Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocusprobleem nikon 24mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocusprobleem nikon 24mm

    Sinds kort doet mijn Nikon 24mm 2.8 raar! Manueel allemaal geen probleem maar...

    De autofocus blijft veel staan op oneindig en komt niet meer terug als ik op iets dichter scherpstel. Hij lijkt wel vast te zitten?!

    De lens is niet gevallen, altijd goed behandeld geweest want 't is mijn lieveling Wat moet of kan ik hiermee aanvangen?

    thx!

  • #2
    Re: autofocusprobleem nikon 24mm

    Draait de AF-motor wel? Zo ja kijk eens of je lensscrewdriver koppeling gelijk ligt met de vatting of wat dieper erin. Als die er wat dieper in ligt is er een koppelstukje tussen uit gevallen. Eens gehad bij een 85mm lens gerepareerd bij Rofa in Den haag.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: autofocusprobleem nikon 24mm

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Draait de AF-motor wel? Zo ja kijk eens of je lensscrewdriver koppeling gelijk ligt met de vatting of wat dieper erin. Als die er wat dieper in ligt is er een koppelstukje tussen uit gevallen. Eens gehad bij een 85mm lens gerepareerd bij Rofa in Den haag.
      Uit de tekst van TS valt uit te maken, dat het objectief wel naar de kant oneindig opgaat, de lensscrewdriver koppeling, zal het in dat geval wel niet zijn, maar zit er niet een stukje electronica in zo een objectief dat aangeeft als deze op haar uiterste stand komt te staan, zodat de AF weet dat het de andere kant opmoet ?

      Comment


      • #4
        Re: autofocusprobleem nikon 24mm

        Heb je nog een andere lens met de AF via de cameramotor?
        Je kunt ook met een klein schroevendraaiertje gewoon aan de lens testen of alles soepel draait.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: autofocusprobleem nikon 24mm

          Wat is de lensscrewdriver koppeling? Die contactpuntjes? Deze liggen goed! Ook de scherpstelmotor draait want met bv mijn 50mm lens heb ik geen probleem...

          Als ik de lens op manuele scherpstelling zet voelt het wel wat stroef aan. Hoe kan ik het controleren met een klein schroevendraaiertje of dit het probleem niet is?

          Comment


          • #6
            Re: autofocusprobleem nikon 24mm

            Iemand een idee waar ik de lens kan binnensteken voor herstelling aan een democratische prijs?

            Comment

            Working...
            X