Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

    Nog eentje van onze Cornwall reis van het voorjaar, maar deze foto is niet in Cornwall zelf genomen, maar tijdens een korte stop in Wells.

    Last edited by LesC; 26 januari 2013, 12:04. Reden: Dropbox foute link hersteld
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

    Whauw, gaaf zeg, je zou je zo begin vorige eeuw wanen.
    Zou er toch niet willen wonen, lijkt mij nogal luguber.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

      Volgens een (engelstalig forum)vriend van mij, die in Wells woont:
      the Vicar's Close in Wells is the oldest, longest medieval street in Europe (zou dus de oudste, langste middeleeuwse straat in Europa zijn).
      Ik weet trouwens van dezelfde kerel dat vroeger al de 'Vicars' (vergelijk met onze priesters) van de nabij gelegen kathedraal hier hun verblijf hadden. Nu worden de huizen betrokken door (beurs)studenten die aan de locale muziekuniversiteit studeren.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

        Ben Pro.
        Kan me enorm bekoren.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

          knap... 'k zou voor minder terug muziek gaan studeren.
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

            Dank voor de bemoedigende woorden!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

              Ik vind dit ook heel mooi in beeld gebracht
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                Een mystieke, eigenzinnige sfeer die je bij de keel grijpt... de grauwe lucht doet het ook in die aard alle eer aan!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Ben Pro.
                  Kan me enorm bekoren.
                  Mij ook.

                  Doet me er naar verlangen nog eens door zo een oude Britse stad te kuieren en
                  's avonds een lekkere Guinness te drinken in zo een typische pub waar dan ook nog eens een plaatselijk bandje aanwezig is om ons te laten genieten van hun muziek.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                    mooi ook de compo.
                    doet me een beetje aan de Beatles denken en Liverpool.
                    grt,bouk.

                    nog even een weetje:
                    de kleinste/kortste straat.
                    Nr 9: Ebenezer Place. In Schotland is een straat die slechts 2,06 meter (6,8 ft) lang is. Er staat slechts één huis in de straat; Ebenezer Place 1 (gebouwd in 1883).
                    Last edited by bouk; 7 augustus 2011, 14:22.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                      Schitterende plaat op een mooie manier in beeld gebracht.
                      Dit doet mij denken aan een oudere TV-serie, Coronation street dacht ik.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                        Een hele mooie...
                        speciaal sfeertje.
                        mvg,
                        Sandorfi.
                        Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                          Heel mooi , vooral al die engelse schoorstenen op een rijtje...
                          Gear:Canon EOS 5DMk4 , 11/24Canon , 24/105Canon and some other stuff. http://www.burieddreams.nl/ , https://www.flickr.com/photos/nintheu/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                            Lijkt me zo Brits als marmelade. En meer schouw dan gevel. Doet me denken aan die enig
                            mooie film: A Long Day Closes, die helaas niemand gezien heeft. Mooi hoor Les.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vicars' Close, Wells, Somerset, UK

                              Dank aan iedereen die deze plaat wist te waarderen. Is inderdaad zo Engels als marmelade on toast, maar al veel ouder dan b.v. Coronation Street. Ik schrijf boven dat dit de langste middeleeuwste straat zou zijn (en Bouk haalt nog een leuk detail aan over de kortste straat ), maar ik heb de straat helaas niet in z'n volle lengte kunnen fotograferen, wegens vuilnisbakken en zelfs mensen, achter mij. Ik ben de straat ingewandeld, en gewacht tot er niemand meer in beeld was. Niets moeten wegshoppen, alleen die schoorstenen wat moeten rechttrekken.
                              Ik ga zeker achter die Long Day Closes aan, doudeke. Ben een filmfanaat, maar die titel doet geen belletje rinkelen.

                              PS. Zou het The Long Day Closes kunnen zijn? A Long Day Closes lijkt een song...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X