Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor mijn 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor mijn 400d

    Hallo allemaal,

    Zit al een aantal weken te denken om mijn 400d te vervangen. Deze heeft nu toch al enkele jaren dienst gedaan. Flits begint te haperen...

    Heb een aantal maanden genvesteerd in 2 nieuwe lenzen.

    Nu twijfel ik enorm tussen de 60d en de 7d. Ik heb het gevoel dat er binnenkort mss een opvolger voor de 7d zou uitkomen en dan zit ik met een nieuwe oude camera ;-)

    Hoop dat jullie mij kunnen overtuigen voor een van de twee toestellen.

    Alvast bedankt!

    Sent from my GT-I9100
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Opvolger voor mijn 400d

    Als je een 60D en een 70D naast mekaar legt zijn de verschillen niet zo groot.

    http://www.dpreview.com/products/com...s=canon_eos60d

    Het prijsverschil bedraagt evenwel een paar honderd euro.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor mijn 400d

      Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
      Ik heb het gevoel dat er binnenkort mss een opvolger voor de 7d zou uitkomen en dan zit ik met een nieuwe oude camera ;-)
      en als ge wacht tot die nieuwe uitkomt, ist mss al sint-juttemis of is de volgende opvolger al aangekondigd

      die uitspraken beginnnen eerlijk gezegd een beetje afgezaagd te worden

      ik heb meer dan een jaar met een occasie 300d gefotografeerd en deze overgelaten aan mijn vader die er nu gebruik van maakt omdat ik de overstap heb gemaakt naar semi-pro toestellen, m.n. de 40d en ik heb de beide dat ik heb ook in occassie gekocht
      beide toestellen zijn desondanks hun 'ouderdom' en het aantal gemaakte clicks niet noodzakelijker slechter dan een nieuw toestel of aangekondigd toestel

      het gaat er vooral om wat je verwacht en wat je zelf kan, het is niet omdat je ineens een PRO-body koopt dat je ook ineens zonder kennis goede foto's maakt, integendeel
      en er gaan er hier veel zijn die dat beamen, want er zitten hier een pak leden met een 350d of 30d met kwaliteitsglas en de nodige kennis en ervaring waarbij de foto's van jouw huidig toestel zelfs bij zullen verbleken als deze gemaakt zijn door iemand zonder kennis


      de keuze tss de 60 of 7 zal je zelf moeten maken in ieder geval
      neem ze in de hand, kijk welke je het meeste bevalt, welke specs je ervan noodzakelijk vindt
      en vergeet ook geen rekening te houden met geheugen in het achterhoofd, ik weet nu niet vanbuiten wat de 400d gebruikt (dacht CF) maar de 60d maakt gebruik van SD waar de 7d gebruik maakt van Compactflash want als je de body kiest met een ander type kaart, moet je daar ook nog eens in gaan investeren.
      beperkt je dus nooit alleen tot body maar ook de accessoires die je al dan niet dient te kopen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor mijn 400d

        Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
        Hoop dat jullie mij kunnen overtuigen voor een van de twee toestellen.

        Alvast bedankt!
        Geef dan op zijn minst aan wat je wensen en eisen zijn aan je nieuwe camera.
        Dan kunnen we de verschillende eigenschappen van de camera's naast je "verlanglijstje" leggen.

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger voor mijn 400d

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Als je een 60D en een 70D naast mekaar legt zijn de verschillen niet zo groot.

          http://www.dpreview.com/products/com...s=canon_eos60d

          Het prijsverschil bedraagt evenwel een paar honderd euro.
          Niet op de lijst die je aanhaalt, nee.

          7D heeft wel 2 processoren, dubbele datakanalen, 8fps, grotere zoeker, volledig nieuw en snel AF-systeem, AF micro-adjust ...

          Maar als je dit niet nodig hebt komt uit de 60D exact hetzelfde beeld.

          Elke XXD is een flinke stap vooruit tov een XXXD qua snelheid, zoeker, bedieningsgemak...

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger voor mijn 400d

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Elke XXD is een flinke stap vooruit tov een XXXD qua
            snelheid, zoeker, bedieningsgemak...
            Ik wil u op uw woord geloven. Maar denk ik dan maar: moest dit echt zo zijn, dan waren we
            nu allang in de Sky and beyond, terwijl we nu nog lekker lopen aan te klooien met een iets
            meer van dit en een pruts meer van dat.

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger voor mijn 400d

              Als je geen actiefoto's maakt, dan merk je niet zoveel verschil tussen een 60D en een 7D.

              Maar als je wel graag actiefoto's maakt, dan zal het percentage bruikbare foto's met een 7D heel wat hoger worden door de veel betere autofocus. Voor sommige soorten actiefotografie is meer foto's per seconde ook handig om de actie op het juiste ogenblik vast te leggen. Die 8 foto's per seconde heb je niet voor elke soort sport nodig, meestal kan je gewoon op het juiste moment afdrukken en kom je toe met één foto in plaats van een hele reeks waar je uit moet kiezen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger voor mijn 400d

                Als je een opvolger zoekt voor een 400D ben je nog best af met de 550D of de 600D.
                Moet je niet veel "omscholen" en kan je direct aan de slag.

