Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

    Ik heb enkele jaren geleden een Canon EOS 300D aangeschaft en deze eigenlijk gekocht omdat ik met deze heel snel foto's kon trekken (sneller dan m'n Canon IXUS destijds) dus niet echt met de sluitertijden, ISO waarde enz... gewerkt
    Sinds kort hebben we puppy en ben ik begonnen met de honden in de hondenschool te fotograferen en daarom ook met de sluitertijden en ISO waardes beginnen spelen.
    Omdat ik heb gemerkt dat het niet zo simpel is om lopende honden te fotograferen dus zet ik m'n Canon in burst mode, maar dan kan ik maar 4 foto's snel achter mekaar trekken, dus het nieuwe toestel moet er meer kunnen trekken.
    Daarbij komt dat als ik m'n lens van 55-200mm gebruik, ik algauw donkere foto's krijg als er weinig zon is. Met de ISO waarde hoger in te stellen kan ik nog wat compenseren, maar ik krijg nog niet het gewenste resultaat, kan dit met een nieuwer toestel verbeterd worden?

    Dus mijn vraag aan jullie welke Canon raden jullie me aan?
    Liefst geen te duur toestel, mag voor mijn part zelfs tweede hands zijn

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

    Een 2de handse 30D of 40D, gaat al een geweldig verschil geven qua snelheid en buffering.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Een 2de handse 30D of 40D, gaat al een geweldig verschil geven qua snelheid en buffering.
      Hey David dank U voor Uw reactie, kan je me ook een richtprijs geven voor een tweede hands toestel?
      Wat zou ik mogen verwachten naar snelheid en buffering toe? Ik heb ondervonden dat ik met een paar foto's meer (burstmode) mooie resultaten zou kunnen hebben (met de 4 die ik nu kan trekken heb ik toch al een paar mooie foto's genomen).
      Maar na die 4 foto's duurt het erg lang om deze van het intern geheugen naar de kaart te zetten en mis ik meer van helft van de oefeningen die de honden moeten doen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

        Of gewoon je burst starten op het juiste moment................
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Of gewoon je burst starten op het juiste moment................
          dat lukt soms wel, maar het bufferen duurt dan zo lang, dat ik de rest van de proef mis
          en toch 4 foto's is te weinig

          Comment


          • #6
            Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

            http://www.facebook.com/group.php?gi...d=175407231885 deze foto's heb ik gemaakt (poster Geys Danny)

            Zoals ik voordien al zei, ik mis de helft van de oefeningen door het bufferen, en mis soms foto's omdat ik er maar 4 kan doen in buffermode

            Omdat ik voordien donkere foto's had, heb ik de ISO waarde aangepast, maar ik kreeg nog niet het gewenste resultaat, dus tips zijn altijd welkom!
            (De foto's genomen van de witte zwitsere herder, zijn genomen met de kitlens 18-55mm en zijn mooier vind ik, de andere met een 55-200mm lens)
            Last edited by GDog; 4 augustus 2011, 23:13.

            Comment


            • #7
              Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

              Is de 7D dan niet interessant? Die zou toch snel werken. Maar misschien te duur...
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Is de 7D dan niet interessant? Die zou toch snel werken. Maar misschien te duur...
                Die is me inderdaad te duur

                Comment


                • #9
                  Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                  En tweedehands? Van prijzen ben ik totaal niet op de hoogte. Ik volg alleen nog de 5DII omdat die bovenaan mijn lijstje staat. ;-)
                  Daar ben ik voor aan het sparen en tegen dat ik alles bijeen heb, is de 5DIII er waarschijnlijk en dan wil ik diene weer hahaha
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door GDog Bekijk bericht
                    Hey David dank U voor Uw reactie, kan je me ook een richtprijs geven voor een tweede hands toestel?
                    Wat zou ik mogen verwachten naar snelheid en buffering toe? Ik heb ondervonden dat ik met een paar foto's meer (burstmode) mooie resultaten zou kunnen hebben (met de 4 die ik nu kan trekken heb ik toch al een paar mooie foto's genomen).
                    Maar na die 4 foto's duurt het erg lang om deze van het intern geheugen naar de kaart te zetten en mis ik meer van helft van de oefeningen die de honden moeten doen.
                    Ik heb zowel de 300D, als de 20D en 40D gebruikt: het verschil in werkingssnelheid tussen die cameras is groot. De 300D heeft een belachelijk kleine buffer (amper 4 fotos), en kan shooten aan 2,5 fps. Als de buffer vol is, heeft de camera circa 30 seconden nodig om die weg te schrijven. Dat heb je zelf al gemerkt.
                    De 40D daarentegen kan shooten aan 6fps, en heeft een buffer groot genoeg voor meer dan 120 jpegs of 20 raws. Als je in jpeg werkt, kan je dus gewoon 20 seconden lang blijven knallen aan 6fps. Image review is ook véél sneller op de 40D.
                    Bij een 20D of 30D is het allemaal iets minder (5 fps, 40 jpeg/11 raws), maar nog altijd veel sneller dan de 300D.
                    Voor bewegende honden is een lens met snelle AF ook aangewezen (denk USM).

