Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toelichting Challenge foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toelichting Challenge foto

    Zoals beloofd aan even een toelichting op het commentaar van Woody04 op mijn Challenge foto van augustus.

    Woody04 gaf op mijn foto volgend commentaar:

    Naar mijn gevoel klopt de foto niet... De agenten lijken feller belicht dan de muren buiten waardoor ik het gevoel krijg alsof die er in geplakt zijn?
    De foto klopt hoor.

    De foto werd helemaal niet bewerkt en komt zo van de sensor.

    Woody04 heeft wel gelijk als hij zegt de agenten lijken feller belicht dan de muren buiten.

    Dit komt omdat de nep douaniers gewoon kartonnen afbeeldingen zijn geplaatst achter het raam van een historisch Frans – Belgische douane post. Waarschijnlijk werden de fake douaniers van binnenuit met een spotje belicht.

    Deze grenspost is gelegen in de provincie Henegouwen in de grensgemeenten Hirson (F) en Macquenoise (B).

    Twee piepkleine gemeenten, waar over deze grenspost een film werd gemaakt met als titel Rien à déclarer.

    De grenspost is nu te bezichtigen met mogelijke kleine rondleiding.

    Voor de foto heb ik gewoonweg gebruik gemaakt van de aanwezige opstelling, zonder dat ik enige moeite moest doen om iets in elkaar te steken.

    Ik ontdekte bij toeval deze opstelling naar aanleiding van het feit dat mijn zoon na een 14 maanden durende wandeling, door Frankrijk dakloos werd.

    In de gemeente Macquenoise heeft mijn zoon een huisje gevonden waar hij zal gaan wonen.

    Even een toelichting wat de vermelde filmbetreft:

    Film Rien à déclarer

  • #2
    Re: Toelichting Challenge foto

    Oorspronkelijk geplaatst door Lolooke Bekijk bericht
    Dit komt omdat de nep douaniers gewoon kartonnen afbeeldingen zijn geplaatst achter het raam van een historisch Frans – Belgische douane post.
    Ha, nu blijkt ook waarom een ander standpunt niet mogelijk was

    De film heb ik niet gezien maar die Benoît Poelvoorde vind ik wel een goeie acteur.
    Bedankt voor de toelichting, zo weten we weer eens waar naartoe voor een daguitstap.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: Toelichting Challenge foto

      Ik wist het...
      Zag het direct aan de gezichten van de douaniers en ik wist ook bijna zeker de locatie.
      Mooie foto trouwens, was direct eentje die mij kon bekoren
      Groeten
      Marie-Anne
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment

      Working...
      X