Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash makro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash makro

    Heb eerst in zoekopties gezocht, maar vind geen echt antwoord,
    Gewoon al om uren buiten te zijn in de natuur, ben ik een beetje verslaafd geraakt aan makrofotografie, gewoon voor mezelf
    maar je wil altijd wel beter,
    Is het beter bij macro een makroflash te gebruiken, het zijn wel wat honderde euro 's,
    daarom stel ik liever de vraag aan de macro kenners,
    ik dacht aan flash macro EM 140 DG NA- ITTL
    Grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

  • #2
    Re: Flash makro

    Een macro flitser is niet meer dan een hulpmiddel die je kan gebruiken als je op een gegeven moment beperkingen tegenkomt. Zolang dit niet het geval is, heb je geen flitser nodig om de foto's nog beter te krijgen.
    Het voordeel van een macro flitser is dat die zijn werk nog goed doet op het moment dat je dichtbij je object zit. Je krijgt een egale belichting, en tegelijkertijd kun je ook werken met korte sluitertijden die zonder flits anders niet mogelijk waren. Hierdoor kun je bewegingen van je object bevriezen en zul je minder snel last hebben van bewegingsonscherpte.

    Omdat je bij macro fotografie nogal eens werkt met kleine diafragma's, kom je al snel licht te kort en dan wordt zo'n flitser heel erg handig. Zeker als je niet altijd vanaf statief wil werken, dan is het meer dan welkom als je een korte sluitertijd kan aanhouden...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Flash makro

      Indien je beschikt over een gewone opsteekflitser dan kan je overwegen een ringflits hulpstuk te kopen. Kost weinig en je hebt egaal licht. Indien je een helft ervan afplakt dan creeer je nog wat diepte. Nadeel van ringflitsers is dat het licht wat vlak is.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Flash makro

        Probeer eens met een reflectiescherm, werkt prachtig om het geheel wat op te lichten.
        Een CeeDeeke kan ook al helpen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Flash makro

          Metz heeft een leuk flitsertje met 2 flitsbuisjes dat je op je lens schroeft en iTLL aanstuurt met je pop-up met een IR doorlaat filter erop, die doet effectief dus niet mee. Iets over de €200.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X