Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help met sluiter Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help met sluiter Nikon D90

    Hallo Bd
    Ik ben deze middag wat foto's gaan trekken zonder probleem en plots zie ik een zwarte band door mijn foto's, alles geprobeerd maar zonder resultaat
    Nu heb ik mijn spiegel open geklapt en ik zie daar een zwart latje voor mijn spiegel zitten dat daar zeker niet thuis hoort
    volgens mij iets dat opzij is los gekomen en voor mijn spiegel is geraakt
    Ik zie ook dat ik het weer opzij kan schuiven ,zou dat eventueel schade kunnen aanrichten
    of best mee naar de winkel gaan
    kan er mij iemand mee helpen?

    Hier een foto hoe het eruit zie
    Grts S.


  • #2
    Re: Help

    Sluiter overleden, daar moet een nieuwe in.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Help

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Sluiter overleden, daar moet een nieuwe in.
      zou dat veel kosten?

      Comment


      • #4
        Re: Help

        Hier iemand die op zijn D300 een nieuwe sluiter nodig had:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Comment


        • #5
          Re: Help

          Ook niet gezond voor de sensor lijkt me zo ... 380€ voor de sluiter alleen is veel geld. Heb je nog garantie ?
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Help

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ook niet gezond voor de sensor lijkt me zo ... 380€ voor de sluiter alleen is veel geld. Heb je nog garantie ?
            Ik heb hier mijn factuur gevonden en ik zie dat ik hem heb aangekocht op 21/09/2009 en dat ik 24 maanden garantie heb , dus is hij nog in garantie tot 21/09/2011 als ik het goed voor heb.
            Maar hoor dat dan wel bij de garantie

            Grts S.

            Comment


            • #7
              Re: Help

              Normaal wel ALS het aantal genomen foto's lager is dan wat Nikon schrijft EN/OF men geen foute handeling aan het toestel kan vaststellen.
              Veel zal afhangen waar je je toestel gekocht hebt veronderstel ik.

              Comment


              • #8
                Re: Help

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Normaal wel ALS het aantal genomen foto's lager is dan wat Nikon schrijft EN/OF men geen foute handeling aan het toestel kan vaststellen.
                Veel zal afhangen waar je je toestel gekocht hebt veronderstel ik.
                En hoe kan ik dat zien hoeveel kliks die geeft?

                Comment


                • #9
                  Re: Help met sluiter Nikon D90

                  Laten herstellen onder waarborg. Hier kan toch geen discussie over bestaan dat dit garantie is?!
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help met sluiter Nikon D90

                    je kan als amateur (of beroeps) zeker nog niet aan je kliks zitten in nog geen twee jaar een bereops doet er langer over zou je al 5000 kliks hebben ik betwijfel het dan is het wel een fabricage fout

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help

                      Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                      En hoe kan ik dat zien hoeveel kliks die geeft?
                      Dit vroeg ik me ook af.
                      Als je de geheugd kaart leeg maakt dan begint de teller terug op 1 als bestandnaam, dus daar kan je ni vanuit gaan
                      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                        Dit vroeg ik me ook af.
                        Als je de geheugd kaart leeg maakt dan begint de teller terug op 1 als bestandnaam, dus daar kan je ni vanuit gaan
                        Niet noodzakelijk dacht ik, ik dacht dat je de nummering kon laten doorlopen zelfs als je met verschillende kaarten werkt.

                        Ook zou het mogelijk moeten zijn met Opanda om een foto in JPEG getrokken (en niet in RAW) bij controle van de exif gegevens dan ergens total shuttercounts of zoiets terug te vinden.
                        Let op het moet een originele uit de camera JPEG zijn en geen die je van RAW naar JPEC hebt omgezet dacht ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help met sluiter Nikon D90

                          je kan dat zien met het prog dat je gebruikt om de exif te bekijken van een foto ben nu de naam kwijt , er zullen er hier wel zijn die hem ook weten

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help met sluiter Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            je kan dat zien met het prog dat je gebruikt om de exif te bekijken van een foto ben nu de naam kwijt , er zullen er hier wel zijn die hem ook weten
                            Opanda IExif misschien

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help met sluiter Nikon D90

                              Zeg mannen,

                              ik zit nu al een hele tijd naar deze foto te kijken maar... de sluiter die zit toch achter de spiegel? Dus hoe kan dan een lamel van die sluiter op de spiegel terecht komen ( die ook nog eens omhoog geklapt wordt tijdens het maken van een foto)?


                              Groetjes,


                              Luc

                              Comment

                              Working...
                              X