Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd probleem met 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemd probleem met 7D

    Hey iedereen

    Ik heb recent een Canon 7D aangeschaft. De tweede dag al werkte het scrollwiel niet meer (het "wiel" aan de achterzijde van het toestel om o.a. het diafragma in te stellen in M en om door foto's te bladeren).

    Plots werkte het niet meer, en soms wanneer ik de LOCK-knop - de vergrendelingsschakelaar voor het wiel - aan zette ging het terug terwiel het dan juist geblokkeerd zou moeten zijn..

    Vandaag had ik dan beslist terug te gaan naar de winkel en ik testte het nog een keertje en alles werkt terug zoals het moet... Dit is nogal eens gebeurd en toen was het na een uur terug om zeep maar nu blijft het WEL werken voorlopig..

    Ik snap er niks van... Ik heb ook al wat rondgezocht maar nergens een gelijkaardig probleem gevonden..

    Hebben jullie raad?
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

  • #2
    Re: Vreemd probleem met 7D

    Als je veel centjes neerlegt voor iets dat soms werkt .... zou ik dat toch terugbrengen. Ze gaan je geen nieuwe geven, je zal enkele weken zonder toestel zitten maar ze moeten iets afleveren dat steeds werkt.
    Just my two cents.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: Vreemd probleem met 7D

      zou best wel eens aan een instelling kunnen liggen die je onbewust aanpast. Vraag me niet welke instelling want zover ken ik dat toestel niet
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Vreemd probleem met 7D

        Kocht je dat toestel nieuw of 2de hands? Indien nieuw aangekocht, onmiddellijk terug naar de winkel en je verhaal doen. Misschien moet je 'm dan inderdaad een paar weken missen, maar dan krijg je in principe wel een perfect werkend toestel terug
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Vreemd probleem met 7D

          Op de tweede dag werktte iets niet meer en maar door klungelen ipv terug te gaan op de tweede dag... desnoods derde dag.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Vreemd probleem met 7D

            Of het een instelling is denk ik niet maar ik leer nog steeds bij aan het toestel en als er bij mij iets niet meer werktte was het door het uitproberen van instellingen . Je kan het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan zou het terug moeten werken , zoniet terug naar de winkel.

            Comment


            • #7
              Re: Vreemd probleem met 7D

              Mijn eerste idee was die befaamde LOCK schakelaar niet goed op z'n plaats, maar dat wordt eigenlijk tegengesproken. Kan alleen zeggen dat ik het zelf nog niet heb voorgehad (omdat de bediening toch verschillend is van die van de 50D, waar mijn vrouw regelmatig iets soortgelijks meemaakt). D'er zijn zeker features aan de 7D die ik na anderhalf jaar nog ontdek (), zeker als ik daarstraks even de 7D ter hand neem en daarbij de engelstalige, digitale manual die op m'n Mac staat.
              Op p.37 heeft men het over de Quick Control Dial (ik kort af tot QCD), en het feit dat je aan het grote wiel achteraan kunt draaien om een bepaalde instelling te doen, nadat je een knop hebt ingedrukt, zelfs al staat die QCD op LOCK. Was nieuw voor mij.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Vreemd probleem met 7D

                misschien kan dit je helpen?
                en dan vooral in jou geval "Customizing Operations"

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemd probleem met 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  D'er zijn zeker features aan de 7D die ik na anderhalf jaar nog ontdek (), zeker als ik daarstraks even de 7D ter hand neem en daarbij de engelstalige, digitale manual die op m'n Mac staat.
                  Bedoel je daarmee dat er in de Engelstalige handleiding dingen staan die niet in de Nederlanstalige staan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemd probleem met 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                    Bedoel je daarmee dat er in de Engelstalige handleiding dingen staan die niet in de Nederlanstalige staan?
                    "Features" zijn inderdaad dingen die je alleen in de Engelstalige handleiding zult terugvinden ....

                    Maar volgens mij staat er alleen dat LesC een Engelstalige handleiding raadpleegt op zijn Mac, niets meer en niets minder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemd probleem met 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      "Features" zijn inderdaad dingen die je alleen in de Engelstalige handleiding zult terugvinden ....

                      Maar volgens mij staat er alleen dat LesC een Engelstalige handleiding raadpleegt op zijn Mac, niets meer en niets minder.
                      Juist!
                      Ik drukte me misschien niet duidelijk genoeg uit, maar om snel iets te kunnen vinden, heb ik de E manual van de 7D - maar ook van een paar andere courante camera's, zelfs Nikon! op mijn computer staan. Ik weet dat zelfs de paginering klopt tussen de E digitale versie en de NL gedrukte versie, maar vermeld meestal waar ik de info vandaan heb.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemd probleem met 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        "Features" zijn inderdaad dingen die je alleen in de Engelstalige handleiding zult terugvinden ....
                        Kan u laten weten waar die extra info in de Engelstalige handleiding te vinden is?
                        Extra info is uiteraard welkom, maar ik vind ze niet.
                        Last edited by Zahra; 9 augustus 2011, 17:06.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemd probleem met 7D

                          Ach, kom... -Features is een Engels woord (trouwens, ik ben zelf ook Engelsman), dat je uiteraard en ik citeer hapa: "alleen in de engelstalige handleiding zult terugvinden..."
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreemd probleem met 7D

                            Praatjes maken en dan zo'n lullig antwoord.
                            Ik neem aan dat u zichtzelf wel erg grappig vind
                            En dat voor een moderator......zwak is dat

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreemd probleem met 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                              Praatjes maken en dan zo'n lullig antwoord.
                              Ik neem aan dat u zichtzelf wel erg grappig vind
                              En dat voor een moderator......zwak is dat
                              Rustig hé Zahra, het is niet omdat jij hier iets verkeerd begrepen hebt, dat je moet schelden op anderen.
                              LesC is net degene die je hier verder probeert te helpen.
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X