Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht bij keuze camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht bij keuze camera.

    Hallo,

    ik ben van plan om een nieuwe camera te kopen. Ik zou graag beginnen met fotografie, maar ik weet niet welk toestel ik heb beste koop om mee te beginnen. Ik weet er nog niet zo heel veel over, dus wil ik mij natuurlijk niets laten wijs maken. Mijn budget is ook niet zo groot. Ik wil het liefst niet over de €500 gaan, tenzij dit echt niet anders kan. Zelf dacht ik aan een Nikon D3100, maar als iemand er anders over denkt dan zijn tips zeker welkom. Er zullen wellicht al eerder zulke vragen gesteld zijn, maar hier is zodanig veel te vinden, dat ik er niet meer wijzer van word!

    Bedankt op voorhand!
    Last edited by pstef; 3 augustus 2011, 20:35.

  • #2
    Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

    ik ben ook een beginner en heb door hier op het forum rond te neuzen al veel geleerd.
    naar wat ik gehoord en gelezen heb is de D3100 een prima toestel! zeker geen verkeerde keus, maar wat wil je precies bereiken met je toestel? .. dan kunne de forumleden de verder helpen
    mvg
    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
    www.wix.com/jackybucks/schot-up
    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
      ik ben ook een beginner en heb door hier op het forum rond te neuzen al veel geleerd.
      naar wat ik gehoord en gelezen heb is de D3100 een prima toestel! zeker geen verkeerde keus, maar wat wil je precies bereiken met je toestel? .. dan kunne de forumleden de verder helpen
      mvg
      Oke, bedankt voor de reactie! Ik ben ook wat aan het "rondneuzen", dus hopelijk geraak ik er een beetje uit . Ik ben nog niet zo thuis met al die "termen" enzo.

      Ik zal eerlijk zijn.. Ik weet nog niet echt wat ik ermee wil bereiken. In het begin zal het vooral experimenteren worden. Daarmee dat ik niet direct hele hoge prijzen wil betalen. Het lijkt me gewoon een hele leuke hobby en ik ben natuurlijk bereid om veel bij te leren. Ik zie wel waar ik uit kom!

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

        je kan misschien ook eens kijken naar de D90, ligt boven je buget, maar is nu op zijn laagste prijs, gaat er bijna uit maar is een top toestel!
        SHOT-UP 'jacky bucks photography'
        www.wix.com/jackybucks/schot-up
        nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
          je kan misschien ook eens kijken naar de D90, ligt boven je buget, maar is nu op zijn laagste prijs, gaat er bijna uit maar is een top toestel!
          Het ligt inderdaad, jammer genoeg, boven mijn budget. Spijtig! Is er dan echt zo'n gigantisch verschil? Ik weet dat er natuurlijk heel veel toestellen zijn die een pak beter zijn dan de D3100, maar ik ben ook maar een "beginner", en ik denk dat ik best begin met de goedkopere modellekes. Al is het maar om na te gaan of fotografie echt iets voor mij is.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

            Al is het maar om na te gaan of fotografie echt iets voor mij is. [/QUOTE]

            nagaan of het iets voor jou is kan je met elk toestel dat foto's maakt, maar het is natuurlijk wel fijn als er een beetje en resultaat uit komt vraag nog wat rond en zoek naar revieuws en vergelijkingen, zoek een toestel dat je ligt en wat voeldoet aan je eisen, succes met je verderen zoektoch
            SHOT-UP 'jacky bucks photography'
            www.wix.com/jackybucks/schot-up
            nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

              Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
              Al is het maar om na te gaan of fotografie echt iets voor mij is.
              nagaan of het iets voor jou is kan je met elk toestel dat foto's maakt, maar het is natuurlijk wel fijn als er een beetje en resultaat uit komt vraag nog wat rond en zoek naar revieuws en vergelijkingen, zoek een toestel dat je ligt en wat voeldoet aan je eisen, succes met je verderen zoektoch [/QUOTE]

              Ja, dat kan ik met elk toestel. Daar heb je misschien een punt. Ik heb nu zo'n compact camerake van Sony dat ik vorig jaar heb gekocht. Ik ben er heel tevreden over,maar het is niet wat ik wil . Zoals je zegt: ik wil een resultaat zien. Dankjewel alvast!

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

                Qua beeldkwaliteit zit je goed met de Nikon D3100, presteert redelijk goed op hoge ISO, prijs/kwaliteit is het een zeer sterk aanbod. Een nadeel is de snelheid, die met 3fps toch wel traag is. Dus voor actie/sport minder geschikt. Toestel is ook redelijk compact ivm de hogere modellen, voor sommigen is dat echter een voordeel.
                Je wilt niet over de 500€ gaan, dus ik neem aan dat je de 18-55 kitlens erbij neemt. Reken erop dat je na verloop van tijd nog een andere lens(en) gaat bijkopen.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Qua beeldkwaliteit zit je goed met de Nikon D3100, presteert redelijk goed op hoge ISO, prijs/kwaliteit is het een zeer sterk aanbod. Een nadeel is de snelheid, die met 3fps toch wel traag is. Dus voor actie/sport minder geschikt. Toestel is ook redelijk compact ivm de hogere modellen, voor sommigen is dat echter een voordeel.
                  Je wilt niet over de 500€ gaan, dus ik neem aan dat je de 18-55 kitlens erbij neemt. Reken erop dat je na verloop van tijd nog een andere lens(en) gaat bijkopen.

                  Bedankt voor de reactie. Ik weet dat ik nieuwe lenzen zal moeten bijkopen. Dit ben ik natuurlijk van plan, maar eerst een centje bijverdienen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Reken erop dat je na verloop van tijd nog een andere lens(en) gaat bijkopen.

                    Dat beweerde mijn collega ook voor de aankoop van mijn d3100. Ik sloeg zijn raad in de wind om meteen de duurdere 18-105 te kopen. Nu een maand later heb ik een 18-55, 18-200 en een 70-300 .

                    Dus best meteen de goeie lens er bij kopen, zo spaar je toch wat centjes uit.

                    Ik ben trouwens heel tevreden van mijn d3100. Vroeger nam ik gewoon kiekjes met mijn compactcamera, nu zijn sommige foto's al kleine kunstwerkjes

                    Zeker geen verkeerde keuze, die D3100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door dr.trimble Bekijk bericht
                      Dat beweerde mijn collega ook voor de aankoop van mijn d3100. Ik sloeg zijn raad in de wind om meteen de duurdere 18-105 te kopen. Nu een maand later heb ik een 18-55, 18-200 en een 70-300 .

                      Dus best meteen de goeie lens er bij kopen, zo spaar je toch wat centjes uit.

                      Ik ben trouwens heel tevreden van mijn d3100. Vroeger nam ik gewoon kiekjes met mijn compactcamera, nu zijn sommige foto's al kleine kunstwerkjes

                      Zeker geen verkeerde keuze, die D3100
                      Hoe? Nu volg ik toch effe niet: waarom heb je dan niet die 18-105 gekocht als je die toch beter vindt?
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht bij keuze camera.

                        Heel simpel, ik wou niet meer uitgeven dan de prijs wat ik eerst betaalde voor het toestel, nadien bleek dat de 18-55 niet voldeed aan mijn verwachtingen en kon niet anders dan nog een zoomlens erbij te kopen.
                        Dit was ook niet alles want ik moest nu steeds wisselen van lens, dus heb ik sinds vorige week een 18-200. Dus door niet onmiddelijk te doen wat mijn collega zei heeft mij dit uiteraard veel meer geld gekost.

                        Comment

                        Working...
                        X