Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

    Hallo,

    Morgen vertrek ik voor een maandje naar Indonesië maar ik twijfel nog welke lens ik ga meenemen. Ik neem er sowieso maar eentje mee, want ik moet al genoeg zeulen; fototoestel,laptop, vier valiezen, onze twee kinderen....
    Ik dacht eerst mijn Sigma 17-70 2.8 mee te nemen maar nu twijfel ik toch een beetje want ik heb ook nog een 18-250 3.5 liggen. Die is kwalitatief iets minder maar meer bereik...
    Enige inzichten waar ik zelf nog niet achter gekomen ben. Ik ga niet echt als toerist.
    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

    Hallo,

    Ik ga volgende maand naar Indonesië voor 3 weken (wel als toerist) en ik vind dit ineens een interessante vraag voor mij

    Ik heb de lensen
    18-50 mm
    50-250 mm
    70-300 mm

    En ik weet ook niet welke lens ik het beste thuis laat .

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

      Oorspronkelijk geplaatst door kiora Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik ga volgende maand naar Indonesië voor 3 weken (wel als toerist) en ik vind dit ineens een interessante vraag voor mij

      Ik heb de lensen
      18-50 mm
      50-250 mm
      70-300 mm

      En ik weet ook niet welke lens ik het beste thuis laat .
      Ga je als doorsnede toerist daarheen, laat dan de 50-250 mm lekker thuis liggen. Met de andere 2 objectieven heb je dan genoeg bereik en het gat van 20 mm ga je niet opmerken.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

        Oorspronkelijk geplaatst door kiora Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ga volgende maand naar Indonesië voor 3 weken (wel als toerist) en ik vind dit ineens een interessante vraag voor mij

        Ik heb de lensen
        18-50 mm
        50-250 mm
        70-300 mm

        En ik weet ook niet welke lens ik het beste thuis laat .
        Bedoel je de 55-250 kitlens? En welke 70-300? De goedkopere?
        Indien 2 keer ja, wat doe je met beide lenzen in uw bezit?

        Dat zijn zeer gelijkaardige lenzen, er is dus geen enkele reden om beiden te houden.
        Kies degene waar je het liefst mee werkt en verkoopt de ander.
        Ik zie het probleem niet echt.

        Voor de topicstarter is het natuurlijk een veel moeilijkere keuze. Ik zou waarschijnlijk het bereik boven het verschil in kwaliteit kiezen, maar het probleem is ook het verschil in diafragma. Bereik kan handig van pas komen, maar 2.8 ook.

        Meestal zal je met <70 mm toekomen, maar meestal zal je ook met 3.5 toekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

          Beste TS,
          Hoe kan iemand anders jou goed van advies dienen terwijl jij niet aangeeft wat je fotografeert en hoe je fotografeert?

          Toen ik op Bali was had ik maar 2 lenzen bij me, 16-35 mm en 70-200 mm, i.c.m. full frame. Met name stand 16 - 20 mm, dus omgerekend naar APS-C 11 - 14 mm, heb ik veel gebruikt. Als onderwerpen sraatfotografie en sawa's.

          Tevens pakweg 150 mm, dus 100 mm APS-C. Ook weer straatfotografie. De 200 mm heb ik niet vaak gebruikt.

          Belangrijk is of je voor kwaliteit gaat. De 17-70 mm van Sigma is één van de betere objectieven ontworpen voor APS-C formaat sensor.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

            Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
            Bedoel je de 55-250 kitlens? En welke 70-300? De goedkopere?
            Indien 2 keer ja, wat doe je met beide lenzen in uw bezit?

            Dat zijn zeer gelijkaardige lenzen, er is dus geen enkele reden om beiden te houden.
            Kies degene waar je het liefst mee werkt en verkoopt de ander.
            Ik zie het probleem niet echt.

            Voor de topicstarter is het natuurlijk een veel moeilijkere keuze. Ik zou waarschijnlijk het bereik boven het verschil in kwaliteit kiezen, maar het probleem is ook het verschil in diafragma. Bereik kan handig van pas komen, maar 2.8 ook.

