Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

    Hallo,
    Ik werk momenteel met de Canon 18-135mm 3.5-4.6 maar vind ze niet scherp genoeg, en besef dat ik moet investeren in een nieuwe.
    Er werd me de Tamron 17-50mm f/2.8 SP Di II VC Canon aangeraden, kan iemand me zijn ervaring daarmee delen?
    Ik doe aan portret fotografie en heb een 60D

    Thanks!
    Kirsten

  • #2
    Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

    wat versta je onder portretten?

    en waar maak je deze?

    gebruik ook mss eens de zoekfunctie, je gaat al heel wat leesvoer vinden over deze lens
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

      Niet voor Canon en zonder VC en die bevalt prima op een Nikon.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

        Is 50 mm voor portretten niet wat te kort?
        70 tot 100mm is beter geschikt, lijkt mij.
        Eventueel een prime, maar ik ken het Canon assortiment niet.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

          Sorry, verkeerd geformuleerd, het is model fotografie, op locatie.
          Ik heb de neiging in te zoomen met de lens die ik heb, en veel portretten te maken.
          Dus zal 50mm inderdaad wennen zijn, maar het alternatief is een veel duurdere lens met groter bereik, en daar heb ik het budget niet voor.
          Uiteraard heb ik al flink wat gegoogeld, maar ik hoor toch graag altijd rechtstreeks van mensen die er mee werken, vandaar....

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door larubia68 Bekijk bericht
            Ik doe aan portret fotografie en heb een 60D

            Thanks!
            Kirsten
            voor hetzelfde geld heb je toch een 85 f/1.8. Ideaal voor portretten.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              voor hetzelfde geld heb je toch een 85 f/1.8. Ideaal voor portretten.
              dit is idd een mogelijkheid

              welke je ook kan overwegen is de tamron 28-75 f2.8

              ik beschik over deze en gebruik deze eigenlijk bijna continu op locatie, een andere amper nog
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                voor hetzelfde geld heb je toch een 85 f/1.8. Ideaal voor portretten.
                Dat zat ik ook te denken. Wel eerst even testen of hij niet te lang is voor het soort foto's dat je normaal maakt. Om iemand er in zijn/haar geheel op te krijgen moet je toch al een eindje achteruit stappen.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                  Ik ben bezig met modelfotografie en heb zowel de 17-50 mm 2.8 als de 85 mm 1.8.

                  Ik ben tevreden over de 17-50 maar de scherpte van de 85 mm is toch beter. De 85 mm is echt een zalige lens om mee te werken maar heeft een nadeel. 85 mm is soms te groot op een cropcamera voor beperkte ruimtes. Ik overweeg om een 50 mm 1.4 bij te kopen om dit probleem op te lossen. Wanneer ik een 85 1.8 en een 50 1.4 heb dan denk ik dat ik nog weinig modellen ga trekken met mijn 17-50.

                  Maar los daarvan is de 17-50 een goede lens. Zeker een aanrader prijs/kwaliteit. Ze heeft het voordeel dat je kan zoemen maar het nadeel is dat met een lens van minder dan 50 mm je heel dicht moet gaan staan voor een portret (hoofd) en dat je door de korte lens het dikke neuzen effect krijgt. Daarvoor is een 85 mm beter.

                  Als je de lens flexibel wil gebruiken voor alles te trekken dan kan je de 17-50 nemen. Als het enkel voor modellen is dan zou ik de 85 mm 1.8 of de 50 mm 1.4 overwegen.
                  Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                    Dju, zo moeilijk!
                    Ik wil het model op de foto (uiteraard) maar soms ook de omgeving (oude fabriek, een brug, park....) en dus ook de mogelijkheid genoeg in te kunnen zoomen om een portret te kunnen maken.
                    Ik zit met 1.6 crop factor, en ik ben altijd ambetant als ik samen met mijn lief shoot, die een full frame heeft, dat hij er met zijn 24mm net iets meer opkrijgt dan ik met mijn 18mm (dus 28,8mm). Meer afstand nemen is ook niet altijd een optie.
                    Daarom heb ik de de Tokina 12-24mm gekocht, maar die heeft natuurlijk wel een beperkt bereik en gebruik je dus niet altijd.
                    Dus nu heb ik het gevoel dat de 17-50mm te beperkt gaat zijn omdat ik zo gewoon ben aan het zoomen. En dat de 28-75mm eigenlijk vooral het stukje 24-27mm mist.
                    Hellep!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                      canon 17-85 is iets meer zoombereik.. ken de tamron 17-50mm niet om kwaliteit mee te kunnen vergelijken..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door larubia68 Bekijk bericht
                        Dju, zo moeilijk!
                        Ik wil het model op de foto (uiteraard) maar soms ook de omgeving (oude fabriek, een brug, park....) en dus ook de mogelijkheid genoeg in te kunnen zoomen om een portret te kunnen maken.
                        Ik zit met 1.6 crop factor, en ik ben altijd ambetant als ik samen met mijn lief shoot, die een full frame heeft, dat hij er met zijn 24mm net iets meer opkrijgt dan ik met mijn 18mm (dus 28,8mm). Meer afstand nemen is ook niet altijd een optie.
                        Daarom heb ik de de Tokina 12-24mm gekocht, maar die heeft natuurlijk wel een beperkt bereik en gebruik je dus niet altijd.
                        Dus nu heb ik het gevoel dat de 17-50mm te beperkt gaat zijn omdat ik zo gewoon ben aan het zoomen. En dat de 28-75mm eigenlijk vooral het stukje 24-27mm mist.
                        Hellep!
                        ja, wat is die 3mm?
                        das een klein stapje voorwaarts maken
                        fotografie is niet stilstaan maar vooruit gaan / bewegen en ook met de voetjes
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                          Amai, weinig lovende reacties over de Tamron 17-50, waar ik van verschiet!

                          Ik heb deze lens al iets meer dan een jaar denk ik en ik ben er echt wel zeer content van!
                          en hij krijgt bvb ook overal betere reviews dan de Canon 17-55 dus die zou ik al niet eens willen voor die prijs!

                          Ik heb er ook onlangs een fotoshoot mee gedaan en is ook wel een goede portretlens hoor!
                          Misschien soms iets te soft op 50mm f/2,8 maar als je van dat effect houdt, is er geen probleem!
                          /// LRS Photography & LRS productions ///
                          www.LRSphotography.tk
                          www.vimeo.com/larsball

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door larsball Bekijk bericht
                            Amai, weinig lovende reacties over de Tamron 17-50, waar ik van verschiet!
                            Ik heb nochtans nog niks slecht gelezen over de 17-50.

                            Bij locaties heb je meestal meer ruimte dan in een home studio en heb je ruimte genoeg voor een 85 mm. Op locatie kan je diafragma de dof van de achtergrond bepalen. Een dof van een 1.8 lens is een stuk mooier dan van een 2.8.

                            Koop daarom de 85 mm 1.8 of de 50 mm 1.4.
                            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft ervaring met deze lens: Tamron 17-50mm F2.8 voor Canon

                              Ik gebruik de Tamron 17-50 2.8 (zonder VC !) op een 60D.
                              Ik heb deze zonder VC gekozen omdat ik her en der las dat ze scherper zou zijn als deze met VC..... is het waar/niet waar, ik weet het niet, maar ik ben heel tevreden over de scherpte van deze zonder VC.
                              Ik weet niet van waar je bent, maar ik zou anders zeggen, kom af en test maar .....
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X