brandpuntsafstand is bij landschappen. Ik werk veel met 16-35 mm full frame, dus omgerekend naar een APS-C camera pakweg 10-22 mm. Maar, dat is erg persoonlijk.

    Canon maakt een mooie 10-22 mm, deze is weinig gevoelig voor tegenlicht.
    Tokina maakt een 12-24 mm, deze vervormt weinig.
    Sigma maakt verschillende supergroothookzooms.
    Van Tamron weet ik het niet uit mijn hoofd.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: 50D portretlens - landschaplens

      Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
      Ik heb me onlangs een 50D aangeschaft met een 70-200 F4 Is L

      Ik zou me graag nog een lens aanschaffen voor portretjes te maken en landschappen te trekken.

      Wat raden jullie mij aan en waarom?
      je hebt een prima lens voor portretten en landschappen... wat mis je dan?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: 50D portretlens - landschaplens

        Een 17-55 2.8 voor landschapjes. Die 2.8 heb je er wel niet voor nodig, maar indien je er
        eens een portretje mee wilt maken, of in een kerk, musea en dergelijke ook wel handig.
        Goede combinatie met een 50D, en op je materiaal hoef je het ook niet meer te steken.

        Comment


        • #5
          Re: 50D portretlens - landschaplens

          Bedankt voor de reactie.

          Is er misschien nog een ander lensje dat ik me kan aanschaffen, en welke reden?
          want er zijn zoveel lenzen, en zie soms door het bos de bomen niet meer...
          Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

          Comment


          • #6
            Re: 50D portretlens - landschaplens

            Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie.

            Is er misschien nog een ander lensje dat ik me kan aanschaffen, en welke reden?
            want er zijn zoveel lenzen, en zie soms door het bos de bomen niet meer...
            yep..de 17-40mmL, heerlijke stevige en robuuste lens die tegen een stootje kan en goed presteert op je Canon.
            en niet bang voor een beetje vocht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X