Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mulong Tower Guilin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mulong Tower Guilin

    Ik vond dit een heel mooi verlichte pagode. Jullie ?

    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Mulong Tower Guilin

    Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
    Ik vond dit een heel mooi verlichte pagode. Jullie ?
    ........ en ik vind het ook een erg mooie plaat waarbij je het licht mooi in beeld hebt gebracht.
    volgens mij staat hij wel iets uit het lood.
    Last edited by jan.brouwers; 2 augustus 2011, 09:47.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Mulong Tower Guilin

      Prachtplaat! HDR fusion?
      Gear:Canon EOS 5DMk4 , 11/24Canon , 24/105Canon and some other stuff. http://www.burieddreams.nl/ , https://www.flickr.com/photos/nintheu/albums

      Comment


      • #4
        Re: Mulong Tower Guilin

        Oorspronkelijk geplaatst door Industrial63 Bekijk bericht
        HDR fusion?
        Ik ben dat eerst moeten gaan opzoeken voor ik wist wat dat was. Nee dus. Gewoon één RAW foto en een beetje aan de schuivers getrokken tot de schaduw- en hooglichten er goed uitzagen en dan omgezet naar JPEG. Meer niet. Exif zit in de foto.

        grtjs
        Linda
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: Mulong Tower Guilin

          Heel mooi, sfeerrijk beeld. Meestal hebben zo'n pagodes 7 verdiepingen (sommigen zelfs
          13) en hier staan ze er allemaal mooi op.

          Comment


          • #6
            Re: Mulong Tower Guilin

            Heel mooi, knap licht.

            Vraagje, is er een reden waarom je maar F5.0 gebruikt, ik zou eerder naar F14 ofzo gaan.
            Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

            Comment


            • #7
              Re: Mulong Tower Guilin

              Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
              Heel mooi, knap licht.

              Vraagje, is er een reden waarom je maar F5.0 gebruikt, ik zou eerder naar F14 ofzo gaan.
              Ik gebruik voor nightshots van stadsschappen meestal matrixmeting op f8 of f11 (als ik wat meer stereffect wil in de lichtjes)...kleiner ga ik zelden (en zeker overdag) want dan begin je elk stofke op de sensor te zien.
              Met matrixmeting moet ik voor nightshots wel zwaar onderbelichten omdat anders al de verlichting uitgebrand is. Soms tot - 1,7 ! Hangt er een beetje vanaf hoeveel verlichting in beeld is.

              Bij deze foto evenwel heb ik, zonder belichtingscorrectie, eens geprobeerd met spotmeting omdat mijn target toch maar één onderwerp was. Vandaar dat er ook geen klein diafragma nodig was om meer scherptediepte te hebben. Als het onderwerp maar scherp is. Dus heb ik ook het diafragma een beetje groter gepakt.
              Blijkbaar heb ik in de RAWomzetting toch nog een belichtingscorrectie van -1 op het geheel toegepast. Vandaar dat ik altijd RAW gebruik. In JPEG zijn uitgebrande stukken niet meer te corrigeren. In RAW kan ik nog heel ver de belichting terugdraaien.
              De onderkant van de foto heb ik daarna terug opgelicht met de Adjustmentbrush (nieuw in CS5) want die werd anders wel een beetje te donker.

              grtjs
              Linda
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Mulong Tower Guilin

                Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                Ik gebruik voor nightshots van stadsschappen meestal matrixmeting op f8 of f11 (als ik wat meer stereffect wil in de lichtjes)...kleiner ga ik zelden (en zeker overdag) want dan begin je elk stofke op de sensor te zien.
                Met matrixmeting moet ik voor nightshots wel zwaar onderbelichten omdat anders al de verlichting uitgebrand is. Soms tot - 1,7 ! Hangt er een beetje vanaf hoeveel verlichting in beeld is.

                Bij deze foto evenwel heb ik, zonder belichtingscorrectie, eens geprobeerd met spotmeting omdat mijn target toch maar één onderwerp was. Vandaar dat er ook geen klein diafragma nodig was om meer scherptediepte te hebben. Als het onderwerp maar scherp is. Dus heb ik ook het diafragma een beetje groter gepakt.
                Blijkbaar heb ik in de RAWomzetting toch nog een belichtingscorrectie van -1 op het geheel toegepast. Vandaar dat ik altijd RAW gebruik. In JPEG zijn uitgebrande stukken niet meer te corrigeren. In RAW kan ik nog heel ver de belichting terugdraaien.
                De onderkant van de foto heb ik daarna terug opgelicht met de Adjustmentbrush (nieuw in CS5) want die werd anders wel een beetje te donker.

                grtjs
                Linda
                Heel erg bedankt voor je uitleg Linda.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Mulong Tower Guilin

                  Ja deze staat er netjes op hoor !
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment

                  Working...
                  X