Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

    Hallo,

    In oktober ga ik beginnen met een inleidende cursus fotografie. Aangezien ik hiervoor een spiegelreflex nodig heb en ik hier nog niet veel van ken, vraag ik jullie om raad. Mijn oog was gevallen op de nikon D90 met de lens 18-105 mm VR. Een vriendin van mij heeft een 18-55mm VR en zij vindt het bereik van deze lens net iets te beperkt. Ik dacht dat de 18-105mm VR wel een goede lens zou zijn om mee te beginnen aangezien het zo wat een all-round lens is... Mijn budget is beperkt tot 800 euro. Denken jullie dat dit een goede camera is om mee te beginnen of hebben jullie andere voorstellen?

    Mvg

    Ps: Ik heb al wat rondgekeken op jullie forum, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer...

  • #2
    Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

    ik heb deze lens en vind het een echte aanrader, zeker om te beginnen, ze zal alleen maar onderdoen voor de pro's , maar die kosten dan ook duizend en meer

    Comment


    • #3
      Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

      ik ben ook vanplan de D90 aan te schaffe, maar dan met een 16-85mm ookal zou ik graag de 18-105mm aankopen. als je zoals mij veel op stoffige plaatsen komt is een minder grote zoom iets beter. minder stof schade maar deze lens ia aan te raden, de D90 met de 18-105 heb je nu voor iets minder als 800, als je naar media markt gaat zeker, in een speciaalzaak is hij meestal iets duurder.
      mvg
      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
      www.wix.com/jackybucks/schot-up
      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

      Comment


      • #4
        Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

        Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
        als je zoals mij veel op stoffige plaatsen komt is een minder grote zoom iets beter. minder stof schade
        Wat een flauwekul zeg

        Overigens is de MM vaak duurder.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

          /////
          Last edited by mattiassercu; 25 januari 2012, 08:51. Reden: delete

          Comment


          • #6
            Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

            Ik koop bijna altijd op internet bij gekende winkels en ben daar zeer tevreden van ik haal mijn producten ook zelf af daar is een mooie grote winkel en dat is ook een speciaalzaak namelijk kamera express .nl en veel goedkoper dan mediamarkt
            Last edited by koen1950; 30 juli 2011, 13:50.

            Comment


            • #7
              Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

              ik kan mij vergist hebben, maar ik dacht gewoon bij minder grote zoom kom de lens minder ver naar voren dus minder stof in dat 'schuif' gedeelte, je kan op stoffige plaatse natuurlijk altijd beter een vaste brandpunt nemen. de man in de speciaalzaak vertelde mij dat de 16-85mm beter zou zijn als ik in de bosse rondstruin..
              en over de MM, ik koop er zelf niet graag, maar voor deze camera met een 18-105mm meen ik dat ze een goede prijs hebben. ben die middag nog in een speciaalzaak geweest en hij was daar duurder. maar elke speciaalzaak verschilt natuurlijk.
              SHOT-UP 'jacky bucks photography'
              www.wix.com/jackybucks/schot-up
              nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

              Comment


              • #8
                Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                aan de stopic starter: deze camera met de 18-105mm is een goede keuze, idd lekker alround, als je later meer gericht gaat fotograferen kun je altijd een lens bijkopen.
                ik heb nog geen ervaring met deze camera maar hij lijkt mij erg positief hopelijk heb ik je een beetje geholpen.
                SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                www.wix.com/jackybucks/schot-up
                nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                  Nikon D90 + 19-105 VR = DE ideale beginnersset . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                    Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                    de man in de speciaalzaak vertelde mij dat de 16-85mm beter zou zijn als ik in de bosse rondstruin.
                    Beter voor zijn provisie waarschijnlijk
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                      Dat vooral...en toch moet ik zeggen dat de 16-85VR scherper is dan de 18-105VR heb deze ook gehad en een zeer goed objectief zeker weten...maar vind de 16-85VR die ik nu heb iets aangenamer werken...mooi bereik,mooie groothoek en ze is scherper....maar natuurlijk ook duurder en in mijn ogen iets te duur.

                      Grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                        Dat zal ook persoonlijk zijn, laatst was hier iemand die ze ook alletwee gehad heeft en die zei dat ze elkaar niet veel ontlopen , ik was ook beetje ontgocheld ,omdat ik de 16-85mm me ook nog eens wilde aanschaffen, ik denk dat ze wel moet beter zijn ze kost meer dan het dubbele, dan dacht ik ook nog misschien doorsparen voor de 24-125mm f4
                        Last edited by koen1950; 30 juli 2011, 18:30.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                          Het zal deze kit worden dan Voor de prijzen zal ik nog wat vergelijken. Bedankt voor de snelle respons!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                            Proficiat!! Je zal aangenaam verrast zijn....

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner: D90 + AF-S DX VR18-105 MM?

                              ik werk met deze lens op mijn D300 en ben er heel tevreden van, pittige foto's vol contrast

                              Comment

                              Working...
                              X