Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

    Hallo, iemand ervaring met deze lens? heeft geen stabilisatie, maar is dit nodig met een opening van 2.8?, indertijd bestond stabilisatie niet, en met de Mamiya 131 2.8 had ik ook scherpe foto's.
    De versie met OS is een goede € 400 duurder, en in Nikon zeker niet betaalbaar.
    Of zijn er andere zooms in dit bereik die ik over het hoofd zie?
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

  • #2
    Re: Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

    uit reviews blijkt wel dazt de OS versie stukken beter is!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

      Zoals al aangegeven is, de OS versie is beter dan de andere versies.

      Een meerprijs van 400 euri voor OS vind ik wel te rechtvaardigen. Het objectief wordt veel universeler!

      Uit mijn eigen ervaring weet ik dat de OS van Sigma zeer effectief is.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

        Als je alleen overdag met zon een 2.8 lens gebruikt vol open dan is stabilisatie niet nodig, maar als je de lens voor sommige binnen activiteiten wil gebruiken is het heel handig. Met slagings kans verdubbelde of verdrievoudigde to ik overschaklede van een 80-200 naar 70-200 VR.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200 ex dg apo macro II voor Nikon

          Je hebt ook de Tamron 70-200/F2.8, die heb ik. Uit reviews blijkt dat de Tamron optisch beter presteert maar de AF zou trager zijn. Voor mij is de snelheid iig voldoende. Op F2.8 vind ik mijn Tamron te soft, en de Sigma zou nog softer zijn. Vanaf F3.5 is die mooi scherp.
          Helaas heb ik de lens net binnen gedaan wegens een decentering probleem, onder garantie, dat wel.
          Van de andere kant, ik heb hier op het forum veel mooie foto's gezien vd Sigma, zelfs op F2.8.
          Van de stabilisatie heb ik geen last omdat Sony steadyshot in de body heeft.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X