Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fps

    Hoi allemaal,

    Ik had weer eens een vraag. Ik heb lopen zoeken naar wat informatie over fps. Ik weet dat je op veel camera's een burst mode hebt. Maar ik wilde graag weten hoe je er nu achter komt of een camera ook in de normale/automatische of handmatig ingestelde stand snel foto's maakt?
    Heel erg bedankt,

    groetjes Anne

  • #2
    Re: fps

    Foto maken en de ontspanknop ingedrukt houden, dan merk je vanzelf of er nog meer foto's gemaakt worden? Of bedoel je toch iets anders...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: fps

      Dat staat er toch bij, voor de D5100 is dat bv. 4fps, maar dat is maar voor enkele seconden omdat je intern geheugen niet snel genoeg kan wegschrijven naar de SD. Andere beperkende factor is de snelheid van de AF.
      Last edited by CIB; 31 juli 2011, 15:25.
      Nikon D5100 + 18-105mm VR
      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

      Comment


      • #4
        Re: fps

        Dat vind je bij de specificaties. Bv. hier voor de Sony A55 klik. Er staat het volgende onder 'info'
        10 fps in Continuous Priority AE-modus
        hier kiest de camera het diafragma en sluitertijd. Bij 6fps heb je volledige controle.

        Bij de Sony A580 staat het volgende klik,
        Speed Priority-modus produceert opnamen met een razendsnelle snelheid van 7 frames per seconde.
        D.w.z. dat je volledige controle hebt maar de belichting wordt vastgezet bij het eerste frame, dit is dus anders dan de A55. Bij 5fps heb je dit niet.
        Last edited by alex606; 31 juli 2011, 16:18.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: fps

          Je moet ook zorgen dat de sluitertijd altijd veel korter als 1/xfps is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: fps

            De sluitertijd moet inderdaad kort genoeg zijn, anders kan de camera onmogelijk het maximaal opgegeven aantal foto's per seconde maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: fps

              A, P, S, M- stand is iets anders dan de Burst mode. Je kan in elke stand de burst af en aan zetten. Dit wil dus zeggen dat je geen controle verliest over je camera wanneer je in burst werkt (toch bij mijn D7000).
              Maar wanneer burst af staat kan je ook snel foto's nemen door snel op de ontspanknop de drukken.
              Of bedoel je toch iets anders met je vraag?
              Merci en groetjes :)
              Insta | Flickr | Facebook

              Comment


              • #8
                Re: fps

                Mijn camera staat altijd op 3fps en ik maar zelden meer dan één foto, maar je hebt de langzame burst wel altijd beschikbaar.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: fps

                  Oorspronkelijk geplaatst door annewil Bekijk bericht
                  Hoi allemaal,

                  . Maar ik wilde graag weten hoe je er nu achter komt of een camera ook in de normale/automatische of handmatig ingestelde stand snel foto's maakt?
                  Heel erg bedankt,

                  groetjes Anne
                  Daar hoef je niet achter te komen, maar niemand verbiedt het uitproberen.....
                  Dat doet iedere camera.

                  Comment

                  Working...
                  X