Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomerveld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zomerveld

    Gisterenavond was er voor even weer heel mooi licht in Heuvelland.
    Dit is het resultaat van een poging om dat licht vast te leggen.
    Een blend van 2 belichtingen, iets meer contrast gegeven
    en ietsje meer structuur in viveza2,
    daarna nog minieme "lighten/darken center" en "glamour glow" in colorefex
    en that's it,
    'k vond het zelf wel geslaagd.
    En u?

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: zomerveld

    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
    ?...kruisje?
    grt,bouk.
    Last edited by bouk; 31 juli 2011, 08:23. Reden: IMG
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zomerveld

      prachtige kleuren
      Voor de compo zit de zon wel ver in het hoekje maar hier werkt dat wel omdat je rechts als compensatie de heuvel hebt
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: zomerveld

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ?...kruisje?
        grt,bouk.
        raar... gisteren deed dropbox ook wat raar maar nu werkt het toch bij mij.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: zomerveld

          Licht is inderdaad mooi.

          Zon zou imo wel wat meer ruimte mogen hebben ofwel er volledig af.

          Comment


          • #6
            Re: zomerveld

            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            raar... gisteren deed dropbox ook wat raar maar nu werkt het toch bij mij.
            tja..maar anderen zien hem wel?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: zomerveld

              Hier wederom het licht mooi vastgelegd! Je hebt een patent op dat licht!

              Toch een kleine kanttekening, een persoonlijk gevoel...
              Er komen de laatste weken, maanden, al pracht van foto's van jouw hand, die overduidelijk jouw signatuur dragen. Het zijn aparte foto's, maar een beetje gewenning begint op te treden. We zijn het gewoon om, als we jouw naam onder een nieuwe post zien staan, dat de foto die erop volgt alle kwaliteiten gaat bieden die we gewoon zijn van je.
              Je kunt twee dingen doen: letterlijk en figuurlijk nieuwe horizonten opzoeken of minder snel posten, zodat je foto's langer hun kracht behouden.
              Ik vergelijk het met een muziekband: het is goed dat je slechts om de 2, 3 jaar een nieuw album van een groep hoort: het vorige album heeft voldoende kunnen rijpen en voor het nieuwe album heb je al reikhalzend kunnen uitkijken en ben je klaar voor de nieuwe ontdekkingen te doen. Moest die band ieder half jaar een nieuw album kunnen uitbrengen... het zou aan kracht beginnen inboeten. Ik blijf dan liever wat langer genieten en wachten.
              Dit doet geen afbreuk dat deze foto opnieuw dik in orde is!
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: zomerveld

                aha... daar istie dan eindelijk.
                een heel mooi en dan vooral het licht.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: zomerveld

                  Een meesterwerk qua belichting en sfeer kurt maar ik vind het verdomd jammer van die zon in haar hoekje
                  Anders Top
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: zomerveld

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    maar ik vind het verdomd jammer van die zon in haar hoekje
                    denk zonder zon minder geloofwaardig?
                    nu zie je ook de veroorzaker van dit mooie geheel.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: zomerveld

                      Zeker met zon!! maar niet in het hoekje..
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: zomerveld

                        Veel dynamiek in deze foto, door de golvingen in het veld, de horizon en de wolken !

                        Ik dacht al, ai, al die bewerkingen, en als ik die glamour glow las kreeg ik meteen als van die Bilitis toestanden in mijn hoofd... Maar het zou Kurt niet zijn, als je er niet heel subtiel mee omgesprongen had.

                        Prachtig uitgevoerd, met heel natuurlijke looks...

                        Ik ben tegen bewerkingen, en zeker tegen overdaad, maar dit bewijst dat het ook een goed resultaat kan opleveren.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: zomerveld

                          Prachtig licht. Mooie warme kleuren. Ik had de zon ook iets minder in het uitersteb hoekje gezet
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: zomerveld