                De 60D en 7D zijn gericht op mensen die echt alle aspecten van het fotograferen direct toegankelijk willen hebben en snel.
                Dus veeel meer knopjes en dat kan je wel eens een paar dagen koppijn bezorgen die "omscholing"

                Verder is er niet zoveel verschil tussen 60D en 7D tenzij je over snelheid gaat praten, daar is de 7D de topper.

                Als je het mij vraagd, en je wil je niet teveel aanpassen, koop je snel een 550 of 600.
                Ben je klaar voor meer avontuur en meer controle dan is de 60D wat je zoekt.
                Nog geld over en je wil echt voor die extra snelheid gaan, dan is de 7D wel wat je zoekt maar de 7D zal je ook een paar dagen lezen in de handleiding kosten denk ik toch + koppijn .

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger voor mijn 400d

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Als je een opvolger zoekt voor een 400D ben je nog best af met de 550D of de 600D.
                  Moet je niet veel "omscholen" en kan je direct aan de slag.

                  De 60D en 7D zijn gericht op mensen die echt alle aspecten van het fotograferen direct toegankelijk willen hebben en snel.
                  Dus veeel meer knopjes en dat kan je wel eens een paar dagen koppijn bezorgen die "omscholing"

                  Verder is er niet zoveel verschil tussen 60D en 7D tenzij je over snelheid gaat praten, daar is de 7D de topper.

                  Als je het mij vraagd, en je wil je niet teveel aanpassen, koop je snel een 550 of 600.
                  Ben je klaar voor meer avontuur en meer controle dan is de 60D wat je zoekt.
                  Nog geld over en je wil echt voor die extra snelheid gaan, dan is de 7D wel wat je zoekt maar de 7D zal je ook een paar dagen lezen in de handleiding kosten denk ik toch + koppijn .
                  Mee eens, 550D en 600D zijn hetzelfde als bovengenoemde pro body's wat beeldkwaliteit betreft. Als je belang hecht aan een goede bouwkwaliteit, snellere autofocus en hogere burstrate én je bent bereid om er een paar honderd euri extra voor te betalen zijn, de andere 2 te overwegen. Als je voor een top body gaat zou ik de 5D ook niet te snel afschrijven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvolger voor mijn 400d

                    Ben ook een 400D gebruiker en al een tijdje aan't uitkijken naar een nieuwe body. Bij mij ging't dan tussen de 5D (full frame) of 7D (snelheid)
                    Voor mij staat het ondertussen wel al vast dat het de 7D wordt.

                    Naar een 550D of 600D overstappen lijkt me idioot. Waarom zou je dat willen doen? Zo veel beter dan de 400D zijn die nu ook weet niet.

                    De 60D, alsook de 7D vind ik dan weer een enorme vooruitgang wat betreft bedieningsgemak. En dan denk ik dat de 7D nog net iets beter is in ontwerp. Enfin, de 7D lijkt mij ergonomisch beter ontworpen dan de 60D als ik de afbeeldingen er van zie. Nog niet in m'n handen gehad. Op ergonomisch vlak vind ik de keuzeknop rechts bovenaan bij de 400D (en de 550D en 600D) een ramp.

                    Voor mij is't duidelijk de 7D, in hoofdzaak omwille van de autofocus.
                    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvolger voor mijn 400d

                      Ik heb in mei mijn 400D ook vervangen, en toen was het ook een moeilijke afweging tussen de e600D, 60D of 7D. Ik wou een grotere body, dus de 600D viel al snel af. Dan nog de 60D en de 7D. Ik doe nogal veel aan macro fotografie, en daarvoor leek de 60D eigenlijk beter geschikt door het uitklapbare scherm. De voordelen van de 7D ten opzichte van de 60D waren voor mijn fotografieinteresses niet echt relevant (behalve dan eventueel micro-adjust) waardoor ik voor mezelf de meerprijs van de 7D (toen ongeveer 900€ voor de 60D tegen 1300€ voor de 7D, geen idee wat het verschil nu is) niet kon verantwoorden. Voor mij is 't dus de 60D geworden, met de 400D als tweede body, en 'k heb er nog geen moment spijt van gehad.

                      Zoals je hierboven kan lezen en ook al enkele malen vermeld is moet je de afweging maken op basis van jouw interesses en niet puur op basis van de specs. De 7D heeft superieure specs, maar 't is maar de vraag of je daar ook (voldoende) gebruik van zal maken...
                      www.elwee.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opvolger voor mijn 400d

                        Ik heb de 7D ook gekocht voor zijn snelle AF .Nog geen seconde spijt van gehad .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opvolger voor mijn 400d

                          Het is inderdaad de bedoeling om een stapje hoger te gaan.

                          Ik ga geen geld uitgeven aan een 550/600D, dan kan ik evengoed met mijn 400d voortdoen.

                          Ik ga waarschijnlijk gaan voor de 7D, ziet er echt een fantastisch toestel uit. Bedankt voor de tip van de geheugenkaarten!

                          De 5D is zeker mooi, maar deze is mij toch net iets te duur + dan heb ik niets meer aan mijn efs 17-55mm lens die ik nog maar enkele maanden in mijn bezit heb.

                          Alvast bedankt allemaal voor de informatie.
                          Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opvolger voor mijn 400d

                            Ik kom van een 450D en heb nu een 60D.
                            Geweldig toestel voor mij. En het lijkt net of sommige lenzen scherper zijn geworden,
                            dat zal wel door het aantal Megapixels komen.
                            Met vr. groet,
                            Paul

                            Comment

                            Working...
                            X