Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens Canon EOS 1000D voor woningfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoeklens Canon EOS 1000D voor woningfotografie

    Goedemiddag,

    Zojuist de Canon EOS 1000D aangeschaft. Ik ben een starter alszijnde woningstyliste en heb daarom de camera in een aanbieding gekocht. Om de ruimtes in de woningen zo ruimtelijk mogelijk weer te geven, ben ik ook op zoek naar een goede groothoeklens. Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van de fotografie, maar zouden jullie mij kunnen adviseren wat een goede groothoeklens is?

    Bedankt alvast voor de reacties.

  • #2
    Re: Groothoeklens Canon EOS 1000D voor woningfotografie

    een goede groothoeklens heeft een zo breed mogelijk beeldveld, liefst zonder vertekening en is daarbij ook nog vrij lichtsterk.
    Veel vertekening kan tegenwoordig weg gewerkt worden via beeldbewerkingssoftware. De kwestie is nu natuurlijk wat je kan spederen. Ik vermoed dat je reeds over een kitlens beschikt waar al een redelijke groothoek op zit. Wil je nog breder dan hangt daar een serieus prijskaartje aan dat waarschijnlijk duurder gaat zijn dan je camera.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Groothoeklens Canon EOS 1000D voor woningfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      een goede groothoeklens heeft een zo breed mogelijk beeldveld, liefst zonder vertekening en is daarbij ook nog vrij lichtsterk.
      Niet voor woningen te fotograferen, daarvoor gebruik je een statief...
      Last edited by Matthias; 4 augustus 2011, 14:18.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Groothoeklens Canon EOS 1000D voor woningfotografie

        Canon 10-22
        Sigma 10-20
        Tokina 11-16
        ...