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Toch een kleine kanttekening, een persoonlijk gevoel...
                            Er komen de laatste weken, maanden, al pracht van foto's van jouw hand, die overduidelijk jouw signatuur dragen. Het zijn aparte foto's, maar een beetje gewenning begint op te treden. We zijn het gewoon om, als we jouw naam onder een nieuwe post zien staan, dat de foto die erop volgt alle kwaliteiten gaat bieden die we gewoon zijn van je.
                            Je kunt twee dingen doen: letterlijk en figuurlijk nieuwe horizonten opzoeken of minder snel posten, zodat je foto's langer hun kracht behouden.
                            Ik vergelijk het met een muziekband: het is goed dat je slechts om de 2, 3 jaar een nieuw album van een groep hoort: het vorige album heeft voldoende kunnen rijpen en voor het nieuwe album heb je al reikhalzend kunnen uitkijken en ben je klaar voor de nieuwe ontdekkingen te doen. Moest die band ieder half jaar een nieuw album kunnen uitbrengen... het zou aan kracht beginnen inboeten. Ik blijf dan liever wat langer genieten en wachten.
                            Dit doet geen afbreuk dat deze foto opnieuw dik in orde is!
                            Allereerst bedankt Vinnydizzy, dat je de moeite doet om zo uitgebreid je mening te geven, ik kan dat enkel maar apreciëren. En ik kan je voor een deel ook wel volgen hoor, als ik de foto's die ik hier de afgelopen tijd postte allemaal naast elkaar zet dan zitten er veel foto's met dezelfde sfeer/uitstraling tussen.
                            Wat wel verschilt voor iedere foto is iets wat hier niet te zien is maar wat voor mij wel belangrijk is en dat is de manier waarop de foto's tot stand komen. Vroeger (een aantal maanden terug) maakte ik veel meer foto's tijdens één sessie en zaten er een paar goeie tussen maar het percentage geslaagde foto's was laag. Nu vertrek ik meestal met een bepaald beeld voor ogen en als dat dan lukt ben ik super tevreden, zoals bij bovenstaande foto. Ik heb gisterenavond misschien een 15-tal foto's genomen maar ze zijn alle 15 op hun manier geslaagd, er zit weinig afval tussen.
                            De foto hierboven is niet perfect, verre van, maar hij benadert wel heel sterk wat ik voor ogen had. Vroeger slaagde ik maar zelden in dat opzet met zo weinig foto's en dat betekent voor mij persoonlijk dat ik nog steeds vorderingen maak, ook op vlak van bewerking want deze is maar weinig bewerkt (enkele kleine aanpassingen buiten beschouwing gelaten).
                            Ik kan je vergelijking met muziek ook goed volgen en ik hou er dezelfde mening op na. Niets zo spannend als maanden/jarenlang wachten op iets nieuws van je favoriete artiest en dan je geduld beloond zien met iets prachtigs. Maar om even de vergelijking door te trekken... anderhalf jaar geleden wist ik bij manier van spreken niet waarvoor de snaren op een gitaar dienden, nu kan ik toch al een deftige solo spelen 'k moet er enkel over waken dat mijn solo's niet te lang worden want dan worden ze inderdaad vervelend
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: zomerveld

                              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                              Allereerst bedankt Vinnydizzy, dat je de moeite doet om zo uitgebreid je mening te geven, ik kan dat enkel maar apreciëren. En ik kan je voor een deel ook wel volgen hoor, als ik de foto's die ik hier de afgelopen tijd postte allemaal naast elkaar zet dan zitten er veel foto's met dezelfde sfeer/uitstraling tussen.
                              Wat wel verschilt voor iedere foto is iets wat hier niet te zien is maar wat voor mij wel belangrijk is en dat is de manier waarop de foto's tot stand komen. Vroeger (een aantal maanden terug) maakte ik veel meer foto's tijdens één sessie en zaten er een paar goeie tussen maar het percentage geslaagde foto's was laag. Nu vertrek ik meestal met een bepaald beeld voor ogen en als dat dan lukt ben ik super tevreden, zoals bij bovenstaande foto. Ik heb gisterenavond misschien een 15-tal foto's genomen maar ze zijn alle 15 op hun manier geslaagd, er zit weinig afval tussen.
                              De foto hierboven is niet perfect, verre van, maar hij benadert wel heel sterk wat ik voor ogen had. Vroeger slaagde ik maar zelden in dat opzet met zo weinig foto's en dat betekent voor mij persoonlijk dat ik nog steeds vorderingen maak, ook op vlak van bewerking want deze is maar weinig bewerkt (enkele kleine aanpassingen buiten beschouwing gelaten).
                              Ik kan je vergelijking met muziek ook goed volgen en ik hou er dezelfde mening op na. Niets zo spannend als maanden/jarenlang wachten op iets nieuws van je favoriete artiest en dan je geduld beloond zien met iets prachtigs. Maar om even de vergelijking door te trekken... anderhalf jaar geleden wist ik bij manier van spreken niet waarvoor de snaren op een gitaar dienden, nu kan ik toch al een deftige solo spelen 'k moet er enkel over waken dat mijn solo's niet te lang worden want dan worden ze inderdaad vervelend
                              Nice! Ik kan jou ook volgen, heel goed zelfs! En ik denk dat ik een gelijkaardige trend aan het doormaken ben. De laatste fotosessie die ik deed, heb ik maar 20 foto's genomen. (Vroeger waren het er zo'n 40 à 50, soms zelfs meer) Van die 20 foto's heb ik zelfs nog 2 bracketed genomen (dus min 6)... Ik wist dat m'n beeld dat ik wou er al tussen zat en dat ik kon zeggen "mission accomplished". Het is de strandwachter geworden.

                              Zie m'n vorige comment ook als: ik vind je foto's echt waardevol om er te snel over te gaan.

                              Bedankt voor je sportieve reaktie!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X