Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verontrustend geluid D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verontrustend geluid D7000

    sinds een aantal dagen ben ik de trotse bezitter van een D7000 met een tamron 18 -270mm. natuurlijk ben ik al flink aan het rommele geweest met mijn toestel, nu had ik een vraag, ik kon de vraag nog niet vinden op het forum dus start ik deze discussie.

    als ik mijn toestel aanzet, is de LV uitgeschakeld, wanneer ik deze inschakel hoor je een klik die normaal is, maar als de LV aanstaat hoor ik een zoem-brom geluid (geloof dat het vanuit de body komt) hetzelfde geluid dat de camera maakt als hij scherpstelt, het geluid is vrij luid en is ook te horen op film. mijn vraag is of dit geluid normaal is en waar het vandaan komt..
    ik hoop op snelle reactie's, als dit geluid niet in orde is moet ik binne 5 dagen terug in de winkel staan.

    alsvast bedankt,
    groetjes
    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
    www.wix.com/jackybucks/schot-up
    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

  • #2
    Re: verontrustend geluid D7000

    Optie 1:
    Dat is waarschijnlijk de Vibration Compensation (VC) van uw Tamron lens die dit geluid maakt. De oplossing is dus om de VC uit te zetten.

    Optie 2:
    Mogelijk is het omdat de D7000 op AF-F staat ingesteld zodat hij blijft automatisch scherpstellen tijdens het filmen en dan is het logisch dat hij dat geluid maakt.

    Comment


    • #3
      Re: verontrustend geluid D7000

      Het geluid wordt inderdaad vermoedelijk veroorzaakt voor de VC van de lens.
      Wel zal de autofocus sneller zijn als je de D7000 gewoon als dslr gebruikt, dus met de normale zoeker, LV is natuurlijk een leuke extra maar niet bedoeld om als standaard te gebruiken.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: verontrustend geluid D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
        Optie 1:
        Dat is waarschijnlijk de Vibration Compensation (VC) van uw Tamron lens die dit geluid maakt. De oplossing is dus om de VC uit te zetten.

        Optie 2:
        Mogelijk is het omdat de D7000 op AF-F staat ingesteld zodat hij blijft automatisch scherpstellen tijdens het filmen en dan is het logisch dat hij dat geluid maakt.
        ik zal het eens uitproberen, ik had al mijn twijfels of het uit de body kwam omdat het geluid ook te horen is als ik scherpstel.
        SHOT-UP 'jacky bucks photography'
        www.wix.com/jackybucks/schot-up
        nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

        Comment


        • #5
          Re: verontrustend geluid D7000

          ik heb de VC eens uitgezet, en hetgeluid komt inderdaad van de VC op mijn lens, dit geluid is normaal neem ik aan?
          SHOT-UP 'jacky bucks photography'
          www.wix.com/jackybucks/schot-up
          nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

          Comment


          • #6
            Re: verontrustend geluid D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
            ik heb de VC eens uitgezet, en hetgeluid komt inderdaad van de VC op mijn lens, dit geluid is normaal neem ik aan?
            DIt is zeker en vast normaal! Geen zorgen maken hoor

            Comment


            • #7
              Re: verontrustend geluid D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
              DIt is zeker en vast normaal! Geen zorgen maken hoor
              okee bedankt!
              SHOT-UP 'jacky bucks photography'
              www.wix.com/jackybucks/schot-up
              nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

              Comment

              Working...
              X