Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop lens voor binnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aankoop lens voor binnen

    Hallo, ik ben een beginnende amateurfotografe ben in bezit van een canon eos 50 D , 50mm1.8 portretlens en de canon EFS 18-200 mm , ik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mm , die ik nu al gebruikt heb voor vastlegging huwelijk , doopsel , travestieshow enz dus meestal binnenopname , welke betere lens raden jullie me aan om zulke reportages te maken groetjes Viria

  • #2
    Re: Advies aankoop lens voor binnen

    Je steld de vraag op je juiste forum maar in het verkeerde onderdeel
    Vraag een mod je bericht te verplaatsen naar een geschikter forumplaats zoals
    http://forum.belgiumdigital.com/f35/
    hier word verwacht foto's te plaatsen

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Advies aankoop lens voor binnen

      Dit is op de verkeerde plaats gepost.
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
      https://500px.com/marnix_photography

      Comment


      • #4
        Re: Advies aankoop lens voor binnen

        Misschien zal je hier ook wel antwoord krijgen, maar ik denk dat het beter is morgen uw vraag in het forum "objectieven" te plaatsen, op dit forum kan u alle vragen stellen MVG
        Renée

        Comment


        • #5
          Re: Advies aankoop lens voor binnen

          Verplaatst van beginnershoek naar objectieven.

          RF
          Mod
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Advies aankoop lens voor binnen

            Oorspronkelijk geplaatst door Viria Bekijk bericht
            ik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mm
            Zou die er dan zijn Misschien de Nikkor eens proberen.......sory in dit geval kon ik het niet laten...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Advies aankoop lens voor binnen

              85 1.2L
              70.200 2.8L IS

              zal je en ferm euroke kosten!

              je hebt al een 50 f1.8 dus daarmee lukt het ook
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Advies aankoop lens voor binnen

                Welke eigenschappen zoek je die je huidige 2 lenzen niet kunnen bieden? 50mm 1.8 lijkt me ideaal voor binnen en bij weinig licht, en met 18-200 heb je zoveel zoombereik als je maar kan wensen. Lichtsterke superzooms die optisch goed zijn moeten helaas nog worden uitgevonden.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies aankoop lens voor binnen

                  Hetgeen er het dichtsbij komt is de 70-200mm f2.8
                  Maar is vrij duur. Zoek naar een MkI 2de hands. Is rond de 1100 EUR. In combo met uw 50mm hebt ge zeker voldoende om te starten.
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies aankoop lens voor binnen

                    Misschien een Canon Speedlite 580 flits ter ondersteuning.

                    Een 50 1.4 kan ook wel helpen.
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies aankoop lens voor binnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Viria Bekijk bericht
                      Hallo, ik ben een beginnende amateurfotografe ben in bezit van een canon eos 50 D , 50mm1.8 portretlens en de canon EFS 18-200 mm , ik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mm , die ik nu al gebruikt heb voor vastlegging huwelijk , doopsel , travestieshow enz dus meestal binnenopname , welke betere lens raden jullie me aan om zulke reportages te maken groetjes Viria
                      voor indoor, huwelijken en events met een crop camera is een 17-55mm f2.8 het best en het handigst...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies aankoop lens voor binnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        voor indoor, huwelijken en events met een crop camera is een 17-55mm f2.8 het best en het handigst...
                        Alleen een 17-55 en je zou in bepaalde situaties (huwelijk, evenement) wel eens te kort kunnen komen.
                        17-55mm + 70-200 2.8 en je bent al in de goede richting.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies aankoop lens voor binnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Alleen een 17-55 en je zou in bepaalde situaties (huwelijk, evenement) wel eens te kort kunnen komen.
                          17-55mm + 70-200 2.8 en je bent al in de goede richting.
                          klopt, maar als ik er maar één kon kopen... zou het de 17-55mm zijn...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies aankoop lens voor binnen

                            de beste opties zijn inderdaad vernoemd hierboven! de 50mm 1.8 is zeker bruikbaar, daar afhankelijk of je het zoombereik zelf nodig acht of niet de 17-55 of 70-200 2.8 erbij (of beide indien voldoende budget) is de perfecte aanvulling

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies aankoop lens voor binnen

                              Die 17-55 f 2.8 samen met een 70-200 is imo de beste combo voor de meeste doeleinden. Indien zo'n 70-200 f2.8 te duur uitkomt kan je altijd overwegen om de f4 versie te nemen. Kwaliteit moet niet veel onder doen maar je verliest natuurlijk wel een stop licht.
                              Ik denk dat een 85 f1.8 ook een goede aanvulling kan zijn en zoals hier reeds gezegd: een goede flits kan wonderen doen

                              Comment

                              Working...
                              X