Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectieven?

    Ik wil de overschakeling maken van compact naar DSLR, als body wilde ik me een Nikon D3100 of D90 aanschaffen. Maar ik heb geen idee welke lens/lenzen ik zal nemen.

    Ik pik regelmatig een citytrip mee en veelal trek ik dus foto's van architectuur of details die ik opmerk in de stad. Daarnaast zit er ook regelmatig een panorama foto tussen vanop een viewpoint.
    Zelf dacht ik aan één lens die ik tijdens het rondwandelen in de stad op het toestel kan laten staan, en één lens met een iets krachtigere zoom.
    Ik ben nog maar een beginner met DSLR dus voorlopig opteer ik voor de niet al te dure exemplaren, naarmate ik mijn weg vind in DSLR kan ik mij immers nog altijd extra objectieven aanschaffen.

    Wat raden jullie me aan?
    Veel Dank.
    Canon Eos 550D Body / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS / Tamron 18-270mm f/3,5-6,3 di ii vc pzd canon
    Toekan! reist de wereld rond:http://www.toekanblog.be

  • #2
    Re: Welke objectieven?

    de kitlens die bij de instappers wordt geleverd heb ik altijd schitterend gevonden. Heel veel mensen vinden het leuk om die te bespotten en beschimpen, maar dat is zeker onterecht. Als je voor de architectuur gaat, ga je misschien wel vinden dat die kitlenzen te veel vervormen. Dat heb ik altijd het enige minpunt gevonden. Softwarematig is er gelukkig heel veel repareerbaar aan lensvervorming.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectieven?

      Oorspronkelijk geplaatst door fideley Bekijk bericht
      Ik wil de overschakeling maken van compact naar DSLR, als body wilde ik me een Nikon D3100 of D90 aanschaffen. Maar ik heb geen idee welke lens/lenzen ik zal nemen.

      Ik pik regelmatig een citytrip mee en veelal trek ik dus foto's van architectuur of details die ik opmerk in de stad. Daarnaast zit er ook regelmatig een panorama foto tussen vanop een viewpoint.
      Zelf dacht ik aan één lens die ik tijdens het rondwandelen in de stad op het toestel kan laten staan, en één lens met een iets krachtigere zoom.
      IKNIP
      Wat raden jullie me aan?
      Veel Dank.
      Je formuleert het wat omslachtig, maar je zoekt gewoon een standaardlens van groothoek tot wat tele en voor het echte telewerk een telezoom.
      Dus een 18-55 of 18-105 en als aanvulling een 55-200 of 70-300 of iets dergelijks.
      Dat is een goede verdeling van brandpunten en kan goede kwaliteit bieden.
      Kiezen naar budget.

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectieven?

        Ik zou met een 18-105 mm beginnen. Gewoon mee aan de slag gaan. Na een tijdje kom je er achter dat je meer tele of meer groot hoek nodig hebt. Of misschien blijkt dat dat niet nodig is. Het zelfde geldt voor de lichtsterkte. Misschien blijkt ne een tijdje dat je geen lichtsterkere lens nodig hebt.

        De beperking bij de meeste beginners zit niet in de hardware maar in de bediening ervan.

        Gewoon aan de slag gaan dus!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment

        Working...
        X