Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S95 of Nikon P300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S95 of Nikon P300

    Hallo,

    Ik las het forum en andere info betreffende de digitaal compact toestelletjes.
    Maar ik kom maar niet tot een besluit: koop ik nu de S95 of de P300 ?
    Dees als handig bij-de-hand toestel naast mijn Nikon D90.
    De lichtsterkte van beide hecht ik veel belang aan om bvb foto's te kunnen nemen in bos.
    Doch welk van beide toestellen verwerkt dan het zachtst de contrasten tussen licht en schaduw ?
    Is er een surplus voor het verschil in sensor CCD en DMos ?
    Dus welk van beide toestellen biedt de beste beeldkwaliteit voor foto ??

    Dank voor hints !!!

  • #2
    Re: Canon S95 of Nikon P300

    heb sinds een week de panasonic lx5 gekocht en ben er super tevreden van...mooi apparaatje en scherp lichtsterk lensje...
    Hier een vergelijk tussen de P300 vs S95 vs LX5(wel in het Engels)



    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Canon S95 of Nikon P300

      ZEER VEEL DANK voor deze duidelijke info !!!

      Ware het niet van de grootte dan ben ik er wel van overtuigd dat de LX5 echt wel de beste aankoop is.
      Maar ik wil het toestelletje heel graag superhandig en meteen klaar voor 'n leuk detail gedurende een natuurwandeling met de club.
      Ik denk dat het hiervoor het Nikon toestelletje wordt ...
      Maar is de prijs niet 'n beetje misleidend doordat er geen oplader bijgeleverd wordt ?
      Of vergis ik me ??

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: Canon S95 of Nikon P300

        Oorspronkelijk geplaatst door mamie Bekijk bericht
        ZEER VEEL DANK voor deze duidelijke info !!!

        Ware het niet van de grootte dan ben ik er wel van overtuigd dat de LX5 echt wel de beste aankoop is.
        Zo groot is die LX5 nu ook weer niet. Mijn vrouw, geen speciale liefhebster of zo, neemt
        hem overal in een handtas mee. En leuk is dat hij een soort handvatje heeft, wat hem super
        handig maakt. Een detail, maar dit miste ik echt bij de anderen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon S95 of Nikon P300

          Lees hier "the final word": http://www.dpreview.com/reviews/nikonp300/page10.asp
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X