Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterdichte Camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterdichte Camera.

    Hallo allemaal,
    Ik ben van plan om een nieuwe camera te kopen die ik tevens kan gebruiken onder water om te snorkelen. Nu heb ik er niet zo veel verstand van maar heb wat camera's opgezocht te weten;
    1) Pentax Optio WG-1
    2) Sony Cyber-shot DSC TX10
    3) Panasonic Lumix DMC-FT3
    4) Ricoh PX

    Wie kan mij vertellen wat de beste camera is voor onder en boven water, voor zowel foto's en video maken. En misschien weten jullie nog andere modellen te noemen. Alle suggestie zijn welkom en ook de ervaringen die je met de camera hebt.

    Alvast hartelijk bedankt,

  • #2
    Re: Waterdichte Camera.

    weet hier niks over, maar er zijn behuizingen voor cameras zodat je je normale camera als onderwater camera kan gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Waterdichte Camera.

      Hier kan je misschien meer informatie vinden:
      It's summer in the northern hemisphere, and as the weather heats up, many readers will be heading to the nearest beach or river bank to cool down and relax. In these situations it's nice to have a camera that you don't have to worry about getting wet, and can maybe even take into the water with you. Manufacturers have offered underwater housings for compact cameras (as well as DSLRs) for some time, but with the high price and significant extra bulk of these accessories, a more compact and sometimes cheaper option could be a waterproof or water resistant camera.

      Het is wel een test van vorig jaar...

      En voor heel wat andere camera's zijn er ook nog waterdichte behuizingen te koop.
      Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2011, 06:42.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Waterdichte Camera.

        Ik gebruik al meer dan 2 jaar een panasonic FT1 en ik moet zeggen dat ik daar héél tevreden van ben. Ik verwacht dus ook niets minder van de FT3
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Waterdichte Camera.

          Ik heb net vandaag bericht gekregen dan mijn Panasonic FT3 verzonden is. Volgende week kan ik er dus wat meer over vertellen . Ik twijfelde tussen de panasonic en olympus omdat deze twee de "sterkste" zouden zijn.
          Toen ik met beide toestellen even speelde in de mediamarkt viel het me wel op dat de panasonic veel vlotter was in het gebruik. Gemakkelijkere menu's, sneller bij het opstarten enz. Bij reviews komt de panasonic er ook steeds als beste uit.
          Binnen enkele dagen hoop ik een beetje meer informatie te kunnen geven over het gebruik van de camera
          Grtz
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

          Comment


          • #6
            Re: Waterdichte Camera.

            Ik gebruik reeds enkele maanden de Panasonic Lumix DMC-FT3 dit tot mijn grote tevredenheid.
            Het toestel is snel maar mijn oude en versleten Fuji F31fd is qua autofocus nog steeds de ongeslagen kampioen !!

            Hier mijn review die ik poste op de site van coolblue:

            Als recreatief mountainbiker was ik al lang op zoek naar een geschikte opvolger voor mijn fuji F31fd. Voorwaarde is dat het toestel beschikt over een zeer snelle autofocus, stof- en waterdicht is en een aanvaardbare batterijautonomie heeft. Ik maak al rijdend foto's en hierbij gebruik ik steeds de flits dus voor mij is het heel belangrijk dat bij het indrukken van de ontspanknop de camera zeer snel focust op het bewegend onderwerp, vervolgens de flits aanstuurt, een foto maakt en deze snel wegschrijft naar de SD geheugenkaart.

            1) Design:
            De mooie gekleurde behuizing voelt degelijk aan, het toestel ligt goed in de hand, weegt niet te zwaar en is perfect met een hand te bedienen. De lensopening is van een degelijke metalen omranding voorzien. Pluspunt is dat je geen uitschuivende bewegende lens hebt. Het klepje dat toegang verleent tot de batterij en geheugenkaart is voorzien van een waterdichte afsluitring. Telkens je na het sluiten van dit klepje het toestel aanzet herinnert een waarschuwingsboodschap + alarm je eraan dat je moet controleren of alles perfect werd toegedaan. De meest gekende bedieningsknoppen zijn ergonomisch opgesteld en makkelijk te bedienen. Het scherm achteraan is ook bij sterk omgevingslicht goed leesbaar maar volgens mij toch niet geheel krasvrij.

            2) Foto´s:
            De Leica lens doet wat je ervan verwacht: mooie foto´s maken.
            De camera heeft geen super breedhoek of groot zoombereik maar dit is te verwachten met een dergelijke interne lensoptiek. Op donkere plaatsen zoals in mijn geval buiten in een bos maakt de camera met ISO instelling op automatisch mooie foto´s met relatief weinig ruis. Op plaatsen buiten in de volle zon heb ik de indruk dat de camera wat overbelicht maar dit kon ik compenseren via de belichtingscompensatie. Bij het nemen van foto´s naar de zon toe heb je wat hinder van lensflare. Camera heeft soms wat last van shutter lag maar het bleef aanvaardbaar.
            Menu-instellingen zijn logisch en zonder al te veel zoekwerk kan je snel aan de slag en heb je de camera naar je eigen voorkeur aangepast. Er zijn amper manuele instellingen mogelijk maar dat ervaar ik niet als een gemis aangezien ik altijd op automatische mode werk. Gelukkig kan je wel de belichtingscompensatie regelen in stappen van +- 1/3 EV en bracketing aanpassen is ook mogelijk.
            De schrijfsnelheid naar de geheugenkaart is OK.
            Batterijautonomie: ik schat ongeveer 300 foto´s (flits altijd aan, gps uit, anti-beweging aan).

