Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade naar bridge of dslr?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade naar bridge of dslr?

    Ik zal mezelf eerst voorstellen.
    Ik fotografeer nu met panasonic lumix TZ6 en dit enkel wanneer ik op verlof ben, wel een 4-tal keer een week of meer weg per jaar. Vooral landschappen, architectuur en binnen in gebouwen. Werk voor 99% in de range 17mm tot 80mm met een absolute voorkeur voor breedhoek.
    De TZ6 is een goed toestel en zeer tevreden over alleen bij slechte lichtomstandigheden ( 's avonds en binnen ) zijn de resultaten bedroevend tot slecht.
    Zou een overstap naar bridge of dslr hier oplossing kunnen zijn? Eventueel voorstellen?
    Ik zie het wel niet zitten om met een rugzak vol lenzen rond te lopen.
    Voorkeur voor een bepaald merk heb ik ook niet.

  • #2
    Re: Upgrade naar bridge of dslr?

    Ik was ook van plan een bridge te kopen, met name de Fujifilm HS20EXR, maar na de meningen en commentaren hier toch beslist een dslr te kopen.
    Met de body kan je alle kanten op, maar als je voor nikon kiest is de nikor 18-105 voor jou zeker een optie, meer dan genoeg range, en de kwaliteit is voor zo'n type lens meer dan goed te noemen, en bovendien betaalbaar.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade naar bridge of dslr?

      Een Pen, Nex, NX, G(F)(H) met een voor een PEN een 8-18 en 14-42(5) lens erop, dan heb je 16 tot 84(90)mm afgedekt en het belijft klein.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X