Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D 2dehands of 550D Nieuw??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D 2dehands of 550D Nieuw??

    Na lang twijfelen heb ik toch de knoop doorgehakt om een spiegelreflex aan te schaffen... Maar het probleem is dat ik blijf twijfelen tussen de 550D en de 50D. Aangezien de 50D niet meer verkocht word zal het een 2dehands worden...

    Het is de bedoeling om me vooral te gaan concentreren op landschappen, portret en architectuur. Alhoewel ik de diertjes zeker niet ga overslaan...

    Er komt al zeker een 70-200 IS F4 voor te staan.

    Kan iemand helpen de knoop door te hakken?
    Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

  • #2
    Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

    Ik zou voor een 550D gaan. Nieuwer model.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

      Ik heb precies een jaar geleden een nieuwe 500 D gekocht om die na 7 maanden in te ruilen voor een tweedehandse 50 D en ik heb me dat nog niet beklaagd.
      Ik zou dus voor de 50D gaan. Ik weet niet of je een man of vrouw bent maar een 50D is groter en ligt zeker bij een man veel beter in de hand.
      De 550 kan je nog nieuw kopen maar is eigenlijk ook al een ouder model sinds de 600 er is.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

        Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
        Na lang twijfelen heb ik toch de knoop doorgehakt om een spiegelreflex aan te schaffen... Maar het probleem is dat ik blijf twijfelen tussen de 550D en de 50D. Aangezien de 50D niet meer verkocht word zal het een 2dehands worden...

        Het is de bedoeling om me vooral te gaan concentreren op landschappen, portret en architectuur. Alhoewel ik de diertjes zeker niet ga overslaan...

        Er komt al zeker een 70-200 IS F4 voor te staan.

        Kan iemand helpen de knoop door te hakken?


        50D zeker weten, voelt als een profesionele camera in je handen met handige knopjes en een draaiwieltje + infoschermpje bovenaan, tenzij je natuurlijk ook een videofunctie wil op je camera moet je voor de 550 gaan, deze optie zit niet op de 50D
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

          ik zou ook gaan voor de 50d als je hem al 2de hands vind

          momenteel vind je sneller de 40d en staat zelfs in aangeboden momenteel dacht ik

          enige verschil is de megapixels tss 40 & 50 maar dit is verwaarloosbaar
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
            Ik heb precies een jaar geleden een nieuwe 500 D gekocht om die na 7 maanden in te ruilen voor een tweedehandse 50 D en ik heb me dat nog niet beklaagd.
            Ik zou dus voor de 50D gaan. Ik weet niet of je een man of vrouw bent maar een 50D is groter en ligt zeker bij een man veel beter in de hand.
            De 550 kan je nog nieuw kopen maar is eigenlijk ook al een ouder model sinds de 600 er is.
            De 50D heeft exact dezelfde sensor als de 500D. Het verschil is dus enkel de grotere body en sneller fps.
            Maar de 550D heeft een nieuwere sensor tov de 50D.

            Ik heb een 50D als backup en ga die binnenkort verkopen want het begint een oud model te worden.
            Maar toch denk ik dat de 550D de betere keuze is
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

              Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
              Het is de bedoeling om me vooral te gaan concentreren op landschappen, portret en architectuur. Alhoewel ik de diertjes zeker niet ga overslaan...

              Er komt al zeker een 70-200 IS F4 voor te staan.
              Nog een kleine bedenking.
              Voor landschappen en architectuur ga je niet veel zijn met deze lens. Denk dat je beter opteert voor een 17-55.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                Bedankt voor de vele reacties!

                Als ik het goed heb is het grootste verschil tussen de 50D en 550D dat de 550D en nieuwere/ betere sensor heeft.

                Heeft dit grote invloed op de foto's?
                Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                  Nog een kleine bedenking.
                  Voor landschappen en architectuur ga je niet veel zijn met deze lens. Denk dat je beter opteert voor een 17-55.
                  Bedankt Tim76,

                  zal idd mijn lenzen nog eens moeten overdenken...

                  maar eerst even de knoop doorhakken welke body het gaat worden...
                  Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                    Nog een kleine bedenking.
                    Voor landschappen en architectuur ga je niet veel zijn met deze lens. Denk dat je beter opteert voor een 17-55.


                    Voor landschap en architectuur ben je beter af met een breedhoek, bv een 10-24,
                    op een cropcamera heb je dan een 16x38
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                      Misschien vindt je hier het antwoord:


                      of hier:
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                      of hier:


                      of hier:
                      Last edited by Tim76; 31 juli 2011, 00:09.
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                        Misschien vindt je hier het antwoord:


                        of hier:
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                        of hier:


                        of hier:
                        http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?...60f68cb0fe116c
                        En opnieuw, Bedankt Tim!
                        dit is idd wat ik nodig had!
                        Bedankt voor de reacties!
                        Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                          Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
                          Bedankt voor de vele reacties!

                          Als ik het goed heb is het grootste verschil tussen de 50D en 550D dat de 550D en nieuwere/ betere sensor heeft.

                          Heeft dit grote invloed op de foto's?
                          Vergeet niet dat het gebruikte glas werk belangrijker is dan de camera.

                          Persoonlijk verkies ik de 550D boven de 50D. Heb zelf een jaar de 550D er bij gehad en was en ben nog steeds heel tevreden over de camera.

                          vond hem toch echt beter scoren wat betreft ruis prestaties tegenover de 50D. (met gebruik van het zelfde objectief (24-105)) licht meting vond ik persoonlijk ook stuk beter op de 550D

                          Allemaal leuk die extra instelwieltjes, maar heb je deze altijd nodig ? Het is wel makkelijk als je er eenmaal aangewend bent, maar dat ben ik ook weer aan bv een 550D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                            In je foto's zal je het verschil waarschijnlijk niet zien.
                            De belangrijkste verschillen zijn denk ik:

                            De afmetingen en gewicht.
                            Bedieningsgemak.
                            Het lcd-schermpje bovenop (50D)
                            AF-micro-adjustment bij de 50D aanwezig, bij de 550D niet.
                            Filmen kan de 50D dan weer niet.
                            Batterij van de 50D gaat wat langer mee.
                            De 50D heeft iets meer frames/seconde.

                            Ik vraag me af of er verschil zit in de prestatie van de AF tussen beide camera's (voor het fotograferen van diertjes misschien belangrijk) en hoop dat iemand daar meer over weet.

                            Ik denk dat je geen slechte keuze kan maken.
                            De 50D vind ik iets "meer" camera maar je moet deze 2e hands kopen met alle risico's vandien.
                            Het bedieningsgemak van de 50D t.o.v. de 550D is voor jou eigenlijk geen issue omdat je nog niet gewend bent aan een xxD.
                            Heb je beide in handen gehad is de keuze (voor de 50D) waarschijnlijk snel gemaakt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50D 2dehands of 550D Nieuw??

                              Oorspronkelijk geplaatst door stn011 Bekijk bericht
                              Bedankt Tim76,

                              zal idd mijn lenzen nog eens moeten overdenken...

                              maar eerst even de knoop doorhakken welke body het gaat worden...
                              Waarom niet andersom?
                              Eerst kijken naar een goede lens en van het resterende budget een body er bij zoeken.
                              Heb je al een goed statief?

                              Van de drie dingen (lens, statief, body) vind ik de body het minst belangrijk.

                              Comment

                              Working...
                              X