            3) Ingebouwde GPS:
            Hiermee kan je via gps een locatie taggen op je foto´s. Ik gebruik deze functie niet omdat het heel lang duurt vooraleer de camera een gps signaal heeft ontvangen. Ik vermoed dat het toestel ook in een soort van stand-by mode moet gezet worden en dat dit de batterijautonomie aanzienlijk zal doen afnemen.

            4) Video:
            HD opname geeft redelijk mooie resultaten maar interesseert mij in mindere mate.

            5) Bijgeleverde software:
            CD rom met uitgebreide handleiding en software (Super LoiLoScope) om zelf je gemaakte video?s te bewerken en nadien op te laden naar bv Youtube. Deze software is waardeloos. Je krijgt het erbij maar ik denk dat er elders betere software te verkrijgen is. Software heeft een half uur op mijn laptop gestaan maar werd snel weer verwijderd.
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: Waterdichte Camera.

              Ik heb sinds vandaag de Olympus tg 610. Waterdicht tot op 5m, valbestendig tot 1.5 meter hoogte.

              Ik kan je nog niet zoveel vertellen aangezien ik hem pas heb, na mijn vakantie volgende week kan ik dat waarschijnlijk wel ^^

              Yannick.

              Comment


              • #8
                Re: Waterdichte Camera.

                Ik heb nu sinds gisteren de Panasonic FT3. Het is een zalig toestelletje, echt supersnel bij klaarlichte dag en zeer acceptabele beeldkwaliteit voor een compactje.
                Ik ben wel al op een probleemje gestoten. De AVCHD codec werkt niet op een apple. Dit moet ik dus nog wat uitzoeken hoe ik dit kan oplossen...
                Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                Comment


                • #9
                  Re: Waterdichte Camera.

                  Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                  Ik heb nu sinds gisteren de Panasonic FT3. Het is een zalig toestelletje, echt supersnel bij klaarlichte dag en zeer acceptabele beeldkwaliteit voor een compactje.
                  Ik ben wel al op een probleemje gestoten. De AVCHD codec werkt niet op een apple. Dit moet ik dus nog wat uitzoeken hoe ik dit kan oplossen...
                  Videora iphone video converter (gratis) en dan kiezen voor formaat Apple TV
                  zo deed ik het toch op mn Mac

                  maar ergens vaag (ben al tijdje terug naar windows overgeschakeld) meen ik me wel te herinneren dat ik de .mts bestanden ook wel in VLC kon afspelen hoor. Natuurlijk importeren in iMovie dat kan je vergeten
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterdichte Camera.

                    Ik heb zelf pas de Panasonic Lumix DMC-FT3 gekocht via eBay (266 EUR ipv 389 bij Konijn!!!). Ontzettend content van, het toestel is inderdaad handig in gebruik, overleeft onder water (althans in een Duvel-glas) en kan tegen een lekker ruwe behandeling. Ik vertrek maandag op reis en plan het ding intensief te gebruiken tijdens het snorkelen - ik post nadien de resultaten plus een analyse van de goede en slechte punten. Enkele meters zout water is nog altijd net wat agressiever dan wat kraantjeswater in een bierglas

                    Kleine opmerking wel: in de Angelsaksische wereld heet dit toestel niet DMC-FT3 maar DMC-TS3. Verder is alles identiek. Daardoor krijg je natuurlijk een Amerikaanse lader meegeleverd, maar gelukkig heb ik reeds een wereldstekker. Zelfs als je dat niet hebt, is een extra aankoop van pakweg € 15,- nog steeds veel beter dan € 123,- extra te betalen!
                    Last edited by Caenwyr; 10 augustus 2011, 09:39.
                    Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterdichte Camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Videora iphone video converter (gratis) en dan kiezen voor formaat Apple TV
                      zo deed ik het toch op mn Mac

                      maar ergens vaag (ben al tijdje terug naar windows overgeschakeld) meen ik me wel te herinneren dat ik de .mts bestanden ook wel in VLC kon afspelen hoor. Natuurlijk importeren in iMovie dat kan je vergeten
                      Inderdaad, VLC speelt het gewoon af maar verder kan ik er niks mee doen. Dienen viedeora es checken
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                      Comment


                      • #12
                        Waterdichte Camera.

                        Hey, ik wil eerder een vraag stellen dan een antwoord geven. Ik wil graag een waterdicht fototoestel cadeau doen. Ik ken niets over fototostellen en heb daarom wat op internet gezocht. Ik wil het toestel schenken aan iemand die zich (net) een kayak gekocht heeft en die graag vanuit zijn bootje foto's wil nemen. Ik vermoed dat ik dan goed zit met die Panasonic ? Ik vroeg me af wat het verschil in kwaliteit is tussen de Panasonic Lumix DMC-FT2 en de .. FT3. De TF2 heeft 14 pixels en de FT3 slechts 12. Maar misschien is dat niet erg belangrijk en heeft het model FT3 belangrijker voordelen tegenover de FT2. Bedankt voor een (kundige) reactie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterdichte Camera.

                          Oorspronkelijk geplaatst door YAsmina Bekijk bericht
                          De TF2 heeft 14 pixels en de FT3 slechts 12. (...) Bedankt voor een (kundige) reactie.
                          Da's allebei niet veel hè? Dan zou ik toch maar een ander model nemen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterdichte Camera.

                            Update : http://www.dpreview.com/reviews/Q311...pactgrouptest/
                            Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
                            EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
                            EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterdichte Camera.

                              Ik ben dit jaar in Curacao geweest en had me daar een lumix ft2 voor aangeschaft om te gebruiken tijdens
                              het snorkelen.
                              Zeer tevreden van en alle tests wijzen uit dat de ft3 nog een trapje hoger staat.
                              Als je de zoekfunctie gebruikt op "curacao" krijg je een reeks onderwaterfoto's (hier en daar wat vogels tussen) die gemaakt zijn met de ft2.
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment

                              Working...
                              X