                    richtprijzen:
                    20D: max 200 Euro
                    30D: 250 Euro
                    40D: 350 Euro
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Ik heb zowel de 300D, als de 20D en 40D gebruikt: het verschil in werkingssnelheid tussen die cameras is groot. De 300D heeft een belachelijk kleine buffer (amper 4 fotos), en kan shooten aan 2,5 fps. Als de buffer vol is, heeft de camera circa 30 seconden nodig om die weg te schrijven. Dat heb je zelf al gemerkt.
                      De 40D daarentegen kan shooten aan 6fps, en heeft een buffer groot genoeg voor meer dan 120 jpegs of 20 raws. Als je in jpeg werkt, kan je dus gewoon 20 seconden lang blijven knallen aan 6fps. Image review is ook véél sneller op de 40D.
                      Bij een 20D of 30D is het allemaal iets minder (5 fps, 40 jpeg/11 raws), maar nog altijd veel sneller dan de 300D.
                      Voor bewegende honden is een lens met snelle AF ook aangewezen (denk USM).

                      richtprijzen:
                      20D: max 200 Euro
                      30D: 250 Euro
                      40D: 350 Euro
                      + een degelijke lens...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                        Als het hoofdzakelijk om een hoge burst rate gaat is een DSLR niet noodzakelijk.
                        Ik heb een Sony compact(tje) en die haalt 10 beelden per seconde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Ik heb zowel de 300D, als de 20D en 40D gebruikt: het verschil in werkingssnelheid tussen die cameras is groot. De 300D heeft een belachelijk kleine buffer (amper 4 fotos), en kan shooten aan 2,5 fps. Als de buffer vol is, heeft de camera circa 30 seconden nodig om die weg te schrijven. Dat heb je zelf al gemerkt.
                          De 40D daarentegen kan shooten aan 6fps, en heeft een buffer groot genoeg voor meer dan 120 jpegs of 20 raws. Als je in jpeg werkt, kan je dus gewoon 20 seconden lang blijven knallen aan 6fps. Image review is ook véél sneller op de 40D.
                          Bij een 20D of 30D is het allemaal iets minder (5 fps, 40 jpeg/11 raws), maar nog altijd veel sneller dan de 300D.
                          Voor bewegende honden is een lens met snelle AF ook aangewezen (denk USM).

                          richtprijzen:
                          20D: max 200 Euro
                          30D: 250 Euro
                          40D: 350 Euro
                          Dat ziet er al veel belovend uit! Eindelijk bij elk toestel, horde of wip de honden kunnen fotograferen (meerdere malen) en zo een hele proef kunnen volgen.
                          Ik heb onlangs een lens bijgekocht een Canon zoom lens EF 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM is dat wat je bedoelt met snelle AF (USM)? Of moet ik deze vervangen door eentje met een image stabiliser? Ik zag gisteren bij Konijnenberg een lens die van 18-250mm kan, lijkt me handing omdat je dan niet telkens van lens moet wisselen, maar wel duur 549euro


                          Moet ik op bepaalde dingen letten bij de aankoop van een 2dehands toestel?
                          Bij sommige staat bijgeschreven dat ze x aantal clicks hebben, kan je dat controleren?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GDog Bekijk bericht
                            Ik zag gisteren bij Konijnenberg een lens die van 18-250mm kan, lijkt me handing omdat je dan niet telkens van lens moet wisselen, maar wel duur 549euro
                            Dat kan misschien beter:

                            of

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke opvolger voor Canon EOS 300D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door GDog Bekijk bericht
                              Dat ziet er al veel belovend uit! Eindelijk bij elk toestel, horde of wip de honden kunnen fotograferen (meerdere malen) en zo een hele proef kunnen volgen.
                              Ik heb onlangs een lens bijgekocht een Canon zoom lens EF 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM is dat wat je bedoelt met snelle AF (USM)? Of moet ik deze vervangen door eentje met een image stabiliser? Ik zag gisteren bij Konijnenberg een lens die van 18-250mm kan, lijkt me handing omdat je dan niet telkens van lens moet wisselen, maar wel duur 549euro


                              Moet ik op bepaalde dingen letten bij de aankoop van een 2dehands toestel?
                              Bij sommige staat bijgeschreven dat ze x aantal clicks hebben, kan je dat controleren?
                              Van die z.g. "superlens" (>10x zoom) zou ik wegblijven. Optisch niet zo sterk en zeker niet snel genoeg. Eentje met IS zal allicht wat beter zijn dan een zonder, maar je blijft met (redelijk snel?) bewegende onderwerpen zitten. Een lichtsterke lens (f/2.8 of beter) is een betere, maar ook duurdere oplossing.
                              Van de 40D of de 50D kun je het aantal clicks controleren. Daarvoor bestaat er een handig progje.
                              Last edited by LesC; 5 augustus 2011, 12:08.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X