Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschapje uit Herne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschapje uit Herne

    Ik vond het maar niks in kleur, in zw sprak het mij veel meer aan.



    Update:

    Last edited by jochenvde; 5 augustus 2011, 13:55.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Landschapje uit Herne

    Omdat je het in kleur niets vond, heb je er maar een zwart-wit omzetting van gemaakt. Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goed uitgangspunt om een omzetting te doen. En ik merk dit op het forum nogal veel op: er via zwart-wit iets proberen van te maken omdat het in kleur niet lukt.

    Misschien ben ik te purist, te ouwbollig... maar vroeger was bij fotografie als kunstvorm de norm zwart-wit... Als ik op pad ga, weet ik of ik in kleur ga werken of in zwart wit. Zet ik zelfs m'n display op zwart-wit vertoning in.
    Soit, da's elk z'n gedacht natuurlijk, he?

    Op je foto zelf: het lijkt me een redelijk neutrale omzetting te zijn Je hebt aardig wat detail in het middenstrookje van het pad, maar dit detail verlies je in het grasveld links en in de bomen achteraan. Heb ook zo het gevoel dat het groen te donker omgezet is. Mocht je dit lichter gezet hebben, hadden de wolken nog meer impact gehad en had de omzetting ietske meer gebalanceerd geweest.

    Kijk eens door je wimpers naar de foto... Het wordt een silhouet achtig landschap... Betekent dat je iets te donker zit met je landschap. Ik zou de luminantie van het groen lichter zetten: wolken worden er beter door, meer detail in je landschap, een evenwichter geheel.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Landschapje uit Herne

      Ik denk dat die in kleur ook wel mooi moet zijn...!!
      Vind je comp en standpunt wel goed...maar misschien zou ik eens proberen wat vinnydizzy voorstelt!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: Landschapje uit Herne

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Omdat je het in kleur niets vond, heb je er maar een zwart-wit omzetting van gemaakt. Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goed uitgangspunt om een omzetting te doen. En ik merk dit op het forum nogal veel op: er via zwart-wit iets proberen van te maken omdat het in kleur niet lukt.

        Misschien ben ik te purist, te ouwbollig... maar vroeger was bij fotografie als kunstvorm de norm zwart-wit... Als ik op pad ga, weet ik of ik in kleur ga werken of in zwart wit. Zet ik zelfs m'n display op zwart-wit vertoning in.
        Soit, da's elk z'n gedacht natuurlijk, he?

        Op je foto zelf: het lijkt me een redelijk neutrale omzetting te zijn Je hebt aardig wat detail in het middenstrookje van het pad, maar dit detail verlies je in het grasveld links en in de bomen achteraan. Heb ook zo het gevoel dat het groen te donker omgezet is. Mocht je dit lichter gezet hebben, hadden de wolken nog meer impact gehad en had de omzetting ietske meer gebalanceerd geweest.

        Kijk eens door je wimpers naar de foto... Het wordt een silhouet achtig landschap... Betekent dat je iets te donker zit met je landschap. Ik zou de luminantie van het groen lichter zetten: wolken worden er beter door, meer detail in je landschap, een evenwichter geheel.

        Volledig akkoord...
        Ik vind de omzetting ook niet datjes en die drukte van de compo eigent zich niet daartoe..
        Misschien toch liever in kleur...maar dan ga je een nog drukker geheel hebben vrees ik...
        Heb al beter van je gezien..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Landschapje uit Herne

          Bedankt voor jullie eerlijke meningen. In kleur vind ik hem persoonlijk te druk door de graspartijen.

          @Vinnidizzy: Eigenlijk heb je gelijk. Ik had beter eerst nagedacht alvorens te improviseren tijdens het bewerken en dan pas te beslissen om om te zetten. Hier zal ik in de toekomst meer proberen over na te denken.

          Ik heb een update gepost, waarbij ik het gras wat heb opgelicht en de vignettering heb verwijderd.
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Landschapje uit Herne

            De eerste versie spreekt me meest aan.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment

            Working...
            X