            Meestal zal je met <70 mm toekomen, maar meestal zal je ook met 3.5 toekomen.
            Die van 55 - 250 is inderdaad de gewone kitlens
            ik had me wel vergist bij mijn andere lens
            Dat is een tele-zoom : 70-200 mm f/2.8.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

              Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
              Ga je als doorsnede toerist daarheen, laat dan de 50-250 mm lekker thuis liggen. Met de andere 2 objectieven heb je dan genoeg bereik en het gat van 20 mm ga je niet opmerken.
              ja ik ga gewoon als doorsnede toerist, maar wel in een vorm van een rondreis. En genieten en relaxen en hopelijk mooie plaatjes nemen.
              Ik moet een keuze maken, want alles meenemen dat gaat gewoon niet. Ik moet het ook nog kunnen dragen 3 weken lang.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                En ik ga vooral mensen en straatscénes fotograferen daar ik de toeristische routes al genoeg heb gedaan; Niet alles natuurlijk want dat gaat niet in Indonesië.

                @Kiora: wat ga je doen? Java-Bali?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                  En ik ga vooral mensen en straatscénes fotograferen daar ik de toeristische routes al genoeg heb gedaan; Niet alles natuurlijk want dat gaat niet in Indonesië.

                  @Kiora: wat ga je doen? Java-Bali?
                  ja.. Java en Bali en dan nog enkele dagen Lombok met strandverblijf
                  Een klassieke rondreis ..op het gemakske en hopelijk zonder al te veel stress

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                    ik zou de 18-250 mee nemen
                    ik haat het steeds moeten wisselen van lens
                    Bekijk onze website http://="http://www.jongerendiegaanr...vereizen.html" voor alle info over de beste examenreizen, singles reizen, actieve reizen, vakantie parken en de goedkoopste vluchten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                      Oorspronkelijk geplaatst door celder14 Bekijk bericht
                      ik zou de 18-250 mee nemen
                      ik haat het steeds moeten wisselen van lens
                      De TS stelt maar één lens te willen meenemen, dus dat probleem bestaat niet ook als hij de 17-70 mee zou nemen. Op vakantie ben je het best met een 'standaard' zoom en een lange zoom gebruik je bijna niet, behalve als je met speciaal doel gaat om bv schuwe dieren te fotograferen. Ik heb ooit eens analyse van mijn vakantie foto's gemaakt en 90% bleef onder de 100mm, maar dat had ook makkelijk met 70mm gekund, 18-200 en 70-300 bij me die keer en de 70-300 een paar keer gebruikt om het sjouwen te rechtvaardigen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        De TS stelt maar één lens te willen meenemen, dus dat probleem bestaat niet ook als hij de 17-70 mee zou nemen. Op vakantie ben je het best met een 'standaard' zoom en een lange zoom gebruik je bijna niet, behalve als je met speciaal doel gaat om bv schuwe dieren te fotograferen. Ik heb ooit eens analyse van mijn vakantie foto's gemaakt en 90% bleef onder de 100mm, maar dat had ook makkelijk met 70mm gekund, 18-200 en 70-300 bij me die keer en de 70-300 een paar keer gebruikt om het sjouwen te rechtvaardigen.
                        +1 voor de 17-70mm
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                          Hoe dan ook zou ik liever een goede lens bij me hebben dan een compromis-lens. Je geeft ook niet aan welke 18-250 het exact is, je zult toch zelf het beste weten lijkt me of of je met die lens nog een fatsoenlijk resultaat krijgt.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens meenemen; 17-70 of 18-250?

                            Hallo,
                            IK zit momemteel nog in Indonesie, ik zal zeker niet zeggen waar ik mij nu bevind maar ik heb dus enkel de 17-70mm meegenomen en daar ben ik wel blij om. Ik heb de 2.8 al meer nodig gehad dan de extra mm boven de 70. Ik heb zelden gedacht, had ik nu maar vele mm meer.

                            Comment

                            Working...
                            X