Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

    Klopt het dat ik - zoals men mij in de winkel (in de US) zei - op de Canon EOS 60D enkel SD-geheugenkaartjes Class 10 kan gebruiken? Probleem is dat mijn computer deze niet aanneemt: niet via cardreader en niet via het toestel (Mac) zelf?
    Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

  • #2
    Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

    Oorspronkelijk geplaatst door Picture_Taker Bekijk bericht
    Klopt het dat ik - zoals men mij in de winkel (in de US) zei - op de Canon EOS 60D enkel SD-geheugenkaartjes Class 10 kan gebruiken?
    Verkoopspraat... zelfs een class 2 zal werken

    Heb je de software van canon geïnstalleerd op je mac? gebruik je een kaartlezer die SDHC aankan?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

      Ik denk dat de verkoper het eerder over de video heeft, je kunt bij de 60D, ik heb hem zelf, alle soorten SD-kaartjes gebruiken.
      Wil je een goed video'tje willen maken, dan heb je een snelheid van min. 30MB/sec. nodig, ong. deze class 10 is dat.
      Ik gebruik gewone SD-kaartjes, 15MB/sec. voor foto's, en voor video's neem ik 30 of
      45MB/seconde.
      Ik hoop dat je het zo snapt.
      Met vr. gr.
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

        Een snel geheugekaartje zou ook moeten werken in je computer, tenzij de kaartlezer in die computer nog niet compatibel is met SDHC.
        HC= High Capacity, elk kaartje van meer dan 2GB moet een "HC" kaartje zijn, maar er zijn ook SD-kaartjes met een lagere opslagcapaciteit die dezelfde contactjes gebruiken.

        Een SDHC kaartje heeft meer contactjes en is niet compatibel met een oudere geheugenkaartlezer (de oude kaartjes werken wel in een nieuwe geheugenkaartlezer).

        Een paar maanden geleden heb ik iemand voortgeholpen die hetzelfde probleem had. Hij had van iemand een kaartje met foto's gekregen, die hij moest bewerken op zijn Mac.
        Omdat het kaartje daarin niet werkte heb ik de foto's overgezet op een geheugenstick.

        De kaartlezer die je gebruikt zal waarschijnlijk ook niet compatibel zijn met SDHC kaarjes.

        Om te filmen met een 60D heb je een snel geheugenkaartje nodig, in de gebruiksaanwijzing moet ergens staan wat de minimum "klasse" is om op de best mogelijke filmkwaliteit te kunnen werken.
        Voor de foto's speelt dat niet zo'n grote rol omdat er daarvoor een buffergeheugen in de camera zit.
        Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2011, 18:07.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

          Staat op p171 van de (NL) handleiding bij de aanvang van hoofdstuk 8 (filmopnamen): class 6 of hoger.
          Dat heeft inderdaad te maken met het snel genoeg kunnen opslaan van filmopnames met veel beelden per seconde.
          Ik gebruik een class 6 en het kaartje kan minutenlange filmopnames met de hoogste framerate volgen.
          Class 10 is dus wellicht overbodig zijn en waarschijnlijk enkel goed voor de verkoper

          Comment


          • #6
            Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

            Ik heb uren gegoogled en dit toch niet kunnen oplossen lol
            class 6 is meestal niet voldoende zahra, misschien van sandisk maar de andere merken zijn beduidend minder en goedkoper.

            Na veel onderzoek lijkt het erop dat class 10 of minder, soms wel en soms niet werkt voor video op de canon dslr's. Goed je kunt een 16gb class 10 krijgen voor minder dan 20 euro. wel naar schrijfsnelheid kijken want class 10 sandisk en de anderen is een wereld van verschil lol. Kortom class 10 betekent weinig. enige die voor sdhc 30mb/sec of meer haalt is sandisk.
            Adata had ik gevonden met een maximum snelheid van 13mb voor 19 euro .....toch niet gekocht. goedkoop maar als het niet werkt is het weggegooid geld. Het schijnt dat wat je filmt ook van invloed is op de benodigde kaart snelheid.


            Mocht iemand goedkopere suggesties hebben dan sandisk hoor ik het graag......

            Comment


            • #7
              Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

              ik gebruik class 6 van Sigma in mijn 60D maar ik film nooit
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                ik gebruik class 6 van Sigma in mijn 60D maar ik film nooit
                Misschien even proberen (is toch niet veel moeite?) en melden of dit lukt of niet. Ik den dat de TS hier zeker mee zal geholpen zijn
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                  Ik gebruik ook de Class 10 SDHC kaartjes van Sandisk, die werken perfect, hier kun je ze 'goedkoop' kopen;

                  http://www.memorystunter.nl/contents...en-memory.html

                  En hier koop je voor €7,95 een USB kaartjes lezer voor SD, SDHC en MMC;

                  http://www.memorystunter.nl/contents...-SDHC-MMC.html
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                    even proberen, had ik niet aan gedacht, zie mijn nickname

                    heb dus even geprobeerd, boekje erbij gehaald en op de hoogste resolutie met 25 beelden gedurende twee minuten gefilmd zonder problemen. Volgens de hanleiding volstaan kaartjes vanaf klasse zes inderdaad en de praktijk bewijst dat het lukt.
                    Ter info, deze kaartjes (sigma 16 mb) zijn gekocht in Makro Deurne, ik dacht aan een prijs van een goede dertig euro. Ik heb er drie van in gebruik.

                    Net ook even in burstmode getest en pas na tien opnames vertraagt de camera omdat de buffer vol is. Dan zijn het nog altijd een drie opnames per seconde en ik schrijf weg in raw en jpg op de hoogste resolutie.
                    Last edited by Lazy Charles; 11 augustus 2011, 09:41. Reden: burstmodetest toegevoegd ter info
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      Ter info, deze kaartjes (sigma 16 mb) zijn gekocht in Makro Deurne, ik dacht aan een prijs van een goede dertig euro. Ik heb er drie van in gebruik.
                      30 euro voor 16 MB ? Da's niet echt goedkoop.
                      Last edited by The Magical Taz; 11 augustus 2011, 10:38. Reden: typo

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
                        30 euro voor 16 MB ? Da's niet echt goedkoop.
                        Waar kan jij dan goedkoper Class 6 of hoger kopen?

                        Ik zie hier wel van Icidu Class 10 16GB voor €23,- maar weet niet of dat een goed merkt is?

                        http://www.mycom.nl/Product/Flash-Ge...ra-16GB/298231
                        Last edited by HereIsTom; 11 augustus 2011, 12:10.
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                          Waar kan jij dan goedkoper Class 6 of hoger kopen?
                          En waar kan jij een class 6 (of hoger) 16MB kaartje kopen

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                            En waar kan jij een class 6 (of hoger) 16MB kaartje kopen
                            Haha... Nu zie ik het pas, 16MB, wie gebruikt die nog?
                            Last edited by HereIsTom; 11 augustus 2011, 12:31.
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Haha... Nu zie ik het pas, 16MB, wie gebruikt die nog?
                              Lazy Charles blijkbaar drie dan nog wel


                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              ...Ter info, deze kaartjes (sigma 16 mb) zijn gekocht in Makro Deurne, ik dacht aan een prijs van een goede dertig euro. Ik heb er drie van in gebruik...

                              Comment

                              Working...
                              X