Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1100D

    Goeie avond iedereen!

    Ik ben op zoek naar een nieuwe, niet te dure, camera, en kwam op cameranu.nl ineens een goed aanbod tegen, nl. de Canon 1100D voor €359, of dezelfde camera met nog een 18-55 III lens erbij voor €399.

    Ik ken zelf niets van fotografie maar zou hier wel mee willen beginnen Is dit nu eigenlijk een goede camera? Of kan ik beter voor iets goedkoper gaan om met te beginnen zoals een Panasonic DMC-FZ45 (is geen spiegelreflex maar wel veel goedkoper)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 1100D

    Dit is een uitstekende camera om mee te beginnen Pookie,
    ik denk dat je zeker tevreden met deze kunt zijn, een goede instapper.
    Ik heb zelf ook een aantal jaren met een instapper gewerkt, en dat was een goede keuze. Je leert zo goed de lenzen kennen, of degene die je in de toekomst wil hebben, en je krijgt ervaring door er zoveel mogelijk mee te gaan fotograferen. De praktijk zal je het meeste leren. De prijs is ook goed voor deze camera, het is een vrij nieuwe van Canon,de opvolger van de 1000D. Dit jaar uitgekomen.
    Ik wens je veel plezier met fotograferen,
    M.vr.gr.
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1100D

      Dank je wel voor het advies
      Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk wel langer plezier hebben met de Canon, aangezien deze meer opties heeft.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1100D

        veel geluk met je hobby , is een goede instapper.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1100D

          Je zal geen spijt hebben van je aankoop. Een groot voordeel is dat je lenzen kan bijkopen waar je over een paar jaar nog iets aan hebt als je overstapt naar een andere DSLR.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1100D

            Ja, dat overstappen. Dat is in DSLR land al even gewoon geworden als een poosje geleden
            met computers. Nog vaker wisselen als van jas. En waarom? Ben je een beetje zuinig op
            je spulletjes, dan kun je met een DSLR 10 jaar verder.
            Al zou meneer Canon en meneer Nikon, samen met hun neefje Sony, Pentax en nog een
            paar anderen ons o zo graag laten geloven dat je met een camera van eergisteren geen
            goede foto's meer kunt maken. Eigenlijk zijn ze daar wonderwel in geslaagd.
            Koop maar rustig die Canon en laat je jaren door niets meer van de wijs brengen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1100D

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ja, dat overstappen. Dat is in DSLR land al even gewoon geworden als een poosje geleden
              met computers. Nog vaker wisselen als van jas. En waarom? Ben je een beetje zuinig op
              je spulletjes, dan kun je met een DSLR 10 jaar verder.
              Al zou meneer Canon en meneer Nikon, samen met hun neefje Sony, Pentax en nog een
              paar anderen ons o zo graag laten geloven dat je met een camera van eergisteren geen
              goede foto's meer kunt maken. Eigenlijk zijn ze daar wonderwel in geslaagd.
              Koop maar rustig die Canon en laat je jaren door niets meer van de wijs brengen.
              volledig mee eens. Ik heb die 1000D en ik zal er foto's mee nemen totdat hij op de draad versleten is en dan zal ik hem nog houden als backup
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1100D

                ik gebruik nog steeds de 350D als back up.zeer goede foto's zeker met L glas .

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1100D

                  Tja het ligt er maar aan wat je er mee wilt doen.
                  Ik ben ook begonnen met een DSLR camera, de Olympus E-500, prima camera, paar lenzen erbij gekocht, maar het nadeel vond ik dus het slepen met alles, aangezien ik 'm steeds minder vaak meenam heb ik sinds enige tijd de Panasonic TZ20 en die bevalt perfect.
                  Lekker compact, veel mogelijkheden en tot 21x zoom
                  De Olympus gebruik ik bijna niet meer, maar de TZ20 heb ik altijd bij me.
                  .
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1100D

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Ja, dat overstappen. Dat is in DSLR land al even gewoon geworden als een poosje geleden
                    met computers. Nog vaker wisselen als van jas. En waarom? Ben je een beetje zuinig op
                    je spulletjes, dan kun je met een DSLR 10 jaar verder.
                    Al zou meneer Canon en meneer Nikon, samen met hun neefje Sony, Pentax en nog een
                    paar anderen ons o zo graag laten geloven dat je met een camera van eergisteren geen
                    goede foto's meer kunt maken..
                    In dat rijtje mag je ook de heer Puerte vermelden.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1100D

                      Bedankt voor al de nuttige recties!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1100D

                        Ik heb de voorganger van de 1100d, de 1000d en kan me geen fijner instapmodel wensen, nog nooit problemen mee gehad, goed en duidelijk menu, en gewoon degelijke kwaliteit. Mijn tante heeft de 7d, prachtig apparaat, maakt geweldige foto's, maar toch nog net iets té voor mij,al die functies, haha.. Bovendien ben ik nog meer dan tevreden met m'n canon'tje, kitlens & 55-250 mm IS. Ik heb er overigens wel een batterygrip bij gekocht, houd net wat lekkerder vast. Veel succes met je aankoop!
                        Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1100D

                          Ik had toch graag de video functie gehad (gewoon HD is goed, hoeft geen full-HD te zijn), omdat ik echt opzoek ben naar een allrounder!
                          Op voorhand is het natuurlijk altijd moeilijk weten wat je allemaal in de toekomst het meest gaat gebruiken..

                          Qua budget zou de Panasonic dmc-fz45 veel beter zijn (kan em nieuw kopen voor €270), maarik krijg die Canon D1100 ook niet uit men kop omdat het zo'n goede prijs is! Heb ik jullie al verteld dat ik een lastig kind ben op gebied van keuzes/geld :rolletjes:
                          Ik ben een absolute beginner dus ik weet niet hoezeer ik geboeid ga zijn door fotografie.

                          Voor pakweg €100 extra heb ik dan wel een spiegelreflex camera, iets waar ik zeer zeker mee zal toekomen! Ik kan altijd een tweedehands lens kopen om de kosten te drukken natuurlijk..

                          Het gene wat me eigenlijk ook afschrikt van de Canon is de draagbaarheid. Het is de bedoeling om m'n nieuwe camera veel mee te nemen..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1100D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pookie Bekijk bericht
                            Het gene wat me eigenlijk ook afschrikt van de Canon is de draagbaarheid. Het is de bedoeling om m'n nieuwe camera veel mee te nemen..
                            Daarom heb ik dus de Panasonic TZ20 gekocht, een compacte allrounder die ook mooie full HD films maakt en die je makkelijk meeneemt
                            .
                            Last edited by HereIsTom; 4 augustus 2011, 19:05.
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1100D

                              Wij zijn altijd op stap met de 7D en de 5DmkII en die zijn een stuk zwaarder dan de 1100D .Is perfect te doen zelfs voor mijn vrouw die er eerst tegenop zag maar nu geen spijt heeft .

                              Comment

                              Working...
                              X