Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

    Hoi;
    Ik zou me graag een macro lens willen aanschaffen.
    De tokina staat me wel aan.
    Heeft iemand deze al eens getest met een teleconverter , liefst Nikon
    Groeten Marc
    Last edited by zorazori; 2 augustus 2011, 20:38.

  • #2
    Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

    Hoi , ik heb deze lens nu een dikke week in mijn bezit en ben er heel content van , moet er wel bij zeggen dat ik een beginneling ben in macrofotografie en dat ik nog nooit een andere macrolens heb gehad .
    Met een teleconverter heb ik het nog niet getest dus ik ben ook wel eens benieuwd naar de andere reacties .
    Nikon D90 / Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR / Nikon AF-D 50mm f/1,8 / Nikon AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 IF-ED VR / tokina f2.8 AT-X 100mm

    Comment


    • #3
      Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

      Super lensje, zie mijn bijdragen in het macro-topic.

      Geen ervaringen met een TC erop, maar voor meer mm's heb ik de Sigma 150mm macro nog

      Comment


      • #4
        Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

        Ik heb de tokina ook en ben eveneens heel tevreden met de lens ,ik heb voor mijn 2 sigmalenzen een tc apo 1.4x en volgens een tabel die ik eens gevonden heb op het net zou deze ook op mijn tokina passen maar dit is me niet gelukt ik krijg deze er niet tussen mischien dat het met een ander merk wel lukt
        groetjes jan.
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

        Comment


        • #5
          Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
          Super lensje, zie mijn bijdragen in het macro-topic.

          Geen ervaringen met een TC erop, maar voor meer mm's heb ik de Sigma 150mm macro nog
          Hoi;
          Is het je al gelukt met de tokina om een libelle of een ander insect te fotograferen, ik bedoel met die 100mm kan je dan al wat afstand houden , daarom dat ik er een TC op wou plaatsen.
          Ik veronderstel dat jij de meeste libelles met de sigma 150 maakt.
          Groeten Marc

          Comment


          • #6
            Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

            De laatste tijd alleen maar de Tokina, en vlinders en libellen lukken zeer goed. Zie de foto op de beginpagina van mijn website maar eens.

            Ik zal morgen ff tijd voor je maken om wat voorbeelden te posten in dit draadje.

            EDIT:

            Deze hele serie b.v.:



            En deze:



            Super lensje, kopen dus!!!
            Last edited by Superbamboe; 3 augustus 2011, 18:16.

            Comment


            • #7
              Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

              Amai HEEL mooi gedaan.
              Je kan ze dus vrij goed benaderen,zonder dat ze vliegen gaan.
              En wat een scherpte.
              Vandaag ben ik in Duitsland aken geweest daar eens gevraagd om een teleconverter tussen de makro te plaatsen , het brengt niets vind ik , je min scherpstel afstand blijft gelijk.
              Groeten Marc

              Comment


              • #8
                Re: Tokina AT-X M100 AF PRO 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door zorazori Bekijk bericht
                Amai HEEL mooi gedaan.
                Je kan ze dus vrij goed benaderen,zonder dat ze vliegen gaan.
                En wat een scherpte.
                Vandaag ben ik in Duitsland aken geweest daar eens gevraagd om een teleconverter tussen de makro te plaatsen , het brengt niets vind ik , je min scherpstel afstand blijft gelijk.
                Groeten Marc
                Natuurlijk blijft je minimale scherpstelafstand hetzelfde, zo werkt dat met een tc. Originele Nikon converters passen niet op dit objectief, evenals die van Sigma. De Kenko/Soligor past wel, maar dat levert natuurlijk alleen iets op onder optimale omstandigheden. Het hangt natuurlijk ook mede af van de resolutie van je sensor of een TC nog iets meer detail kan bijdragen. Ook ervaring doet wonderen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X