Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera, Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera, Welke lens

    Ik wil me een deftige camera aanschaffen voor amateur fotografie.

    Ik heb hier ergens gelezen dat een Nikon Eos 550 met een lens 18-135 een ideale beginner toestel is. Alleen zie ik dat je met zo een toestel ook kan filmen. Maar dat hoeft voo rmij niet daar ik een camera HD heb.

    Kan iemand mij helpen welk toestel ik dan best koop, dezelfde eigenschappen als de 550 maar dan zonder filmen? of een ander type?

    Dank je

  • #2
    Re: Welke camera, Welke lens

    Ik denk dat je Canon bedoeld? ^^

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera, Welke lens

      Oorspronkelijk geplaatst door dietervdb Bekijk bericht
      Ik wil me een deftige camera aanschaffen voor amateur fotografie.

      Ik heb hier ergens gelezen dat een Nikon Eos 550 met een lens 18-135 een ideale beginner toestel is. Alleen zie ik dat je met zo een toestel ook kan filmen. Maar dat hoeft voo rmij niet daar ik een camera HD heb.

      Kan iemand mij helpen welk toestel ik dan best koop, dezelfde eigenschappen als de 550 maar dan zonder filmen? of een ander type?

      Dank je
      Het is niet omdat de filmfunctie op het toestel zit, dat je het ook moet gebruiken hè!

      Het is een canon 550d denk ik.

      De filmfunctie zit bijna altijd op de laatste nieuwe dslr cameras.

      Ga eens naar een zaak waar je enkele fototoestellen kan vastnemen, eens door het menu gaan, handeling ok, ...
      De verschil in camera's onderling is minimaal, dus neem iets waar je er het best bij voelt.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera, Welke lens

        Een kitlens zoals een 18-55, 18-105, 18-135 is ideaal voor te starten.

        Later als je het toestel wat beter kent kan je afh van je intresse nog steeds enkele lenzen bijkopen. Vb macro of telelens
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment

        Working...
        X